ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הגבלות חדשות אושרו

החל ממחר בבוקר: ועדת הקורונה אישרה את ההגבלות החדשות

ועדת הקורונה בכנסת אישרה לפני זמן קצר את ההוראות שאישרו שרי הממשלה, לפיהן תוטל מגבלה של עד 50 משתתפים באירועי חתונות, במסעדות ובמקומות בילוי נוספים. מגבלה אדוקה עוד יותר תוטל על התקהלויות שגרתיות. הח"כים החרדים התנגדו • אלו ההוראות החדשות

החל ממחר בבוקר: ועדת הקורונה אישרה את ההגבלות החדשות
אילוסטרציה צילום: pexels

ועדת הקורונה אישרה לפני זמן קצר (ראשון), את הוראות הממשלה בנוגע להגבלות שיוטלו על אירועים ובילויים במסעדות. ההגבלות יכנסו לתקוף כבר מחר בבוקר בשעה 08:00.

על פי ההוראות שאישרו שרי הממשלה ביום חמישי, תוטל מגבלה של עד 50 משתתפים באירועי חתונות, במסעדות, במועדונים ובברים, וכן תוטל מגבלה של עד 20 משתתפים בהתקהלויות שגרתיות.

בתוך כך, שרי הממשלה יתכנסו מחר בבוקר לדיון נוסף שמגיע על רקע הזינוק במספר החולים, על השולחן תעלה האפשרות להטלת מגבלות נוספות על קניונים, מסעדות ומקומות בילוי נוספים.

בדיון נרשמה התנגדות להגבלות מצד חברי הקואליציה, בדגש הנציגים החרדים, כשמולם ניצג סגן שר הבריאות יואב קיש, שהציג את הערכה היומית מהבוקר, ובה בגל הראשון היו כ-10 אלפים חולים ואילו היום נרשמו מעל 11 אלף חולים פעילים. "אנחנו בגל שני קשה ומסוכן מהגל הראשון. אנחנו במלחמת התשה ארוכה. אחוז החולים המאומתים רשם עליה חדה מ-0.5% מכלל הבדיקות באמצע מאי ל-5% היום. הכפלנו את מספר החולים בארץ בעשרה ימים, ויש כמות גדולה יותר של חולים קשים חדשים. אנחנו בתחלואה מתפשטת בכל רחבי הארץ".

סגן השר קיש הסביר כי "אנחנו חייבים לפעול משמעותית להגביל אירועים חברתיים המוניים, ללא הבדלה בין מקומות סגורים ופתוחים. ההגבלות קשות – אך הן נועדו למנוע הטלת סגר". קיש הדגיש כי מדובר באירועים ונתונים משתנים בקצב מהיר. "אנחנו שומרים על הציבור, ונוכחנו לדעת כי החתונות הם מוקדי הדבקה המוניים. שלושה מפלסים בחתונה, ובכל מפלס 250 אורחים – זו בדיחה, לא הפרדה. חולה אחד ידביק עשרות משתתפים בחתונה – וזו עובדה".

חבר הכנסת מיקי לוי דרש מפתח לפי גודל המתחם ולא לפי מספר האנשים. "אני מאמין לציבור, שמבין את המצב ולא להטיל עליו באבחת גרזן". אליו הצטרף חבר הכנסת הטרי אליהו ברוכי, שאמר כי "יש חוסר בהירות בנתונים הקשים ובהנחיות".

גם חבר הכנסת משה אבוטבול תקף את ההגבלות כשטען כי ישנה בעיה באמינות הבדיקות והציע הדרגתיות בהטלת ההגבלות, ואילו חה"כ אליהו חסיד קרא להטיל את ההגבלות על כמות המשתתפים בחתונות החל מסוף השבוע, שבו ציבור רחב, נמנע במשך שלושה שבועות מעריכת נישואין מי"ז בתמוז (יום חמישי הקרוב) ועד תשעה באב.

מי שיצא להגנת הממשלה היה חבר הכנסת ינון אזולאי, שהאשים את בעלי האולמות שלא הקפידו על כמות האנשים בתקופה האחרונה "שהביאו עלינו את ההגבלות הנוכחיות".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד הגיב להחלטה: "50 מתפללים בבית הכנסת הגדול באלנבי ו-50 מתפללים בבית הכנסת הקטן ביותר בשכונה זה לא אותו סיכון. ההנחיה היתה צריכה להתקבל לפי גודל בית הכנסת. הממשלה הזו פשוט לא יודעת לנהל כלום".

קורונה הגבלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד