י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על אם הדרך

ניו יורק: מתחמי תפילה הוקמו בשטחים פתוחים בדרך לקאנטרי

תחנת המנוחה 'תפלת מרדכי' המשמשת לתפילת מנחה ולהתרעננות על אם הדרך - בדרך להרים, בה משתמשים מדי יום מאות אנשים ובפרט בימי חמישי בהם עוברים במקום אלפי אנשים, נפתחה בשבוע האחרון בצל אי הוודאות אם הקעמפ יופעל השנה

ניו יורק: מתחמי תפילה הוקמו בשטחים פתוחים בדרך לקאנטרי
תפילה על אם הדרך צילום: באדיבות המצלם

בצל אי וודאות השוררת סביב פתיחת עונת הקעמפים, אבל בזמן שהקאנטרי נפתח כרגיל ומאות משפחות כבר נמצאות במקום, הצליחו במאמצים כבירים למרות המצב לפתוח גם השנה את אתר 'תפלת מרדכי', המשמש כמקום חניה לתפלת מנחה ומנוחה בין העיר להרים.

תחנת המנוחה משמשת לתפילת מנחה ולהתרעננות על אם הדרך - בדרך להרים, בה משתמשים מדי יום מאות אנשים ובפרט בימים חמישי בהם עוברים במקום אלפי אנשים.

יוזם ומקים האתר העסקן הרב אברהם יעקב פרידמן מספר כי "התחנה לתפילת מנחה, זו פעולה שעשינו אנו האחים למשפחת פרידמן לעי"נ אבינו ז"ל. אפשר לומר שעד שלא הוקם הדבר לא ידענו ולא שיערנו כמה שזה יבוא לשימוש. המקום הזה נוסד לאחר שהיו מתפללים מנחה בדרך להרים בכמה וכמה מקומות לא מסודרים והדבר הגיע לידי פיקוח נפש ר"ל, ולכן החלטנו לעשות את ההשקעה הרבה ולהקים מקום מסודר עם כל מה שצריך לכך".

"בפועל התברר, שהמקום לא רק נועד לתפילת מנחה אלא גם כתחנת עצירה להתרעננות, וכך עשרות רבות של נהגים עוצרים במקום מדי יום למנוחה או שהות קצרה, בכדי שיהיה להם כוח להמשיך בדרך במנוחת הנפש, ואם הדבר הציל חיים כפי שזה נראה עד כה, והיה זה שכרנו", אמר הרב פרידמאן.

בעקבות המצב השנה ולאחר אישורים מיוחדים המקום נפתח בהתאם להנחיות רשויות הבריאות של ניו יורק במרחקים בין המתפללים תחת כיפת השמים.

תפילת מנחה קאנטרי קעמפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד