י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ומה הציון שלו לטיפול בקורונה

לפיד מזהיר: "מישהו עלול לרצוח את מנדלבליט בגלל נתניהו"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד טוען כי "ניהול הקורונה זה מחדל יום הכיפורים" • והוסיף: "רה"מ אמר שמותר שיהיו עד 20 איש בחדר, הוא לא יכול לכנס את הממשלה"

לפיד מזהיר: "מישהו עלול לרצוח את מנדלבליט בגלל נתניהו"
יאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יש עתיד תל"ם מתחזקת: על פי סקר המנדטים של רדיו 103fm שביצע פרופ' יצחק כ"ץ ממכון 'מאגר מוחות', עולה כי במקום הראשון נמצאת מפלגת הליכוד עם 38 מנדטים מהציבור, שלמרות הירידה במספר המנדטים נשארה בראש הטבלה. מיד אחריה יש עתיד-תל"ם עם 17 מנדטים, ואילו כחול לבן מאבדת את כוחה מגיעה ל-10 מנדטים בלבד. 

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד (יש עתיד-תל"ם) שוחח ביום שישי עם ניסים משעל ברדיו 103fm, והגיב בתחילת דבריו לתוצאות הסקר, המצביעות על ירידתה של מפלגת השלטון: "יש ירידה, אני לא יודע אם היא קשורה למתקפות שלנו, אך היא קשורה לעובדה שלאט לאט הציבור מבין שניהול הקורונה הוא שערורייה לאומית שתיגמר בוועדת חקירה ממלכתית. זה מחדל ברמות של יום כיפור. כל העסק לא מטופל, אף אחד לא מבין את ההנחיות. אתמול (חמישי) אמר רה"מ שמותר שיהיו עד 20 איש בחדר, זה אומר שהוא לא יכול לכנס את הממשלה, הרי היא מורכבת מ-36 שרים ו-16 סגני שרים. הממשלה לא יכולה על פי הנחיותיה לדון בהחלטות שלה. זו ממשלה אבסורדית שלא מטפלת נכון בקורונה, לא בצד הכלכלי שלה ולא בצד הבריאותי". 

לפיד אף ביקר בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואף האשים אותו בהסתה שעלולה לדבריו לסכן את חייו של אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה: "מי שעומד על מדרגות ביהמ"ש ומאשים את כל רשויות החוק במדינת ישראל שתפרו לו תיק, מי שטוען שמנדלבליט שגם ככה מסתובב עם אבטחה בגלל איומים על חייו, מנסה לעשות כאן הפיכה שלטונית. אני יודע בדיוק איך שומעים את זה החסידים שלו, ואני יודע על הסיכון שלוקחים פה על זה שחמום מוח יחשוב שהוא צריך להציל את המדינה ולירות במישהו. זו הסתה לאלימות". 

מאיימים על חיי היועמ"ש בגלל הסתה מתמדת נגדו מכיוונו של רה"מ

בהמשך דבריו הוסיף לפיד ביקורת נוספת כלפי נתניהו והשתלחויותיו המתוקשרות אל מול רשויות החוק: "רה"מ לא יכול לדבר ולהסית ככה, והוא צריך להיות אחראי כשהוא נואם בפני הציבור. הוא חסר אחריות. זה ייגמר באלימות, והוא לא יוכל להגיד שזה לא קשור אליו. זאת פעם ראשונה בתולדות המדינה שהיועמ"ש ופרקליטה בכירה צריכים להסתובב עם אבטחה כי יש איומים על חייהם. יש איומים על חייו של היועמ"ש, מפני שיש הסתה מתמדת נגדו של רה"מ. מותר לראש ממשלה בישראל להסית כך נגד רשויות החוק? לעמוד על מדרגות בית המשפט ולהגיד שתופרים לו תיק? נגד משטרה, הפרקליטות, מדובר שאנשים שהוא מינה והוא מאשים אותם בקונספירציה פרנואידית שהם שמנסים לתפור לו תיק". 

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הסביר את הליקויים, לטענתו, בתפקודו של נתניהו כראש ממשלה, ואמר: "אם הוא פרנואיד, אז שלא יהיה ראש ממשלה. אנו צריכים ראש ממשלה שלא עוסק בפרנויות, אלא בקורונה ובזה שאין דמי אבטלה לעצמאים. במקום זה יש לנו ראש ממשלה שרק בשבוע האחרון אמר שהיועמ"ש מנסה לייצר הפיכה, שיתק את ועדת הכספים כדי שתעסוק רק בהטבות מס שלו והוא לא מטפל בקורונה כמו שצריך. זה חוסר אחריות לאומית". 

על פרשת הצוללות טען כי: "פרשת הצוללות הולכת להגיע לבית המשפט, יש כתבי אישום, עד מדינה והחקירה לא נסגרה כי יש גם את פרשת המניות שקשורה אליה. מה שאנו רוצים לוודא זה שזה ייחקר, ולא קיבלנו מעולם תשובה לשאלה למה רה"מ אישר לגרמנים למכור צוללות למצרים. הליכוד עושה כל שביכולתו לסגור את החקירה. השבוע איימו על עפר שלח שידיחו אותו מהועדה לביקורת המדינה רק כי שאל שאלות קשות על פרשת הצוללות. אין אדם במערכת הביטחונית שלא יגיד שזו פרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות המדינה". 

בהמשך השיחה, התייחס לפיד לאלו שהיו עד לא מזמן שותפיו לקוקפיט, הלוא הם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, ושר החוץ גבי אשכנזי: "אני שואל את עצמי הרבה, האם העובדה שגנץ היה רמטכ"ל גרמה לי לחשוב שלא יכול להיות שהם ירמו את הציבור. אני לא רואה את ההשפעה הגדולה של גנץ ואשכנזי, עד עכשיו הם אלה שמצייצים בטוויטר. אם אני לוקח את העשרה ימים האחרונים בהם נפלה בכנסת כל הבטחה שהם נתנו אי פעם כמו מתן דמי האבטלה לעצמאים וחקירת פרשת הצוללות, כל אלה בני גנץ עמד מול מצלמה והבטיח לציבור שהוא יעשה. גנץ הבטיח לא לשבת תחת ראש ממשלה עם כתבי אישום והוא יושב, כחול לבן הבטיחה להגן על המערכת המשפטית והפילה את חוק הפונדקאות. אין דבר אחד שהם עשו". 

על ממשלת הקורונה הגדולה בתולדותיה שקמה בחסות המגפה, אמר לפיד בכעס: "חברי כחול לבן הקימו ממשלה שאמרו כי הם נאלצים להיכנס אליה בשביל הקורונה, ואז לא לקחו אף תיק שקשור לקורונה. אפילו אין להם נציג אחד בוועדת הקורונה, העבירו את ועדת הכספים וועדת הכלכלה לידי החרדים, איך הם קשורים בכלל לעשייה? זה רה"מ לא נותן למערכת הביטחון לטפל בקורונה", ואף טען כי: "הם נקודת הכשרות שביבי תלה על הקיר לצורכי המשפט שלו, ורצה אותם כי היה זקוק ללגיטימציה לקראת פתיחת המשפט, הבטיח להם מיליון דברים ולא הגשים אף אחד מהם. יש שם אנשים טובים וזה מחמיר את המצב, מפני שהם הלגיטימציה לכך שראש ממשלה עם כתבי אישום מנהל את המדינה בזמן משבר ומנהל אותה רע מאוד". 

האם מדינת ישראל צועדת בצעדים זהירים לבחירות רביעיות באופן חסר תקדים? לפיד העריך כי: "אני חושב שהממשלה הזאת לא תחזיק מעמד, מפני שהיא הוקמה עקום, וכשמקימים משהו עקום ומהסיבות הלא נכונות ללא שום ערכים מאחורי הממשלה ואפס יכולת לטיפול במשבר הקורונה ובמשבר הכלכלי, אז אני מניח שהיא לא תשרוד. ברגע שמקימים ממשלה של 36 שרים ו-16 סגני שרים, זה בלתי אפשרי לטיפול במשבר. זו ממשלה עקומה. הם כל היום רק רבים על סמכויות, אין פה ממשלה מתפקדת, אלא יש פה אנשים שלא סובלים אחד את השני.  זאת הסיבה שישראל הפכה למדינה אדומה. הממשלה של נתניהו לא מתפקדת מתחתיו". 

עריכה: מיכל קדוש, 103FM

יאיר לפיד אביחי מנדלבליט רדיו 103 FM בנימין נתניהו קורונה פרשת הצוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד