י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ביקורי משפחות בהתאם למגבלות

שב"ס מציג: אפס חולים בבתי הסוהר

לאור העלייה הדרמטית בתחלואה, בשירות בתי הסוהר קיימו הערכת מצב והחליטו על צמצום פעילות הממשקים הבלתי חיוניים סביב בתי סוהר לרבות כניסת אזרחים שאינם חיוניים לניהול בתי הסוהר, לצד צעדים נוספים

שב"ס מציג: אפס חולים בבתי הסוהר
אסירים בכלא צילום: דוברות שב"ס

עם תחילת משבר הקורונה בישראל, הובן בשירות בתי הסוהר כי חדירת הנגיף למתקן כליאה היא סכנה משמעותית ביותר שיכולה להוות איום על בריאותם וחייהם של מאות כלואים ואנשי סגל ואף על הציבור בישראל כולו.

לאור העליה הדרמטית בתחלואה בציבור וגם בקרב אנשי סגל בארגון, קיים אתמול (ראשון), מ"מ נציב בתי הסוהר, הערכת מצב בהשתתפות חברי סגל הפיקוד הבכיר והרפואי בארגון ובו הוחלט על צמצום פעילות הממשקים הבלתי חיוניים סביב בתי סוהר לרבות כניסת אזרחים שאינם חיוניים לניהול בתי הסוהר. בין היתר הוחלט כי משמרות הביטחון יוארכו בהתאם להערכת מצב ולמאפיינים הייחודים בהפעלת כל יחידה באופן פרטני, כמו כן, בשלב זה הוקפאו כלל אימוני הסגל.

ביקורי משפחות אסירים יימשכו בהתאם למגבלות, אולם, לאור העלייה החדה מאוד בתחלואה, הגדלת מספר המבקרים תחל רק בשבוע הבא ובהתאם להערכות מצב שיתקיימו בנושא. בעלי התפקידים ביחידות ימשיכו לפעול במתכונת עבודה בקפסולות אורגניות ובכפוף לבדיקות חום ולהצהרות בריאות בתחילת כל יום עבודה.

'יחידת נחשון' ימשיכו גם הם ללוות כלואים בקפסולות בתיאום מול הנהלת בתי המשפט ויימשך השימוש באמצעים טכנולוגיים ככל הניתן בכלל יחידות שב"ס כפי שהוחלט כבר בעבר.

אנשי הסגל מקבלים תדריכים יומיים בנוגע להנחיות משרד הבריאות ומניעת הדבקה ומסרים אלה מועברים גם לכלואים באופן שוטף, הן ע"י סגל האגף ואנשי הטיפול והן באמצעות שידורי תחנת הרדיו, 'רדיו פוקוס' לאסירים.

נכון להיום אין כלוא במשמורת שחולה בנגיף והסגל פועל בכל הדרכים העומדות לרשותו בכדי לשמר מצב זה.

בכל אירוע בו איש סגל נדבק מבוצעת חקירה אפידמיולוגית, הפרדה מיידית, בדיקות ובידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

שירות בתי הסוהר אסירים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד