י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מה קורה להם

הפרשן הבכיר: "הפיצוצים באיראן יימשכו כדי לעצור את תוכנית הגרעין"

פרשן 'חדשות 13' צבי יחזקאלי על המתקפה האחרונה באיראן: "ישראל מעבירה את חוקי הלחימה לתוך טהרן, ומנצלת חלון הזדמנויות להחזיר אחורה את תוכנית הגרעין"

הפרשן הבכיר: "הפיצוצים באיראן יימשכו כדי לעצור את תוכנית הגרעין"
פיצוץ באיראן צילום: צילומסך

פיצוץ חשוד נשמע בערבו של יום חמישי בעיר נתנז שבאיראן סמוך למתקן להעשרת אורניום. על פי הדיווחים מפי מומחים וגורם מודיעיני, הייתה זו פגיעה מכוונת במתקן לייצור צנטריפוגות מדור מתקדם ולא סתם נזק למבנה תעשייתי כפי שמסרו הרשויות באיראן.

העיתונאי צבי יחזקאלי ('חדשות 13') שוחח עם ניסים משעל ברדיו 103fm על קולות הנפץ המסתוריים שנשמעו באזור מתקן הגרעין האיראני, והביא פרטים נוספים על פשר האירוע השנוי במחלוקת: "מדובר פה כבר במגמה, זה הפיצוץ השלישי השבוע באחד המתקנים הסודיים של האיראניים בהם הם עוסקים בתוכנית הגרעין שלהם, ואני חושב שהפעם זה באתר מאוד משמעותי שם. יש את הצנטריפוגות של העשרת האורניום, שזה השלב הקריטי שלהם בדרך לפצצה בהם הם עסוקים מאוד, ואני חושב שיש פה צעד".

סדרת הפיצוצים מרחיקה את איראן שנים אחורה

באשר לאפשרות כי ישראל השתמשה במהלך על מנת לרסן את הכוח הצבאי האיראני, העריך יחזקאלי כי: "אולי ישראל מנצלת כאן חלון הזדמנויות שיש באיראן כדי לפגוע ולהחזיר אחורה את תוכנית הגרעין האיראנית, בדיוק כמו שנעשה בשנים האחרונות שחוסלו מדענים, וגם הוחדרה תולעת לתוך הצנטריפוגות בנתנז. יש כאן החזרה של תוכנית הגרעין האיראנית אחורה בסדרת פיצוצים הקשורים למתקפת סייבר, למטעני חבלה, לרמת מודיעין גבוהה מאוד שפוגעת באיראנים. אפשר לראות רק מהתגובה של האיראנים את מידת המבוכה שלהם. סדרת הפיצוצים הזו מרחיקה את איראן שנים אחורה".

בהמשך דבריו, הסביר עיתונאי 'חדשות 13' צבי יחזקאלי מדוע התקיפה האיראנית הציבה את מדינת ישראל בחלון הזדמנויות חסר תקדים: "איראן כרגע במצב מאוד חלש, אני חושב שאנו נמצאים בימים בהם איראן סובלת יותר מכל תקופה אחרת. הסנקציות, עומס הקורונה, האמברגו, העונשים שהנשיא טראמפ חתם עליהם. השלטון האיראני מנסה להיתלות בתוכנית הגרעין כאופציה היחידה שלו לחזור לזירה, ושם הוא חוטף את המכה הגדולה. אם האיראנים מגיבים באופן בו הם מגיבים ואומרים שזאת שריפה או פיצוץ של גז, סימן שהם יודעים מי פגע בהם ומגיבים על החולשה שלהם".

בסוף השיחה, הדגיש יחזקאלי את חשיבות התקיפה באיראן עבור ישראל: "ישראל מעבירה עכשיו את חוקי הלחימה שיש לה בסוריה מול האיראנים לתוך טהרן, וזה צעד מאוד משמעותי. תוקפים בטהרן בלב ליבו של משטר האייתולות והם לא מגיבים, כל משמרות מהפכה עם האיומים שלהם סופגים בשבוע אחד שלושה פיצוצים שמחזירים אחורה את תוכנית הגרעין האיראנית? הארסנל האיראני מוגבל כעת בתגובה מול ישראל, המכה שהם חטפו היא משמעותית".

מה צופן עתידה של המדינה מול איראן? יחזקאלי השיב: "אני יכול להעריך שזה יימשך, כיוון שמדובר כאן גם ביכולות קיימות וגם בעיקר בגלל אופי התגובה האיראנית שמאפשר לא להגביר את האיום במלחמה. אני מאמין שהפיצוצים יימשכו כיוון שיש פה גם חלון הזדמנויות וגם מגמה שהתחילה שכנראה נלקחה כמטרה להפסיק את תוכנית הגרעין, וזה קורה, אני מאמין שמה התחיל הוא שיימשך".

עריכה: מיכל קדוש, 103FM

צבי יחזקאלי תקיפה באיראן הגרעין האיראני רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד