ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ללא תקציב

הממשלה אישרה; הרשות החרדית יוצאת לדרך

כפי שפורסם בעבר ב'בחדרי' - אישרה היום (א') הממשלה את הקמת הרשות החרדית שתרכז תוכניות חברתיות וכלכליות עבור המגזר מול כלל משרדי הממשלה • בראשות המנהלת צפוי לעמוד סגן השר מקלב • נושא התקציב עדיין לא סגור ונתון בוויכוח בין ח"כ מקלב למשרד האוצר

הממשלה אישרה; הרשות החרדית יוצאת לדרך
חרדים צילום: מתוך הקמפיין

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הקמת הרשות החרדית הראשונה, שבתפקידה תרכז את נושאי - כלכלה וחברה הקשורים למגזר החרדי הנוגעים לכלל משרדי הממשלה, אך עדיין לא הוגש תקציב להפעלת המנהלת בעקבות חילוקי דעות בין יוזם המנהלת סגן השר אורי מקלב לבין משרד האוצר.

בהחלטת הממשלה שאושרה נכתב כי המנהלת הוקמה במטרה לפעול לצמצום הפערים ולקידום חברתי וכלכלי של הציבור החרדי מול כלל משרדי הממשלה והרשויות השונות על מנת ליצור מדיניות סדורה המתכללת בין כל גורמי השלטון - משרדי הממשלה והרשויות המקומיות.

בראשות הרשות החרדית החדשה צפוי לעמוד סגן השר אורי מקלב כשבנוסף תוקם מועצה ציבורית שתשמש כגורם מייעץ בגיבוש המדיניות של המנהלת, בראש המועצה יעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה ובו ישמשו 20 חברים, נציגי משרדי הממשלה, יזמים עסקיים וחברתיים ונציגי ציבור מהמגזר החרדי.

על פי החלטת הממשלה, כל תוכניות משרדי הממשלה עוד בשלב התכנון "יהיו בתיאום ובמעורבות של הרשות החרדית, כך שתוכנית הממשלה יצאו בצורה המותאמת לציבור החרדי, וכל משרד ומשרד ידע ויפנים את צורכי הציבור החרדי תוך שמירה על אורח חייו", נכתב.  כמו כן הרשות החרדית תפעל להתאמת פעולות הממשלה גם בשלב הביצוע בשטח - בהתאמה לציבור החרדי.

המשימה הראשונה שתוטל על הרשות עם הקמתה יהיה סיוע בטיפול במגיפת הקורונה במגזר החרדי וכן ליזום במקרים הנדרשים הסברה ייעודית למגזר החרדי. הרשות תצא לדרך לאחר שצוות ההיגוי יגבש מדיניות תוך 40 יום שיקבעו את נהלי העבודה שיקבעו תוך שלושה חודשים בהם חברים מנכל״י משרד ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, האוצר, הכלכלה, התחבורה ונציג היועמ״ש לממשלה.

נציין כי טרם נקבע התקציב שילווה את המנהלת, כאשר סגן השר אורי מקלב דורש תקציב של מאה מיליון ש״ח, נתון שעדיין נמצא בדיון וויכוח מול משרד האוצר, סגן השר מקלב פועל כל הזמן מול מנכ״ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ להשיג את מבוקשו.

סגן השר אורי מקלב אמר היום: "זוהי דרך ארוכה בה אנו מתחילים היום בעז"ה, דרך ארוכה ונצרכת אשר תביא ליוזמות ממשלתיות חדשות לפיתוח כלכלי-חברתי ושינוי בציבור החרדי מול צרכיו וזכויותיו במשרדי הממשלה והרשויות המקומיות"

אורי מקלב משרד האוצר חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד