ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

"כאן אפשר לקרוא לי מרן" • וידאו

סמנכ"ל חברת בזק מר רן גוראון פתח את נאומו בכנס 'בחדרי חרדים' בנימה מבודחת. במהלך הנאום הוא סקר את הרגלי צריכת האינטרנט בציבור החרדי, ונתן נתונים מפתיעים על שירות 'קו ונקי'

צילום: מנחם הלוי
צילום: מנחם הלוי

לצפיה בתקציר ההרצאה


צילום: דוד קורן

לצפיה בהרצאה המלאה



תמלול ההרצאה

"פה אפשר לקרוא לי פשוט מרן.

מה שננסה לעשות במצגת הקצרה שתראו זה בעצם לסקור את המהלכים שבזק עושה במגזר החרדי.
בזק היא חברת התקשורת המובילה בישראל ושמה דגש על כל מגזרי האוכלוסייה והמגזר החרדי הוא אסטרטגי במיוחד.

בעצם האתגר שלנו במגזר החרדי הוא כפול. פעם אחת לעזור למגזר ליהנות מחידושי הטכנולוגיה.
ניתן לראות שהמגזר החרדי הוא חדשן מאוד ומאמץ מהיר מאוד של טכנולוגיות חדשות. הפוך ממה שחושבים.

ודבר שני לעשות את זה בסביבה השומרת על אורח חיים ואמונה.

למה המגזר החרדי הוא מגזר אסטרטגי? דבר ראשון: נתח השיווק שלנו הוא 90 אחוז. דבר שני: התקשורת הביתית הקווית מהווה כלי תקשורת מרכזי במגזר.

ארבעה דברים מרכיבים את המהלך שלנו בציבור החרדי. 1) בזק הכי טוב בבית. 2) טיפול במחיר. המגזר החרדי הוא משתמש כבד ולכן הוא רגיש מחיר. 3) מהפכת תקשורת כשרה שמאפשרת שיחה כשרה ונקייה בכל אחד ממוצרי בזק. 4) רשת התקשורת המתקדמת NGN.

ולמרות שהוא נתפס מאוד אינטרנטי, הוא עדיין רלוונטי וישפיע גם על המגזר החרדי.

אז בואו ניכנס לכל אחד מהדברים האלו.

נתחיל במהלך התדמיתי. בזק פועל תחת האסטרטגיה "בזק הכי טוב בבית" מלווה אותנו משרד הפרסום "אפיקים". הכי טוב בבית היא סיסמה שמתאימה לכל אחד ממגזרי האוכלוסייה אבל במיוחד למגזר החרדי.

דבר שני, אנחנו שמנו בשפיץ של הפעילות התדמיתית את ערך שמירת הלשון. אני יכול להגדיר ששמירת הלשון או דיבור נקי, זה עולם שלם של הלכות. ערכים. ואפילו טיפים. עשה ואל תעשה שבעצם מגדירים כיצד יש לדבר על מה ישלדבר. ובאופן פרדוקסאלי בזק אומרת "דברו נקי".
שימו לב שכשבודקים בסקרים מי מזוהה בשמירת הלשון, תוכלו לראות את העלייה היפה בשנתיים האחרונות מ-23 אחוז ל54 אחוז.

בזק עוברת מלשלם על פי מחירון קבוע שכולם מכירים למסלולים ייעודיים. השקנו סט של מסלולים המותאם למגזר החרדי שאינו מדבר בשבת למשל. הקמפיין שלנו של "הגעת הביתה דבר מהבזק" הוא מאוד רלוונטי למגזר החרדי.

הפלח השלישי הוא עבודה מוצרית. מהפכת התקשורת הכשרה של בזק. שזה עיקרון שקשה לחכות אותו בקמפיין. אנחנו מזמינים ומאפשרים ללקוחות להתקשר לכל מקום מהטלפון בבית. בישיבות ובאולפנות. מבית של משפחה וחברים, ואנו החברה היחידה שמאפשרת שיחה כשרה בטלפון הקווי.
השקנו את שירות קו ונקי שזהו שירות שמאפשר לך לדבר את כל המספרים למעט קבוצת מספרים שהוגדרו על ידי ועדת רבנים שהם מספרים שהגישה אליהם מנועה. ולצד עולם זה השקנו כרטיסי חיוג כשרים.

תוכלו לראות בתמונה שהיינו בקמפיין ל'קו ונקי' בסביבות פורים ופה יש תמונה של ילד שהתחפש ל'קו ונקי' וזהו מהפעילויות המחממות שראינו ואנו מאוד גאים מהדבר הזה. זה מראה על חיבור אמיתי בין חברת תקשורת ללקוח.

בהמשך אנו מתכננים להמשיך את המהפכה הכשרה. נקדם בקרוב את הקומה הכשרה. ויש לנו קו מידע חרדי שאנחנו מעבירים אותו היום מהפכה כשרה ונוציא את הגירסה הכשרה שלו בקרוב.

אחרון על תוכניית הNGN אנחנו מדברים על NGN והסקרים מראים שחמישים אחוז מהציבור מודע לרשת זו. שבעים אחוז יודעים לשייך את המהפכה הזאת לבזק, מהפיכה דרמטית בישראל שמצעידה את המדינה לדור הבא של תשתיות התקשורת והאינטרנט.

נוטים לדבר על המהפכה הזאת בהקשר לאינטרנט, ועוד רגע נדבר על האינטרנט בהקשר למגזר החרדי. חשוב להבין שהרשת הזאת מעבירה את בזק לרשת מתקדמת. מרכזייה ביתית למשל, היידפינישון וייס, שיחות באיכות שלא הכרנו. זהו מוצר נישה אבל יש מקומות שהוא משווק בצורה יפה. בעצם, עולם הטלפונייה שהיתה לו שכבת זכוכית שמנעה מאיתנו להתפתח, עכשיו נפרץ.
עוד דבר על אינטרנט. התפיסה הרווחת בציבור ששירותי האינטרנט לא רלוונטיים לחרדים. ובפועל מסתבר שהצריכה היא גבוהה מהנהוג לחשוב. בעתיד כל בית במגזר החרדי יהיה מחובר לאיננטרנט כמו מים, חשמל, וכו'. ניתן לראות שעושים מהאינטרנט הרבה דברים פרקטיים שמקילים על החיים של כולנו. אז בואו נראה נתונים. חדירת האינטרנט במגזר. הנתונים האלו הם מתוך נתוני בזק, מאפיינים פרופיל של לקוח חרדי, ואלו הם נתוני החדירה של האינטרנט, מה שחשוב בעיקר לראות זו המגמה וראינו עלייה של 3 אחוז בשנה ורואים עלייה של חמישה אחוז נוספים מ2008 ל2009 זאת אומרת שרבע מהבתים בציבור החרדי יש להם אינטרנט. אנחנו רואים פה העצה וריצה של הציבור החרדי.

נסתכל על נתון דומה מזווית קצת אחרת.

מכיוון שאחוז החדירה שלנו הוא מאוד גבוה.

לפי איזורי הארץ לעומת דצמבר 07 ניתן לראות שבשנה האחרונה הנתונים כמעט הכפילו את עצמם, עלייה של של כמעט פי-2.

שאלנו את הלקוחות מה הם עושים באינטרנט? הם עונים: דואר אלקטרוני, חדשות, הורדת תוכנות, שיחות, סקייפ, אימייל, מסנג'ר, איי.סיקיו ועוד. רואים שהאינטרנט הוא מוצר פרקטי בסיסי שמאפשר לכל אחד לנהל חיים מודרניים ואנו צריכים להשתחרר מהתפיס השזהו מוצר בידורי.
כמו שהטלפון עבר מהפיכה גם האינטרנט עובר מהפיכה ומגיע לכל בית וזה מתאים לאורח החיים החרדי.

אנו רואים שאחוז המשתמשים גם באינטרנט במהירות גבוהה רואים גם בזה זינוק. מעל 50 אחוז יש להם רשת אלחוטית. במגזר החרדי 33 אחוז גולשים ברשת אלחוטית. והיא מעידה על ריבוי משתמשים במשק הבית. מעידה על צרכן מתקדם. בסך הכל ניתן לראות שהשימוש הוא מאוד יפה.

לסיכום פרק הנתונים אנו רואים שבבזק בשנה וחצי האחרונות דחפנו את הפעילות 360 מעלות במגזר החרדי.

נוכל לומר בסיכום שבעצם רואים תוצאות מאוד יפות במהלך הזה, משום שכאנשי שיווק אנו צריכים לעמוד מאחורי האמירות הללו. וצריכים באמת עבודת חריש עמוקה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד