י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הכסף לא הגיע לשטח

יו"ר ההסתדרות על משבר הקורונה: "ישראל היא מדינת חאפ-לאפ"

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד תוקף את התנהלות הממשלה סביב משבר הקורונה • "נכנסנו למשבר במצב טוב. לא בפשיטת רגל. יש להם קושי בניהול התקציב, אני מקווה שהם יתגברו עליו"

יו"ר ההסתדרות על משבר הקורונה: "ישראל היא מדינת חאפ-לאפ"
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד צילום: אגף הדוברות

"תמיד כשיש משבר האוצר מנסה לפגוע במגזר הציבורי", כך אמר היום (ראשון) יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, בראיון לעיתונאית קרן אוזן בוועידת ישראל-OECD של מעריב. "נכנסנו למשבר במצב טוב. לא בפשיטת רגל. יש להם קושי בניהול התקציב, אני מקווה שהם יתגברו עליו. מתוך מתוך 100 מיליארד שקל רק 30 מיליארד ניתנו וחלק מזה בהלוואות. הכסף לא הגיע לשטח, לכן יש כ"כ הרבה עובדים בחל"ת. אם הכסף ירד לשטח, יהיה יותר ביטחון בהחזרת עובדים".

בר דוד הוסיף כי "השאלה מה יקרה עם גל שני וסגר נוסף. היינו צריכים לקחת דוגמה מהמודל הגרמני, רק שישראל היא מדינת חאפ-לאפ, אז לא נעשתה עבודת מטה".

על מצוקת העצמאים, אמר יו"ר ההסתדרות ש"העצמאים נכנסו למצוקה שאיני זוכר כמותה. היה צריך לטפל בהם מיד. היו מוכרחים להכריז שהעצמאיים יקבלו אבטלה או חל"ת. במצב חירום כזה אי אפשר להפריד בין מגזר למגזר. ערכנו עבודת מטה להקמת הסתדרות העצמאיים. ב-4 באוגוסט נפתח את הסתדרות העצמאיים בישראל. יקבל מההסתדרות ייצוג ושירותים משפטיים. לא ישלמו דמי חבר ולא יהיו חלק מההסתדרות. כל המגזרים תלויים אחד בשני ולכן הניסיונות לשסות מגזר במגזר הם נוראיים בעיני. צריך לראות כאן את הערבות ההדדית המשותפת. לעצמאים מובטח כסף אבל הוא לא מגיע. פה גם אנחנו ניכנס לתמונה".

בר דוד לא צופה את סוף המשבר גם בתחום התעופה והתיירות. "אני שמח ששר האוצר מבין את זה וייתן להם פתרונות ארוכי טווח. צריך לדעת לנהל את המשבר הזה בלי פאניקה", אמר.

על הביקורת נגד המגזר הציבורי שלא נכנס מתחת לאלונקה, אמר בר דוד כי "מי שניהל את המשבר הם אנשי הרפואה, רופאים, אחיות, אנשי מעבדות – הם המגזר הציבורי. בזכות המגזר הציבורי הצלחנו לנהל את המשבר. עובדות סוציאליות, אנשי הביטוח הלאומי. נצטרך לדעת לעשות שינויים והתאמות, אבל לשמור על המגזר הציבורי".

קורונה ארנון בר דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד