ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"רץ אחרינו החוצה"

בעל העסק הפלה את בניו של הרב באופן בוטה: "אמרתי לך להלביש!"

חילוני בעל חנות יינות, ציווה על לקוח חרדי שהוריד את המסכה והניח אותה על סנטרו לעטות אותה חזרה, בעוד שבחנות היו לקוחות שלא עטו כלל מסכה. הדבר הוביל לזעם מצד החרדי שהשאיר את בקבוקי היין בחנות. ומה קרה בסוף? 

בעל העסק הפלה את בניו של הרב באופן בוטה: "אמרתי לך להלביש!"
בקבוקי יין. אילוסטרציה צילום: unsplash

ההסתה הקשה נגד הציבור החרדי עם תחילת משבר הקורונה, כאשר מובילי דעת הפכו את המגזר החרדי למצורע ומעביר מחלות, הביאו ישראלים רבים לחשוש מהציבור החרדי, לעיתים אף במחיר של נזק כלכלי.

דוגמא לכך אנחנו מוצאים בסיפור שאירע ביום שישי האחרון בעיר טבריה, בה סבלו התושבים החרדים מהגבלות רבות ומסטיגמה שלילית.

בנו של אחד מרבני הקהילות המוכרים בשכונה החדשה (שמו שמור במערכת), נכנס יחד עם אחיו לחנות יין במרכז ביג בעיר במטרה לרכוש יינות ומשקאות חריפים לרגל שמחת נישואי אח במשפחה, והקידוש שנערך בשבת האחרונה.

בעת התשלום, כך לפי הפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', בנו של הרב הסיר את המסיכה מעט ועובד במקום הורה לו מיד להרים בחזרה. החרדי הביט סביבו והבחין כי יש עוד שני לקוחות חילונים בחנות שנמצאים ללא מסכה כלל. הוא נפגע עמוקות והעיר את תשומת ליבו של המוכר לכך שישנם אחרים ורק אליו הוא נטפל, אבל המוכר בשלו "אמרתי לך להלביש!".

החרדי הבין שהסבריו לא יועילו וכי בעל החנות החליט להדיר חרדים. האחים השאירו את כל הבקבוקים שתיעדו לרכוש ויצאו מהחנות כאות מחאה.

בעל החנות שראה את העניין, הבין את רוע מזלו ויצא להתחנן אליהם שלא יבטלו את הרכישה שהסתכמה בסכום גדול מאוד וביקש את סליחתם והסביר שהוא אינו "שונא חרדים". בהמשך הוא הביא את אותו עובד שהעיר להם והלה התנצל ולבסוף הם שבו לקנות את המשקאות לשמחת כולם.

הסיפור עשה לו כנפיים בשבת האחרונה בטבריה והפך לשיחת היום בקרב התושבים החרדים.  
 

 

טבריה מסכות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד