י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לפום צערא אגרא"

"חייבים להיבדק; להיזהר מעבר לדרישות משרד הבריאות"

ונשמרתם מאוד לנפשותיכם: הגאון רבי יהודה אריה דינר, רב מרכז בני ברק, בדברי חיזוק לציבור על החובה לשמור על ההנחיות ועל החובה ללכת להיבדק • צפו

"חייבים להיבדק; להיזהר מעבר לדרישות משרד הבריאות"
הגאון רבי יהודה אריה דינר צילום: שוקי לרר

נוכח העליה בשיעורי התחלואה והדיווחים על רפיון בשמירת ההנחיות, פנה הגאון רבי יהודה אריה דינר, רב מרכז בני ברק ורב בית המדרש 'דברי שיר' אל הציבור ואמר: "כמובן שאם יש לאדם איזה סימנים של הנגיף: חום או משהו שהוא מרגיש לו טוב - הוא חייב לעשות את הבדיקה!"

הגאון רבי יהודה אריה דינר הוסיף: "צריכים לדעת שגם בעל ה'שבט הלוי' זצ"ל וגם רבנו ניסים קרליץ זצ"ל שניהם אמרו ש'עד כמה שמשרד הבריאות אומר לנו להיזהר, אנחנו צריכים להיזהר עוד יותר'. כי עפ"י התורה אפילו על חשש קטן של פיקוח נפש מחללים את השבת. וודאי שבנאדם חייב לעשות את כל השמירות שאפשר".

עוד אמר הרב "זה ברור שכתוב בתורה 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', שאדם חייב לעשות את המקסימום עפ"י הלכה, לשמור גם של ינזק וגם שלא יזיק. האחריות לשני הכיוונים".

לפיכך קובע הרב כי "בכל מקום שהוא נמצא הוא חייב ללבוש את המסכה - אסור להסתובב מחוץ לבית בלי המסכה. כל מקום שהוא הולך שילך עם מסכה שמכסה גם האף וגם הפה. גם אם זה בבית הכנסת - אין שום היתר להוריד את המסכה. חייבים להיות בכל מצב שהוא מחוץ לבית עם המסכה", פסק באופן נחרץ.

לסיום, מעודד הרב את הציבור ומסביר שדווקא כאשר קשה לקיים את המצווה, השכר גדל. "אדרבה קשה לי? "לפום צערא אגרא". מה שיותר קשה לי - מקבלים יותר שכר. בזכות זה שאנו שומרים על עצמנו אנחנו נזכה שה' ישמור את כל עם ישראל. "הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל".

הרב יהודה אריה דינר משרד הבריאות מסכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד