י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חרף התנגדות היו"ר • צפו

אושר: הקנס על אי עטיית מסיכה - 500 ש"ח

בניגוד לעמדתו של יו"ר ועדת חוקה חבר הכנסת יעקב אשר וחרף התנגדות כל חברי הוועדה - היום אושר בוועדה להעלות את גובה הקנס לאי עטיית מסיכה ל-500 ש"ח

אושר: הקנס על אי עטיית מסיכה - 500 ש"ח
אשר בוועדה צילום: דוברות הכנסת

למרות התנגדות כל חברי ועדת החוקה, ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה כעת לקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק נגיף קורונה החדש - אכיפה לקריאות שנייה ושלישית שבה נכלל גם עליית גובה הקנס באי עטיית מסיכה ל-500 שקל.

האישור הגיע למרות דבריו של יושב ראש הוועדה חבר הכנסת יעקב אשר בשבוע שעבר. "אני לא מתכוון להצביע או לתמוך בהעלאת הקנס לגובה של 500 ₪. זה מוגזם. בכוונתי לבחון מה כן אבל המספר הזה לא יהיה וגם לא 499 ₪. מה שכן צריך להיות זה הגברת היכולת לאכוף את הדבר הזה בכל רחבי הארץ, בתקופה זו ובמספרים שאנחנו רואים צריך לתת יותר סמכויות לפקחים".


יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר הסביר היום, "ישבנו על החוק הזה כמו שצריך, העלינו כמה נקודות ואחד מהם היה גובה הסכום העליתי דגל אדום וטענתי שאפשר גם ב-300. עמדת המל"ל היא חד-משמעית נגד. לצערי לא היו ראשי מפלגות אחרות בקואליציה שהיו נגד זה ולכן נצביע על הסכום הזה".

"עם זאת", ציין אשר, "מה שעשינו ביוזמת ח"כ אלהרר להבניית שיקול הדעת לשוטר משמעותי מאוד. הבנינו את שיקול הדעת בצורה מאוד ברורה ואני מצפה מהמשטרה להוריד את ההנחיה לשטח. אם אדם יסרב לעטות זה כבר משהו אחר. הותרנו את זמן תשלום הקנס על כנו במקום לקצרו ואיזנו את החוק ככל האפשר.

"העברנו כאן בשבועיים האחרונים כ-8 חוקים שהחליפו את התקש"חים ולא היה אחד מהם שיצא כמו שנכנס. זה לגיטימי שהממשלה מבקשת להאיץ את החקיקה אך זה לא יהיה ב-24 או 48 שעות. ניכנס לדיונים אינטנסיביים על חוק המסגרת, הכול ייבחן ועל הכול נדבר. ככה התנהלנו ונתנהל הלאה".

יעקב אשר מסיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד