ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חיינו קודמים

השר חתם: אסור לייצא מכונות הנשמה ומוצרי חיטוי

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, חתם על צו האוסר שיווק מכונות הנשמה ומוצרי חיטוי נלווים, המיוצרים בישראל למדינות העולם עד לסוף חודש יולי 2020 | פרץ: "אני בעד לפתוח את המשק לשיווק בחו"ל, אולם, מחובתי גם לדאוג לאזרחי ישראל ולהיות ערוכים, במידה ונקלע למצב חירום"

השר חתם: אסור לייצא מכונות הנשמה ומוצרי חיטוי
חולה קורונה בבית חולים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ חתם הערב על צו האוסר שיווק מכונות הנשמה ומוצרי חיטוי נלווים, המיוצרים בישראל למדינות העולם עד לסוף חודש יולי 2020. מלבד מכונות ההנשמה הצו כולל הגבלת יצוא בהתאם לרישיון למוצרי אלכוהול למעט אלכוהול לשתייה, מסיכות, מטושים ומוצרים לחיטוי המכילים 60% אלכוהול ומעלה.

החלטתו של השר לחתום על הצו נובעת עקב עלייה בתחלואה בישראל, והצורך במכונות ההנשמה ושאר המוצרים ,קודם ולפני הכל לצרכים המידיים לטובתם של אזרחי ישראל. כאמור, תוקפו של הצו הינו עד לסוף חודש יולי 2020, במהלך תקופה זו, תיבחן האפשרות לייצא מכונות הנשמה , זאת בתנאי שהיקף ייצור מכונות ההנשמה יגדלו ובמקביל התחלואה בישראל תרד.

החלטות הממשלה מכוונות ליעד של 5,000-7,000 מכונות הנשמה הן לטיפול השוטף והן לחולי הקורונה.

נכון להיום, בהתאם לנתוני משרד הבריאות שהוצגו הן למל"ל והן ועדת הקורונה, יש בישראל 3,700 מכונות הנשמה, כשעד כה סופקו בייצור מקומי 556 מכונות הנשמה.

השר פרץ הסביר: "החלטתי לחתום על הצו לאיסור ייצוא מכונות הנשמה לחודש הקרוב, כיוון שמחד, אני בעד לפתוח את המשק לשיווק בחו"ל, אולם, מחובתי גם לדאוג לאזרחי ישראל ולהיות ערוכים, במידה ונקלע למצב חירום בו מספר החולים הקשים יעלה בצורה קיצונית".

קורונה מכונת הנשמה חומר חיטוי ייצוא לחו''ל עמיר פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד