י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לגביר יש פנצ'ר באופניים

גם הבנקים הצטרפו למאבק על כל לקוח חרדי, והם מציעים כל תעלול פרסומי, על מנת לטפח את האגו שלנו • חברון גרנביץ עם מקבץ רעיונות שישפרו את תנאי הקבלה המחמירים לתואר 'חשבון גביר'

לגביר יש פנצ'ר באופניים

כמו כל החברות הגדולות והקטנות כאחד במשק הישראלי, גם הבנקים הצטרפו למאבק על כל לקוח חרדי, הם עושים כל תכסיס אפשרי וכל תעלול פרסומי, על מנת לטפח את האגו שלנו, ולשבות את לבנו.

מזה כחודש ימים מתנוססות המודעות הללו בכל העיתונים. אני מביט בהן הלוך וחזור ועדיין לא יודע את נפשי - האם לצחוק או לבכות? מזה שנות דור יש אנשים בציבור הכללי שחושבים ומתייחסים אלינו כאל עדת מטומטמים, אך לא שיערתי שעד כדי כך.

אחד הבנקים במדינה החליט שכדי להגדיל את ציבור לקוחותיו אין רעיון טוב יותר מלסמן למטרה את הציבור החרדי. זה התחיל לפני שנה...

בהשקעה של מיליוני שקלים התנוססו מודעות מרוחות על עמודי כרומו שלמים, עם תמונות של אברכים כשספר תורני בידם, כשהם צועדים - איך לא? - לעבר הבנק. אותו בנק גם עשה מאמץ ופרסם כי הוא פותח את סניפיו לקהל עד השעה 10 בלילה, וכמובן... רק עבורכם האברכים היקרים והחשובים, המסיימים בשעה זו את 'כולל ערב'.

והנה לפניכם ההברקה הבאה: הציבור החרדי, על כל גווניו, עדותיו ועיתוניו, קיבל בשורה ממשרד הפרסום של הבנק כי כל מי שיגיע לסניפים יוכל לפתוח 'חשבון גביר' ויזכה בו-במקום בתואר "גביר" - "בא אלינו, תפתח חשבון ונעשה אותך "גביר".

עוד בטרם קראתי את כללי ההצטרפות, חשבתי כי על מנת לזכות בתואר הנכסף של 'גביר', מחויב הלקוח להוכיח כי בידיו חסכונות של מיליון שקלים לכל הפחות, וכי רגע לפני הפיכתו ל'גביר' צריך הלקוח להציג גם אישורי טאבו ובעלות על חמש דירות לפחות, וכמובן שרכב יוקרה יהיה הרשום על שמו.

אז זהו, שממש לא!

בסך הכל אתה צריך להיכנס אל הבנק, גם בלבוש מרופט ודהוי, גם רכוב על אופניים או הולך רגל, להתחייב להעביר את המשכורת לחשבון הבנק... וזהו! באורח פלא אתה נהיה "גביר". תקבל פנקס צ'יקים ייחודי, וכל זאת על מנת שבעומדך בחנות שכונתית, במחלקת ההוצאה לפועל בבית המשפט או במחלקת הארנונה בעירייה, תוכל לשלוף בחשיבות יתר את הפנקס המהודר, למען כולם יידעו כי אכן לפנינו עומד 'גביר' אמיתי.

גם כשתתקן את הפנצ'ר באופניים או תקנה את הגומייה ללפף את ארגז הפלסטיק על ה"סבל", תשלוף כרטיס אשראי בצבע זהב, כשעליו חרותות ההשתייכות ל'חשבון גביר'. גם צבירה מוגברת של נקודות בחברת 'אל על' מבטיח הבנק לגביר החדש, אך לך תסביר להם שאתה רואה את טרמינל 3 רק מבחוץ, כשאתה בדרכך באוטובוס לקריית ספר לקחת עוד גמ"ח.

על מנת לשפר את תנאי הקבלה המחמירים לתואר 'חשבון גביר' ולצרף עוד לקוחות, הייתי מציע להנהלת הבנק עוד כמה התחייבויות מטעם הבנק ל'גביר' הטרי והמרוגש.

אולי כשפקיד הבנק יתקשר לחפש אותו, הוא יאמר: "אפשר לשוחח איתכם רגע? כבוד תורתכם פנוי לשנייה"?". ואולי במכתבים שיישלחו ללקוחות הבנק יופיע התואר כבוד הגאון הגדול או הרה"ג לפני שמו של הלקוח? אולי באמת שהנהלת הבנק תגיע להסדר עם ישיבת 'חברון' והסמינרים, לפיו כל מי שיציג את כרטיס האשראי המוזהב עם החריטה המתנוססת 'גביר' יוכל לרשום את בנו או בתו למוסד ללא כל תנאי?

הייתי גם מציע להנהלת הבנק להגיע להסדר עם כל גבאי בתי הכנסת להעניק 'מפטיר' ו'מוסף', מידי שבת בשבתו, לכל "גביר".

אז במקום לזרות חול בעיני ציבור של מיליון נפש, במקום להכריז לפנינו מידי שבוע בעמודים שלמים - "אתם מטומטמים, תאבי כבוד וחשיבות, בואו ונראה לכל המדינה איך שאנחנו לוכדים אתכם ברגע", אני מציע להנהלת הבנק לעשות אותנו באמת 'גבירים'.

תפסיקו, למשל, לשלוח מכתבי 'התראת חריגה' עם הכיתוב "משלוח מכתב זה יחייב את חשבונך ב-250 שקלים עמלת מכתב"; אולי גם תורידו את העמלות הרצחניות בכל הפקדה, משיכה או עמלת שורה; אולי תוסיפו עוד עמדות שירות ותחסכו מאיתנו המתנה של שעות בתור; אולי תאיישו את מוקדי שירות הלקוחות הטלפוני, במקום שנבזבז שעת המתנה ושעת 'זמן אויר' בטלפון הנייד.

אם תעניקו שירות טוב ואמיתי כיאה ללקוחות וכיאה לבני אדם, רק זה יהיה המבחן והשיקול להצטרף לקהל הלקוחות של הבנק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד