י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המאבק בתכנית הגרעין

צפו: שריפה מסתורית בתחנת כוח בעיר אהוואז באיראן

אחרי שבשבוע החולף פרצה שריפה באתר הייצור העיקרי של דלק גרעיני באיראן, היום מדווח על שריפה גדולה שפרצה בתחנת כוח בעיר אהוואז • צפו

צפו: שריפה מסתורית בתחנת כוח בעיר אהוואז באיראן
השריפה בתחנת הכוח צילום: צילום מסך

פעם נוספת מדווח על שריפה מסתורית באיראן, והפעם בתחנת כוח בעיר אהוואז. בשבוע האחרון התרחשו מספר פיצוצים מסתוריים במדינה.

שריפה גדולה פרצה בעיר אהוואז, לאחר שביום חמישי האחרון שריפה פרצה בבניין באתר הייצור העיקרי של דלק גרעיני באיראן, וגרמה נזק רב במה שנראה כמפעל לייצור דור חדש של צנטריפוגות (המשמשות להעשרת אורניום). ארצות הברית הזהירה שוב ושוב שפעילויות כאלה עשויות להאיץ את דרכה של טהרן לבניית נשק גרעיני.

השריפה התרחשה בתוך מתחם הגרעין בנתנז, הבניין הפגוע צמוד למתקני ייצור הדלק התת-קרקעיים, שם, לפני עשור, ניהלו ארצות הברית וישראל את מתקפת הסייבר המתוחכמת ביותר בהיסטוריה המודרנית, המכונה קוד "המשחקים האולימפיים". התקיפה שנמשכה מספר שנים, שינתה את קוד המחשב של הציוד התעשייתי של איראן והרסה בסביבות כ-1,000 צנטריפוגות, ועיכבה את תוכנית הגרעין של איראן למשך יותר משנה.

יממה לפני הפיצוץ בעיר נתנז, פרצה שריפה בקליניקה רפואית בטהרן, מה שהביא למותם של לפחות 19 בני אדם, ומספר פצועים.

כלי תקשורת איראניים דווחו כי שריפה פרצה הערב בקליניקה רפואית, הפיצוץ נגרם כתוצאה מדליפת גז, כך אמר סגן מושל טהראן, חמיד רזא גודרזי, לטלוויזיה הממלכתית. סוכנות הידיעות האירנית ISNA דיווחה, כי פיצוץ אירע בצפון טהראן, מבלי לציין את הסיבה לפיצוץ או מידע נוסף.

איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד