ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
משרד הבריאות עדכן

הנחיות חדשות: אין סימפטומים? השחרור יהיה מהיר יותר

משרד הבריאות עדכן את ההנחיות המאפשרות יציאה מבידוד לחולה ללא סימפטומים וקובע כי לאחר בדיקה אחת המדגימה תוצאה שלילית ניתן לצאת מהבידוד • מדובר בבשורה למגיעים מחו"ל שעד כה נדרשו לשהות בבידוד במשך 14 יום, גם אם כבר חלו והחלימו

הנחיות חדשות: אין סימפטומים? השחרור יהיה מהיר יותר
קורונה - שדה התעופה נתב"ג צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שחרור מהיר יותר: משרד הבריאות עדכן את ההנחיות המאפשרות יציאה מבידוד, לאחר שפרסם מסמך תחת הכותרת "אשפוז וטיפול בקהילה לחולים מאומתים" בו מפורטות ההנחיות החדשות, והעדכניות, לכלל החולים המטופלים בקהילה, במלוניות או בבתי החולים, וכן ביחס לבני המשפחות ואלו שבאו עמם מגע. המסמך מגדיר מחדש חלק מההנחיות כאשר בין היתר קוצרה תקופת היציאה מהמחלה לחולים מאומתים שהחלימו וכן לבאים מחו"ל.

בין היתר נקבע, כי חולים סימפטומטיים יצאו מהבידוד שנכפה עליהם לאחר שעברו לפחות 7 ימים מתחילת הסימפטומים, ו-48 שעות לפחות מחלוף הסימפטומים. בנוסף, כדי לצאת מבידוד יצטרך המטופל לקבל שתי בדיקות שליליות ברצף, שנדגמו בהפרש של 24 שעות לפחות. זאת, כשעד כה נדרש פסק זמן של מספר ימים בין שתי הבדיקות הקובעות, שרק אם שתיהן יצאו שליליות הוא יכל לצאת מהבידוד.

לגבי חולים שלא פיתחו תסמינים, חולים א-סימפטומטיים, נקבע כי יציאה מבידוד תתרחש לאחר שעברו לפחות 5 ימים מהבדיקה החיובית הראשונה. בנוסף, נדרשות שתי בדיקות שליליות ברצף, שנדגמו בהפרש של 24 שעות לפחות. במידה ומדובר בחולה א-סימפטומטי או שהוגדר במצב קל ולא אושפז כלל בבית החולים במהלך מחלתו, הוא כלל לא נדרש לבדיקה שנייה, "אם חלפו מעל 30 ימים מבדיקות ה-PCR החיובית הראשונה, ו-48 שעות לפחות מחלוף הסימפטומים, הוא מוגדר חולה שהחלים ורשאי לצאת מבידוד".

אך הבשורה המהותית נוגעת לבאים מחו"ל, כשנראה כי במשרד הבריאות הפנימו את הלקחים מפרשית המיליונר האמריקאי שקיבל אישור מסמנכ"ל המשרד הפרופ' גרוטו, ושם מבקשים להסדיר נוהל גורף שימנע את המצב העכשווי שבו היו נוסעים שזכו לפטור והיו כאלו שנדרשו בכל מצב לשהות בבידוד. מעתה, הבאים לחו"ל שיוכלו להציג אישור שחלו בקורונה בתקופת שהייתם בחו"ל והחלימו, נדרשים להציג קביעה של רופא בישראל שאכן הייתה החלמה. עם זאת. יש לשים לב שמדובר רק בכאלו שהיו חולים והחלימו.

לשם כך על הנוסע להציג תיעוד לכך שאכן היה חולה (אישור שהיה חיובי לקורונה), וכן תיעוד על בדיקת PCR שלילית אחת לפחות, במועד מאוחר לבדיקה החיובית. לאחר מכן המגיע מחו"ל יידרש לבצע בדיקת PCR נוספת בישראל, לאישור ההחלמה. מודגש כי עד לקבלת תשובה שלילית בארץ עליו לשהות בבידוד (בביתו או במלון).

מדובר בבשורה למגיעים מחו"ל שעד כה נדרשו לשהות בבידוד במשך 14 יום, גם אם כבר חלו והחלימו, וגם אם הוכחו כשליליים. יחד עם זאת, עדין משרד הבריאות מסרב להכיר בתוצאות הבדיקות הסרולוגיות, כאשר במסמך מובהר כי לא יינתנו הגדרות החלמה על בסיס בדיקות סרולוגיה, כיוון שעדיין לא ברור האם הן מעידות על החלמה. הנוהל הזה בעייתי מבחינת הבאים ממדינות אירופה וארה"ב, שם מתייחסים היום לתוצאות הבדיקות הסרולוגיות (שמספקות גם הוכחה לכך שהנדבק חלה בעבר וכבר פיתח נוגדנים), כהוכחה מוחצת המעידה על החלמה.

בנוסף, משרד הבריאות מנחה את קופות החולים לפתוח 'מרפאות קורונה' ('התפרצות') ייעודיות. מדובר במרפאות ממוגנות המיועדות לתת שירות ובדיקה למבודדי בית ולחולי קורונה. לפי הנחיות משרד הבריאות, הכניסה אליהן תאושר רק לצוות רפואי ממוגן ולחולים עצמם. לא תתאפשר כניסה למרפאות אלה למטופלים אחרים, ותבוצע הפרדה מוחלטת בין חולים לבין מטופלים השוהים בבידוד.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד