ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לקראת דיון סוער > דרעי יתנגד

פרסום ראשון: משרד הבריאות ימליץ לסגור את הישיבות ולצמצם את המתפללים

לקראת ישיבת ממשלה סוערת, שצפויה לקבל החלטות קשות בדמות הגבלות נוספות על המשק ועל האזרחים, ל'בחדרי' נודע כי משרד הבריאות והמל"ל ימליצו לסגור את כל הישיבות וכן לצמצם את מנין המתפללים בבתי הכנסת | השר דרעי ל'בחדרי חרדים': "אתנגד לדרישות הללו"

פרסום ראשון: משרד הבריאות ימליץ לסגור את הישיבות ולצמצם את המתפללים
אילוסטרציה. למצולמים ולישיבה אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

פרסום ראשון: משרד הבריאות והמל"ל יביאו מחר (שני) הצעה בפני שרי הממשלה לסגור את כל עולם הישיבות, כולל אלו שבקפסולות, זאת ברקע הדיווחים על עלייה במספר החולים בעולם הישיבות כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי במל"ל ובמשרד הבריאות ידרשו לצמצם את מספר המתפללים בבתי הכנסת ל-20 מתפללים בלבד.

מהנתונים הפנימיים של המל"ל וועד הישיבות עולה כי מתוך כלל הישיבות החרדיות ושל הציונות הדתית, שפתחו בשיטת הקפסולות, נמצאו רק 18 תלמידים חולים, שהם 0.1%.

גורמים בממשלה תוקפים את הישיבות הללו "שעשו דין לעצמם ופחתו את המוסדות ללא הקפדה".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אומר ל'בחדרי חרדים' כי הוא צפוי להתנגד לדרישה; "אני אתנגד בכל תוקף ואעמוד על כך שכל הישיבות שלמדו על פי ההנחיות וקיבלו את האישור ימשיכו", כמו כן מבהיר השר דרעי כי "בתי הכנסת לא יהיו פחות ממסעדות ומועדונים".

שרי הממשלה צפויים להתכנס בשעה 10:00 בבוקר בכדי לדון בשורת הגבלות נוספות, אותן דורשים במשרד הבריאות, זאת על רגע הזינוק בגל התחלואה, ובעוד שרי הממשלה מנסים להתנגד להן.

בין המגבלות מוצע לצמצם את מספר הסועדים בכל מסעדה ל-20 מקסימום, לצמצם את הרוחצים בחופי הים, לסגור את הפארקים ומגבלות נוספות.

ראש הממשלה נחוש להטיל את המגבלות תוך צמצום הנזק במשק, ומנגד שרי הממשלה הנוגעים להגבלות, מתנגדים, מלבד שר הבריאות יולי אדלשטיין, שעומד מאחורי דרישות משרדו.

ישיבת הממשלה תחזור להתכנס באמצעות ווידאו קונפרס ולא בישיבות פיזיות כפי שנהגו עד כה.

בתוך כך, היום נועדו באופן חריג ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת עם יו"ר הכנסת יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר במטרה להאיץ את הליך החקיקה שמתעכבת בכנסת.

ראש המל"ל האשים בדיון את הכנסת שמעכבת את החקיקה הנוגעת להתמודדות בקורונה, אך מנגד אנשי הכנסת ציינו כי בשבועיים החולפים העבירו לא פחות משמונה חוקים הנוגעים לקורונה.

מחר צפויה ועדת החוקה לאשר את עליית הקנס בגין אי עטיית מסיכה ל-500 שקלים, זאת למרות התנגדות יו"ר הוועדה חבר הכנסת יעקב אשר שהודיע בשבוע שעבר כי יתנגד לדרישת הממשלה.

קורונה ועדת החוקה מסכות ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד