י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הערך בויקיפדיה שונה

עורר סערה: הנגבי זלזל בעניים והותקף קשות: "אין לנו איך לקנות אוכל לשבת"

השר צחי הנגבי התראיין לערוץ 12 ובתגובה לשאלה על מאות אלפי המובטלים בעקבות המשבר אמר: "השטויות האלה שאין לאנשים מה לאכול זה חארטה" • דבריו עוררו סערה במערכת הפוליטית ואלמונים אף שינו את ערך הויקיפדיה של השר: "חזיר אופורטוניסט ומושחת"

עורר סערה: הנגבי זלזל בעניים והותקף קשות: "אין לנו איך לקנות אוכל לשבת"
צחי הנגבי צילום: Hillel Maeir/Flash90

השר צחי הנגבי התראיין אמש (שישי) לערוץ 12 (אופירה וברקו), ואמר כי הטענה שאין לאנשים מה לאכול, בגלל משבר הקורונה ומספר המובטלים, היא "חארטה". דבריו עוררו סערה גדולה במה שמרגיש כמו ניתוק בין השר בלי תיק החדש, לבין העם היושב בציון ורבים מהם אף שלחו למספר האישי של השר הודעות מחאה.

בעקבות הזעם, אלמונים נכנסו לערך הויקיפדיה של השר והוסיפו בתחילתו את המילים: "חזיר, אופורטוניסט ומושחת". ערך הויקיפדיה תוקן על ידי מנהלי האתר לאחר כשעה והמילים החריפות הוסרו. כדי למנוע הישנות של המקרה, מנהלי ויקיפדיה חסמו את הערך מפני עריכה של משתמשים חדשים.

במהלך הריאיון שהעניק השר לערוץ 12, הוא אמר: "השטויות האלה שלאנשים אין מה לאכול זה חארטה. יש מיליון מובטלים שעד היום רובם קיבלו דמי אבטלה ועכשיו אנחנו צריכים להחזיר אותם לעבודה. יש עסקים שנפגעו והם במצוקה קשה אבל להגיד שאין מה לאכול זה פופוליזם".

כאמור דברי השר עוררו זעם רב בקרב אזרחים רבים, ובN12 דווח כי עשרות מהם שלחו הודעות מחאה לטלפון האישי של השר. באחת ההודעות שנשלחה נכתב: "אתה מבייש את המורשת שגדלת עליה, תתבייש לך, אתה עוד מהמנותקים מהעם, נראה אותך עוד כמה חודשים שיהיו גם מלא שכירים מובטלים..." .

בהודעה אחרת שנשלחה להנגבי צורפה תמונה של צלחת ריקה עם הכיתוב: "תתבייש מנותק וחצוף שכמותך. בשם כל אותם רעבים שאתה עוד אמור לייצג, ולתפארת מדינת ישראל - בושה!".

בהודעה נוספת שנשלחה לשר הנגבי נכתב: "האוכל שמוגש עכשיו על שולחן השבת שלך נקנה ממשכורת שאנחנו משלמים לך. אתה עובד עבורנו. לנו איך לקנות אוכל לשבת!".

השר הנגבי ניסה להסביר עצמו וכתב: "רציתי לומר למראיינים שביקורתם המוקצנת והבוטה כלפי הממשלה מייצרת חרדה בציבור במקום תקווה. רציתי לומר שהממשלה שאני חלק ממנה פועלת יום ולילה כדי להחזיר את ישראל למסלול של משק בריא וצומח".

"לצערי", כתב הנגבי, "בלהט הדיון התבטאתי באופן שפגע ברגשות הציבור. זו לא הייתה כוונתי ואני חוזר בי מן הדברים. הקורונה היא מגפה עולמית שגובה מחירים אמיתיים וכבדים, בריאותיים, כלכליים וחברתיים".

במערכת הפוליטית קראו להנגבי להתנצל על דבריו, וגם להתנצלות היה היה מי שתקף, כמו שותפו לממשלה, השר איציק שמולי שכתב: "טוב שהשר הנגבי חזר בו מדבריו. מיליון ישראלים איבדו שלא באשמתם את מקור פרנסתם ונזרקו לאבטלה ולחרדה כלכלית קיומית. העוני היה רחוק מהם אבל ללא מהלכים מהסוג שדחפתי השבוע כמו הארכת תקופת התשלומים לשכירים ולגמלאים והגדלת סכומי הפיצוי לעצמאים הם יהפכו ל ⁧עניים החדשים‬⁩. אמשיך להיאבק עבורם".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הבהרה עם צאת השבת: "אני מצר על אמירות כאילו מצוקת הקורונה היא לא אמיתית. כמו בכל העולם הקורונה גובה גם בישראל מחירים כבדים של חיים, בריאות ופרנסה. המצוקה היא אמיתית וראש הממשלה עמל מסביב לשעון כדי לתת לה מענה. לרבות סיוע כלכלי והזרמת כספים מהירה לעסקים ולאזרחים".

צחי הנגבי ויקיפדיה אופירה וברקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד