י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסגן תקף את ההפרה

חילולי השבת בירושלים; המייל הפנימי חשף - תסיסה בקואליציה

סאגת השבת חוזרת לסדר היום? לאחר שקט יחסי שנשמר בשנה האחרונה - מייל פנימי חושף סדקים בתוך הקואליציה הירושלמית • חבר המועצה סייר בשבת ודיווח - הסגן תקף את ההפרה • "בעידן שיש רוב דתי - יש פירצה בסטטוס קוו" | 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים בפרסום ראשון

חילולי השבת בירושלים; המייל הפנימי חשף - תסיסה בקואליציה
אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

לאחר תקופה ארוכה במהלכה שמרו על שקט ומילאו את פיהם מים, גם מול דיווחים על חילולי שבת בבירת ישראל, כעת, במייל פנימי של חברי המועצה בירושלים, נחשפת התסיסה מתוך הקואליציה כנגד חילולי השבת המתרבים בעיר הקודש והמקדש.

חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן, נציג אגודת ישראל בעיריית ירושלים, שהוביל את המאבקים כנגד ראש העיר לשעבר ניר ברקת בנושא השבת, מסייר מידי שבת ברחבי העיר במטרה לעקוב האם קיימת פריצה בסטטוס קוו ובחוקי העזר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השבוע בצאת השבת הוא דיווח לחבריו ראשי הסיעות החרדיות ולראש העיר משה ליאון על פריצה בסטטוס קוו, שבאחד מהתחמים שמופעלים על ידי הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) קיימים חילולי שבת המנוגדים להסכמים הקואליציוניים ולסטטוס קוו.

"מדובר במבנה המופעל ע"י הרל"י. עד היום המבנה היה סגור בשבתות (למעט מספר חריקות בשיטת הסלאמי) - עדיין כעת בדף הרשמי כתוב שהמקום סגור בשבת ואילו בפרסומים אחרים נכתב שהרל"י פותחת את המקום בשבת", כותב ויצמן במייל הפנימי, תוך שהוא מציין כי, "דבר זה פורץ את הסטטוס קוו ומנוגד להסכמים הקואליציוניים".

תכתובת המייל שנחשפה. קרדיט: צילום מסך

מי שהשיב לו הוא סגן ראש העיר, אריה קינג, שכתב: "לצערי הרב, בעידן שבו יש רוב דתי, ראש עיר דתי ומנכ"ל דתי להרל"י, יש פירצה בסטטוס קוו", קינג מציין כי גם "בימי ניר ברקת, הקמנו את "פורום השבת" בגלל מקרים שכאלה, בטוחני שרה"ע ליאון יעמיד את הרל"י במקומה".

התייחסותו מגיעה לאחר תקופה ארוכה של שקט מצידו של קינג. לשם ההשוואה, בזמן שהיה חבר אופוזיציה בעירייה בראשות ראש העיר לשעבר ניר ברקת הוא נהג לתקף את ראש העיר ברקת בכל הזדמנות על חילולי השבת המתרבים בעיר.

במענה להתייחסות סגרה"ע קינג, חבר המועצה יוחנן ויצמן הוסיף ודיווח על פירצה נוספת בסטטוס קוו: "בסיור היום במתחם התחנה מתברר כי נוסף "גלגל ענק" למתקני השעשועים האסורים לפי חוק העזר. בנוסף גם חלק מבתי העסק שאסור לפתוח לפי החוק היו פתוחים. המתחם עצמו היה פתוח ללא כל שמירה על תקנות שעת חירום".

בתכתובות המייל, בה ממוענים גם ראשי הסיעות האחרות, דגל התורה וש"ס - לא זכו לתגובה בתוך המייל. 'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב ולדווח.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "אין כל שינוי בסטטוס קוו. בית הנסן פועל באותה צורה מיום הקמתו וכנ"ל לגבי מתחם התחנה. העירייה לא מתכתבת עם חברי המועצה באמצעות התקשורת, ומשכך באם הייתה פניה של חברי המועצה, היא תיענה בצינורות המקובלים בצורה עניינית".

ירושלים חילולי השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד