ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"גל שני מסוכן וקשה"

סגן שר הבריאות: "להתפלל בחוץ בקבוצות קטנות"

ועדת הקורונה מתכנסת בשעה זו בכדי לאשר את החלטות קבינט הקורונה מיום חמישי האחרון • במהלך הדיון אמר סגן שר הבריאות ח"כ קיש כי "אנחנו בגל קשה ומסוכן, חייבים להגביל אירועים חברתיים ולהתפלל בשטחים פתוחים ובקבוצות קטנות • כזכור השר דרעי הוביל התנגדות בשבוע שעבר להפליית בתי הכנסת מול המסעדות והברים

סגן שר הבריאות: "להתפלל בחוץ בקבוצות קטנות"
ח"כ יואב קיש צילום: עדיינה וולמן \ דוברות הכנסת

למרות החלטת הממשלה שלא להגביל את מספר המתפללים מתחת ל- 50, סגן שר הבריאות חבר הכנסת יואב קיש קורא לציבור לשמור על ההנחיות ולהתפלל בשטח פתוח ורק בקבוצות קטנות.

במסגרת דיון ועדת הקורונה המתכנסת בשעה זו כדי לאשר את החלטות קבינט הקורונה מיום חמישי, אמר סגן השר קיש, כי, "אנחנו בגל שני קשה ומסוכן מהגל הראשון. אנחנו במלחמת התשה ארוכה. אחוז החולים המאומתים רשם עליה חדה מחצי אחוז באמצע מאי לחמישה אחוז היום מכלל הבדיקות".

סגן שר הבריאות סקר את הפעילות ואת מצב התחלואה, ואמר: "הכפלנו את מספר החולים בעשרה ימים, יש כמות גדולה יותר של חולים קשים חדשים. אנחנו בתחלואה מתפשטת בכל רחבי הארץ. אנחנו עומדים לעלות למאות חולים חדשים". הוא הדגיש וקרא לציבור, "אנחנו חייבים לפעול משמעותית להגביל אירועים חברתיים המוניים. צריך להתפלל בחוץ ובקבוצות קטנות".

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', בישיבת קבינט הקורונה הוביל השר אריה דרעי התנגדות להגבלת מספר המתפללים ל- 20 כפי שדרשו במשרד הבריאות, וטען כי לא ניתן להגביל את המתפללים בזמן שהמסעדות מאפשרות התקהלויות עד 50 איש.

השר דרעי אמר בדיון הקבינט, "לא ייתכן שבמסעדות, ברים ומועדונים שהסכנה שם גדולה שבעתיים, אפשר יהיה להכניס 50 איש ולבתי כנסת ייכנסו רק 20. במועדונים לא מקפידים על מרחק ולא כולם עוטים מסיכות. בבתי הכנסת לא אוכלים, אין ריקודים והמתפללים מקפידים על חבישת מסיכות, ריחוק חברתי ושמירה מלאה על ההנחיות. ואותם רצו להגביל ל-20 איש".

קורונה יואב קיש בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד