ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
סטארט אפ ניישן

מזכ"ל ה-OECD: "ישראל התמודדה היטב עם משבר הקורונה"

מזכ"ל ארגון המדינות המפותחות ה-OECD התראיין לוועידת מעריב והפתיע: "ישראל התמודדה היטב עם משבר הקורונה" • "לא ראינו דבר כזה מימינו, הן מבחינה רפואית והן מבחינה כלכלית, בכל 60 שנות קיומו של הארגון"

מזכ"ל ה-OECD: "ישראל התמודדה היטב עם משבר הקורונה"
אנחל גורייה צילום: Miriam Alster/FLASh90

"ישראל עובדת בשיתוף פעולה מצוין עם ה-OECD והתוצאות בהחלט ניכרות בשטח", כך אומר מזכ"ל ה-OECD אנחל גורייה, בוועידה מיוחדת לציון עשור להצטרפותה של ישראל לארגון.

"אני יכול לומר בפה מלא, שישראל הפכה להיות לא רק חברה אלא גם שותפה מאד משמעותית בארגון", מוסיף גורייה, "הכוח והעוצמה של ישראל ידועים לכולם, במיוחד בתחום הסטארט-אפ והחדשנות". המזכ"ל הוסיף: "בפעם האחרונה שהייתי בישראל, נפגשתי עם יוג'ין קנדל העומד בראש עמותת "סטארט-אפ ניישן סנטרל", והוא אמר לי שבישראל יש יותר סטארט-אפים מאשר בכל אירופה כולה. חשבתי לעצמי שזה מאד טוב לישראל, אולי פחות טוב לאירופה".

על משבר הקורונה אומר גורייה, כי הוא פגע בכל העולם וכולם נמצאים באותה הסירה וזו אולי חצי נחמה: "לא ראינו דבר כזה מימינו, הן מבחינה רפואית והן מבחינה כלכלית. בכל 60 שנות קיומו של הארגון לא דיווחנו על ירידה במדדים כפי שקרה ב-2020. במידה ויהיה גל שני שיפגע בנו שוב, אנחנו צפויים לירידה נוספת של עד שמונה אחוזים". עוד הוא מוסיף כי ישראל התמודדה היטב עם המשבר: "באופן יחסי מדינות קטנות כמו ישראל יפגעו יותר, אבל יש לכם את כל מה שנחוץ כדי להתאושש במהרה".

בחודש הבא עומדות להתפרסם תחזיות ה-OECD לישראל, וכולן כמובן כמו בכל הדוחות של הארגון בימים אלה עומדות בצל הקורונה, בין אם ברפואה, כלכלה, מיסים או תיירות. "אנחנו מאמינים שכל מדינה תמצא משהו שמועיל לה בימים אלה", אמר, "במקרה של ישראל התייחסנו לשני פרמטרים, רפורמת המיסים שעומדת כמובן בהלימה עם ההתמודדות עם משבר הקורונה. והפערים החברתיים והסוציאליים הקיימים בישראל בין ערים ומועצות מקומיות. זה משהו שצריך לשפר לכיוון של צמיחה". 

"הוועידה מאפשרת לנו לדון באתגרים שלפנינו" בתוך כך, שגריר ישראל בארגון, אלי לב, אמר בהשקת הוועידה הלאומית הראשונה ישראל-OECD-מעריב כי "הצטרפותה של ישראל לארגון, לפני כעשר שנים, היא בוודאי סיבה טובה מספיק לציון מיוחד ולקיומה של הוועידה, אך אולי חשוב מכך, היא מאפשרת לנו לדון באתגרים שלפנינו". לדבריו, מבחינה זאת, הצטרפותה של ישראל מציבה אותה בעמדת פתיחה טובה להתמודד עם אתגרי העתיד, שכן הארגון משמש כיום כאחד ממוקדי הידע והניסיון החשובים ביותר בכל הקשור לעיצוב מדיניות ציבורית, והוא ניצב בשורה אחת עם ארגונים כלכליים בינלאומיים מובילים כגון הבנק העולמי וקרן המטבע.

הוא הוסיף: "למעשה אין ארגון כלכלי בינלאומי שמכיר אותנו טוב יותר, על חוזקותינו ועל חולשותינו. חברותנו גם מאפשרת לנו להיות חלק מקבוצת המדינות שמובילות את השיח הבינלאומי בשורה של סוגיות כלכליות וחברתיות, להשתתף בתהליכי הלימוד והבחינה ההדדית ולעמוד בסטנדרטים ובאמות מידה, benchmarks, וכל זאת כדי לתת לקובעי המדיניות בישראל בסיס נתונים וכלים טובים יותר לקבלת החלטות בנוגע לצעדי המדיניות הנדרשים להבטחת עתידה של ישראל".

קורונה מעריב oecd

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד