י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
על רקע תכנית הסיפוח

יועצו של אבו מאזן שלימד את טראמפ: "הוא" לא היה תלמיד טוב"

על רקע תכנית הסיפוח, התראיין יועצו של אבו מאזן, שסיפר על העבר המשותף שלו עם טראמפ, שלדבריו היה תלמיד בעייתי למדי. לצד זאת, בעזה מדווחים על שלושה מקרי התאבדות בעקבות המצב הכלכלי ברצועה

יועצו של אבו מאזן שלימד את טראמפ: "הוא" לא היה תלמיד טוב"
דונלד טראמפ צילום: יח"צ

נביל שעת', יועצו של אבו מאזן, סיפר בראיון ל'פראנס 24' כי לימד את דונלד טרמאפ כלכלה ומימון בבית הספר וורטון למנהל עסקים של אוניברסיטת פנסילבניה. זה היה במחצית השנייה של שנות ה-60' במאה הקודמת.

שעת' עשה שם דוקטורט והיה מרצה. "הוא לא היה תלמיד טוב, ולא עמד בכל המטלות, הועזב ואח"כ חזר", כך דברי יועצו של אבו מאזן והמרצה לשעבר של טראמפ.

יועצו של אבו מאזן נביל שעת' אמר על תוכנית טראמפ לספח את הגדה המערבית, כי "אינתיפאדה שלישית אפשרית במקרה של סיפוח. זהו שוד אדמות וכל החלופות פתוחות. פת"ח וחמאס סיכמו על עימות עממי ואינתיפאדה עממית. יש בידינו קלפי לחץ רבים וכאשר העניינים יתקלחו ויהפכו לאינתיפאדה מלאה נראה שילוב כוחות בין עזה לגדה".

יועצו של אבו מאזן העריך כי העולם הערבי יסייע לפלסטינים כלכלית במקרה כזה, וציין כי לאחר עליית שרון להר הבית ופרוץ האינתיפאדה השנייה העניקו הסעודים לפלסטינים מיליארד דולר תוך כמה ימים.

בתוך כך, בעזה מדווחים ביממה האחרונה על שלושה מקרי מוות כתוצאה מהתאבדות, ובכלי תקשורת המזוהים עם הפת"ח מייחסים זאת למצב הכלכלי הקשה ברצועה.

על פי הדיווחים, מדובר באדם בשנות ה-40 לחייו ועוד שני צעירים בשנות העשרים לחייהם ששלחו יד בנפשם בשלוש תקריות שונות. האחד (סולימאן אל-עאג'ורי, 23/27) ירה בעצמו הלילה באזור בית לאהיה שבצפון רצועת עזה, השני (איימן אל-רול, 45) השליך עצמו לפנות בוקר מהקומה החמישית במחנה הפליטים שאטי שבמערב העיר עזה, והשלישי (איברהים יאסין, 21) מת מפצעיו לאחר שהצית עצמו במחנה הפליטים שאטי לפני כשבוע.

עוד דווח כי צעירה פלסטינית כבת 18 ניסתה להתאבד בחאן יונס שבדרום הרצועה באמצעות כדורים בשל בעיות משפחתיות, והיא מאושפזת במצב בינוני. כך דווח ב'כאן 11'.

תכנית המאה דונלד טראמפ אבו מאזן נביל שעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד