י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"יושב פה ללא כיפה"

דרעי תקף את המנכ"ל החדש והחזיר את הצבע ללחייו של ליצמן

הטור השבועי 'בשלוש קריאות' עם הסיפורים שהתרחשו מאחורי הקלעים - אלה שלא תקראו בשום מקום אחר • איך קרה שחזי לוי, המנכ"ל החדש של הבריאות, גרם לדרעי לדבר בטון נוקב • הסיכומים של לפיד עם גפני • כמה זמן למד דרעי זוהר שהמתין לראש הממשלה • ומי הם חברי הכנסת המשתכנזים של ש"ס • כנסו כנסו

דרעי תקף את המנכ"ל החדש והחזיר את הצבע ללחייו של ליצמן
שלוש קריאות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 • עריכה: מורן כהן

דרעי נכנס במנכ"ל החדש והצבע חזר ללחיים של ליצמן

קריאה ראשונה: במהלך ישיבת קבינט הקורונה השבוע, פתח המנכ"ל הנכנס, דוקטור חזי לוי בתדרוך לשרי הקבינט על מצב התחלואה בארץ, בין דבריו אמר המנכ"ל לוי, כי מספר החולים יורד מידי סוף שבוע זאת בעקבות הירידה במספר הבדיקות בימים שישי ושבת.

כאן השר אריה דרעי ביקש את זכות הדיבור מראש הממשלה ויצא למתקפה כשהוא מגן על חברו לקבינט השר יעקב ליצמן שישב לצידו, דרעי טען כשליצמן החרדי עמד בראש המשרד ודווח על כל שהבודקים לא עובדים בשבת כולם תקפו אותו.

"עכשיו" אמר דרעי בטון נוקב, "כשיושב פה המנכ"ל ללא הכיפה ואומר כי מידי סוף שבוע רוב הבודקים נחים משבוע של עבודה, כולכם שותקים ולא פוצים פה". בדבריו כאמור מחה שר הפנים על כבודו של השר ליצמן. שרים שנכחו בתקרית סיפרו ל'שלוש קריאות' כי באותן דקות הצבע חזר קצת ללחיים של השר ליצמן. 

ובאותה ישיבה, סיפרו השרים שדרעי הגיע עם המון אנרגיות, אך זעמו עלה כשמנכ"ל משרד הבריאות הציג את מוקדי ההידבקות המרכזיים. בראש הרשימה הוצבו אולמות השמחה ולאחר מכן במצגת הוצגו בתי הכנסת. אלא שבנתוני התחלואה האמתיים, בתי הכנסת נמצאו רק במקום החמישי.

דרעי תהה מדוע הנתונים מופיעים כך, אם במספרים הם במקום הנמוך ביותר, עם פחות מ 30%. דרעי תהה שמא מדובר כאן בסטיגמה שמנסים להדביק לציבור החרדי. מנכ"ל משרד הבריאות הנבוך מיהר להתנצל והתחייב לתקן. 

חריג: מה קרה כשלפיד ביקש שגפני לא יתקוף אותו 

קריאה שנייה: יושב ראש האופוזיציה לפיד, או בטייטל החדש שיצרו עבורו ביש עתיד, 'ראש האופוזיציה', ממעט להשתתף בדיוני הוועדות בכנסת, אלא אם כן מדובר בנושא תקשורתי או נושא שקרוב ללבו, שלא כמו יו"ר האופוזיציה לשעבר יצחק הרצוג למשל, שהיה חבר רק בוועדת העלייה והקליטה.

יושב ראש ראש האופוזיציה הנוכחי אינו חבר בשום ועדה, אך באופן חריג הוא בחר להשתתף בדיון מיוחד בוועדת הכספים שעסק בניצולי השואה, נושא הקרוב ללבו של לפיד, ללא תקשורת ולא יחסי ציבור הוא נכח בדיון שהתנהל באופן ענייני.

ל'שלוש קריאות' נודע, כי מאחורי הקלעים קדם לדיון מסר מפתיע ששיגר יאיר לפיד ליושב ראש הוועדה, חבר הכנסת משה גפני, שביקש כי גפני לא ישתלח או יתקוף את לפיד במהלך הדיון. "באתי בטוב", היה המסר שהועבר תוך כדי שהוא מציין כי "הוא הגיע עניינית". ואכן באורח פלא הוועדה התנהלה כך תוך כבוד הדדי בין האויבים הפוליטיים גפני ולפיד.

שר בית הזוהר: מה עשה דרעי חצי שעה לפני הפגישה עם ראש הממשלה?

קריאה שלישית: ביום שני בצהריים, התכנסה סיעת ש"ס בכנסת בחדרה שבקומת הסיעות. חדר הסיעות של התנועה הספרדית, שניתן לה לאחר הבחירות לכנסת ה-23, צר מלהכיל את הנכנסים ואת הנורבגים יחד, ואת חדר הסיעה הקודם של ש"ס, קיבלה סיעת ימינה, שהצטמצמה. 

השר דרעי ניהל את הישיבה כשלאחריה נקבעה לו פגישה בשעה 16:45 עם ראש הממשלה בחדרו בלשכתו בכנסת. דרעי, שכל רגע בלו"ז צפוף אצלו, שינה את לוחות הזמנים שלו בשבוע האחרון מספר פעמים בגלל פגישות חשובות והוא אף טרח להגיע לברך את בוסו (הנורבגי) במליאה. 

ומה יעשה דרעי בחצי שעה שנותרה לו עד לפגישה עם ראש הממשלה? דרעי כפי שנודע, מסיים מסכתות בזה אחר זה, ובישיבות ממשלה ארוכות הוא נצפה עם גמרא בידו, כעת, בתמונה שצולמה מבלי ידיעתו נראה השר דרעי, הוא תועד במחזה מרנין יושב ולומד את הזוהר הקדוש. אפילו עוזריו משריקי אוזן ושבתאי לא הפריעו לו, רק 'שלוש קריאות' הצליח להתגנב בשקט, צילם מהדלת וברח מיד. הנה התיעוד לפניכם.  

ולסיום

את דיוני המליאה הארוכים ניצלו ביום שני השבוע חברי הכנסת מש"ס, יעקב מרגי, משולם נהרי, מיכאל מלכיאלי, משה אבוטבול ואוריאל בוסו, שיצאו למרפסת המשכן ל'ברכת הלבנה' כמנהג עדות המזרח. חברי הכנסת המשתכנזים; אבוטבול ומלכיאלי, ניצלו את המעמד להיזכר בעבר, האחד מחברון והשני מחבריו הגורים בבית שמש ופצחו בשירת 'טובים מאורות'. כך זה נראה. 

שלוש קריאות ארי קלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד