ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
יכול לעלות לו בכיסאו

השתוללות הקורונה: הפספוס הגדול של נתניהו

כבוד ראש הממשלה, בעת חירום ומשבר לאומי צריך להתעלות מעל השיקולים הפוליטיים ולפעול באופן המיטבי לסיום המשבר - גם אם זה כולל הבאת מתנגד חריף משורות האופוזיציה • טור דעה מאת יוסי אסולין

השתוללות הקורונה: הפספוס הגדול של נתניהו
נתניהו צילום: פלאש 90

משהו בקסם של נתניהו שליווה את הגל הראשון הלך לאיבוד איפשהו בגל השני. הדרמטיות שאפיינה את צעדיו. ההחלטות המהירות והחותכות. הפגנת השליטה. ההובלה על פני רוב מדינות העולם. גאוות היחידה. הגיע הגל השני ושטף את הכל.

כעת התחושה היא שהעסק לא ממש בשליטה. נתוני ההדבקה היומיים בישראל נחשבים מהגבוהים בעולם. ישראל ממוקמת איפשהו ליד בחריין מבחינת אחוזי התחלואה. המערך לקטיעת שרשרת ההדבקה לא פעל כשהיה צריך לפעול וכעת הוא בקריסה טוטלית. 

התלונות הרבות על טעויות באיכוני השב"כ, שהביאו אלפי אנשים לבידוד ללא סיבה מוצדקת; האמירות המביכות של שרי הליכוד; הזמרים, בעלי האולמות, המסעדות והבריכות, על עשרות אלפי עובדיהם, שרק התחילו להתאושש ולקום על רגליהם, והנה הם נאלצים לסגור את שעריהם בשנית. כל אלו ועוד מביאים לתחושת כאוס. וזה לא הולך ונהיה יותר טוב.

לא בהכל נתניהו אשם, כמובן. גם לציבור יש אחריות. ואולם ביכולתו של ראש הממשלה לשנות את המשוואה באופן משמעותי. הענקת סמכויות נרחבות לנפתלי בנט בטיפול במשבר הקורונה, למשל, עשויה להביא לשינוי המתבקש - לפני שהדברים יצאו מכלל שליטה.

בנט הוכיח בסבב הראשון שהוא כנראה הפוליטיקאי המתאים ביותר מבחינה מקצועית לטיפול במשבר הקורונה. היצירתיות, היוזמה, היציאה מהקופסה, סרטוני ההסברה המצוינים שהוציא באופן שוטף, היציאה לשטח - כל אלו ועוד סייעו משמעותית בהשטחת העקומה. אמנם בנט הקים מערך אזרחי לטיפול במשבר, אולם ללא גב מהממשלה - האפקטיביות של צעדיו מוגבלת מאוד.

כבוד ראש הממשלה, בעת חירום ומשבר לאומי יש להתעלות מעל השיקולים הפוליטיים ולפעול באופן המיטבי לסיום המשבר. גם אם זה כולל הבאת מתנגד חריף משורות האופוזיציה וחיזוק כוחו הפוליטי. בסוף, הרי, זה יכול לבוא אליך כבומרנג ולעלות לך בכיסאך. 

קורונה בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד