ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
גל הפיטורים נמשך

הליך ההתייעלות בחדשות 13: ברק רביד ודני רופ פוטרו

אחרי התפטרותם של העיתונאים טלי מורנו ועקיבא נוביק מחדשות 13, מגיעה סדרה נוספת של פיטורים בה נמצאים בכירים נוספים בערוץ שנמצא בקשיים. בין המפוטרים החדשים: ברק רביד, סמדר פלד ודני רופ

הליך ההתייעלות בחדשות 13: ברק רביד ודני רופ פוטרו
ברק רביד צילום: הטוויטר של רביד

ימים מספר לאחר התפטרותם המפתיעה של כתבי חדשות 13, טלי מורנו ועקיבא נוביק, בערוץ נאלצים להיפרד מהעיתונאים ברק רביד, סמדר פלד, איתי ורד, אלי ראכלין ודני רופ - כך מדווח רז שכניק.

‏מחדשות 13 נמסר, כי "בימים אלו אנו נמצאים בעיצומו של תהליך התייעלות לא פשוט, ארגונית ופרסונלית. אנו נאלצים להיפרד מאנשי מקצוע מעולים. מן הראוי, ומפאת צנעת הפרט, שנמשיך לנהל את התהליך בתוך הארגון, ולא מחוצה לו".

כזכור, העיתונאי עקיבא נוביק סיים ביום רביעי שעבר את עבודתו בערוץ 13, זאת במסגרת צעדי הייעול עליהם החליטו במשותף ועד העובדים והנהלת הערוץ. יממה לפני כן פרסמה המגישה הוותיקה טלי מורנו בטוויטר כי פוטרה מהערוץ.

בציוץ שהעלה נוביק לטוויטר הוא כתב: "לכל המתעניינים: פוטרתי הערב מחדשות 13. מי שמחפש עיתונאי יד שנייה עם ותק של עשור וחצי במקצוע והתמחות בחדשות, מוזמן לפנות אלי. תודה מראש".

מספר דקות לאחר מכן הוא ציין כי "‏האמת היא שטכנית התפטרתי. אבל לא רציתי לשבור את התבנית של טלי מורנו", בכך הוא מתכוון לציוץ שבו העלתה מורנו יממה לפני ובו כתבה על פיטוריה. "לכל המתעניינים", כתבה מורנו, "פוטרתי הערב מחדשות 13. מי שמחפש עיתונאית יד שנייה עם ותק של שניי עשורים במקצוע והתמחות בהגשה, מוזמן לפנות אלי. תודה מראש". עם זאת, לאחר מכן דווח כי מורנו החליטה בעצמה על עזיבה לאחר משא ומתן עם ההנהלה.

נציין כי בימים אלו נמצאת רשת 13 בסבב קיצוצים כבד, עקב הפסדים קשים ואי עמידה ביעדים. לפני מספר ימים נחתם הסכם קיבוצי עם נציגות העובדים וארגון העיתונאים לתהליך ההתייעלות בחברה.

במכתב שנשלח מהמנכ"ל לעובדים כתב המנכ"ל כי "חודשים לא קלים עברו על כולנו בחברת החדשות. חודשים של עבודה מאומצת וקשה לצד ניהול תהליך מורכב של קיצוץ בחברה. הסיכום שהגענו אליו הערב הוא הסכם לא קל עבור כולנו.  החברה תיפרד מעובדים אשר היו ותמיד יהיו חלק מהותי בבנייתה, בביסוסה ובחוזק העיתונאי שלה.

הנהלת חברת החדשות בתמיכתו של מנכ"ל רשת, אבי בן טל, עשתה הכל על מנת לשמור על חוסן ואיתנות גם ביום שאחרי ביצוע תהליך ההתייעלות.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לוועד העובדים ולארגון העיתונאים ובאי כוחם שלמרות המחלוקות והקשיים המהותיים בדרך ראו את טובת העובדים לנגד עיניהם ובסופו של יום הצלחנו להגיע יחד להסכם השומר על עתיד החברה. ימים לא פשוטים של פרידות לפנינו, עם תקווה לעתיד טוב יותר לחברה. התקופה הקרובה תהיה מדד לחוזקו של הארגון. אני אומר בצורה ברורה, לא נתפשר על המוצר העיתונאי ועל התוצאות, למרות הקיצוץ".

ברק רביד דני רופ גל פיטורים ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד