ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
1984 כבר כאן

החרם של אנשי התקשורת הימניים על הרשת החברתית 'פייסבוק'

שלושת אנשי התקשורת הבכירים מימין; שמעון ריקלין, אראל סג"ל וינון מגל, צייצו כי הם מחרימים את הרשת החברתית פייסבוק שלדבריהם "רוצה לומר לנו מה מותר ומה אסור במחשבה ובהבעת עמדה"

החרם של אנשי התקשורת הימניים על הרשת החברתית 'פייסבוק'
נתניהו עם ריקלין מגל וסגל צילום: צילום מסך

העיתונאים הימניים שמעון ריקלין, אראל סג"ל וינון מגל, הודיעו כי יחרימו את פלטפורמת פייסבוק וקראו לכולם לעשות אחריהם.

"במקום להיות פלטפורמת תוכן", כתבו השלושה בציוץ זהה שהעלו באותו הזמן לטוויטר, "פייסבוק רוצה לומר לנו מה מותר ומה אסור במחשבה ובהבעת עמדה כמו שאורוול תיאר ב-1,984 איך מחיקת מילים אמורה למחוק רעיונות והיא עושה את זה בעיקר לימין. כל עוד שזה המצב לא נעלה יותר פוסטים בפייסבוק ומי שחושב כמונו מוזמן להצטרף אלינו ולא לתת יד למשטרת המחשבות".

כזכור, הרשת החברתית פייסבוק, חסמה את דף הפייסבוק של תכניתו של העיתונאי שמעון ריקלין המשודרת ב'ערוץ 20', כך פרסם ריקלין בסוף בשבוע שעבר בחשבון הטוויטר שלו. דף הפייסבוק נחסם להעלאת פוסטים ולתגובות למשך 30 יום.

ריקלין עצמו כתב בתגובה לדברים: "‏פייסבוק ממשיכה לסתום את הפה והפעם לי ולתוכנית שלי בערוץ 20. אז חברים חשוכים. לא יעזור לכם. אנחנו ב-2020, ולא ב-1984, ואנחנו נגיד את מה שאנחנו רוצים ולא את מה שאתם מכתיבים. והאמת שאני לא מבין למה הימין לא נוטש את הרשת צרת המוחין פייסבוק".

יו"ר להב"ה, בנצי גופשטיין, מסר בתגובה: "אני שמח שלאט לאט עוד ועוד אנשי ימין מתפכחים ומבינים כי פייסבוק הוא גוף אנטישמי, בהנהלתו של המתבולל מארק צוקרברג, המאפשר פרסום תכנים אנטישמיים ומסיתים לרצח יהודים ולהשמדת ישראל, ומנגד סותם פיות של אנשי ימין".

גופשטיין מוסיף כי "הגיע הזמן שגם ממשלת ישראל תעמיד את פייסבוק במקום, ותפסיק לאפשר לה לעשות ככל העולה על רוחה הנוטפת משנאת ישראל".

נזכיר כי פייסבוק לא מאפשרת את איזכור שמו של גופשטיין ברשת החברתית. גופשטיין הגיש בשל כך תביעה נגד פייסבוק לפני כשנתיים, והיא מתנהלת בבית משפט השלום בתל אביב.

פייסבוק שמעון ריקלין אראל סגל ינון מגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד