ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
המאבק בניאו-נאצים

גרמניה "תטהר" את יחידת העלית של הצבא מקשריה לימין הקיצוני

אחת המחלקות ביחידת העילית בגרמניה תפורק בשל שורת תקריות ואירועי תמיכה בארגונים ניאו-נאציים, לאחר שנמצא מצבור כלי נשק ותחמושת אצל חייל ביחידה. בקהילה היהודית חוששים

גרמניה "תטהר" את יחידת העלית של הצבא מקשריה לימין הקיצוני
ללא

גרמניה מנסה לבלום את התחזקות הימין הקיצוני הניא-נאצי במדינה. משרד ההגנה של גרמניה מתכנן לפרק מחלקה ביחידת העילית KSK במטרה לטהר אותה מבעיית הימין הקיצוני.

היחידה הוקמה ב-1,996 אבל המוניטין שלה נפגע משמעותית ב-2003, כשהמפקד שלה נאלץ לצאת לפרישה אחרי שהואשם בפעילות יחד ארגוני הימין הקיצוני, יחסים שהמשיכו לרדוף את היחידה מאז.

במאי האחרון תפסה המשטרה כלי נשק, תחמושת וחומרי נפץ בפשיטה על נכס פרטי של חייל ביחידה במדינת סקסוניה.

לאחרונה נרשמו כמה תקריות הקשורות לימין הקיצוני ביחידה, כך לפי מסמך פנימי שנחשף ברויטרס.

"המחלקה השנייה תפורק", כתב מזכיר ההגנה פטר טאובר במסמך. "בחינת האירועים הנוכחיים ומקרים של ימין קיצוני מראים בבירור, כי ה-KSK, לפחות בכמה תחומים, הפכה עצמאית בשנים האחרונות תחת ההשפעה של הבנה לא בריאה מצד מנהיגים בודדים".

בפברואר, נהרגו תשעה בני אדם מרקע זר בפיגוע ירי בעיר הנאו, לפני שהיורה בן ה-43, שהחזיק בעמדות קיצוניות, הרג את אמו והתאבד. כחלק מהמאמצים, המבצעים של ה-KSK יועברו ליחידות אחרות, רחוקות כמה שניתן, והאימונים ושיתוף הפעולה הבינלאומיים של יחידת הקומנדו יוקפאו עד להודעה חדשה.

היחידה אמורה לכלול כאלף לוחמים, אולם היא מעולם לא הגיעה לסדר הגודל הזה בשל מבחני מיון קשוחים. יצוין כי בקהילה היהודית קיבלו את הממצאים בדאגה רבה נוכח התפשטות ארגוני הניאו-נאצים בשורות הצבא ובפרט ביחידות העילית האמורות להגן על הקהילה במקרה של התקפות אנטישמיות או טרוריסטיות.

גרמניה ימין קיצוני ניאו נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד