כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

ה-Kickback של רובין

רובי שראן, עמוד התווך של רבים ממוסדות התורה, הסתבך עם הרשויות בארה"ב: הוא נתבע תביעה אזרחית, על כסף שנלקח לא כדין במסגרת עסקה עם חברת תרופות. "זה לא יכול להיות", אומר ראש ישיבה ידוע ל'בחדרי חרדים'

שראן עומד מאחורי הגר"ח קניבסקי, בהכנסת ספר תורה שתרם.  צילום:  בחדרי חרדים
שראן עומד מאחורי הגר"ח קניבסקי, בהכנסת ספר תורה שתרם. צילום: בחדרי חרדים

הנגיד הידוע ר' רובי שראן, הנחשב לאחד מעמודי התווך המרכזיים של עולם התורה - מסתבך: משרד המשפטים האמריקאי מאשים את שראן, מבעלי השליטה בבנק דיסקונט, ב- Kickback, מונח משפטי אמריקאי אשר, מוגדר בקוד המסחרי האחיד האמריקאי ומתייחס לתשלומים חוזיים בסוגי עסקאות מסויימים.

הפרסומים על ההסתבכות הכלכלית, שקיבלו ביטוי באתרי הכלכלה בארה"ב, התקבלו בהלם בקרב קהילייה חשובה של ראשי ישיבות, ראשי כוללים ומרביצי תורה, ששראן מפריש עבורם מכספו בעין יפה ותומך במוסדותיהם ללא הרף.

לפי פרסומים באתרים זרים, שראן, יחד עם לאונרד גרונשטיין, שכיהן כדירקטור לשעבר בבנק דיסקונט בניו יורק - עברו על עבירה אזרחית באמצעות רשת בתי אבות לה סיפק ר' רובי שראן אי אלו מוצרים.

שראן, שישב בלשכתו וקיבל את הבשורה על היטפלותו של משרד המשפטים האמריקאי לעסקיו, מסר בתגובה לפרסום כי הוא מאמין שפעל על פי החוק.

חברת התרופות, אומניקייר, הגיעה לא מכבר להסדר עם הרשויות, לפיו תשלם קנס של 98 מיליון דולר על פרשיות שוחד בהן היתה מעורבת כחלק מפעילותה בבתי אבות ברחבי המדינה.

אתר 'כלכליסט' דיווח היום, כי לפי האישום, השניים - שראן ושותפו - אירגנו עיסקה למכירת נכס לחברת התרופות, תמורת 50 מיליון דולר, כאשר בפועל ערכו של הנכס היה אפסי.

כמו כן מואשמים השניים כי יצרו מסמכים מתוארכים לאחור על מנת לכסות את עקבותיהם. מדובר בפעילות חברת התרופות מול רשת בתי האבות מרינר, אותה רכש שראן תמורת סכום של כמיליארד דולר בשנת 2004.

כאמור, הידיעה התקבלה בהלם בעולם התורה ובבתי מרנן ורבנן, שר' רובי שראן מקורב לרבים מהם. שראן שומר על קשר טוב בבית הגראי"ל שטיינמן. הגראי"ל מעריך עד מאוד את פועלו, את אהבת התורה המאפיינת אותו, ואת ידו הכלכלית הפתוחה לרווחה כלפי מוסדות תורה בארץ.

בניו של שראן לומדים בישיבת פוניבז' ומנהלים אורח חיים סגפני, כבחורי ישיבה לכל דבר, למרות הרקע העשיר ממנו הם מגיעים.

"אני מקווה שכל הסיפור הזה יתברר כעורבא פרח", אמר היום ראש ישיבה מפורסמת בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים'. "ר' רובי שראן הוא אחד מעמודי התווך של עולם התורה, והוא מוחזק ביושרו ובטוב ליבו. סיפור כזה איננו תפור למידותיו", אמר ראש הישיבה.

באמצעי התקשורת פורסמו ידיעות על כך שר' רובין שראן מואשם בקבל שוחד. הנתון אינו נכון, והרב שראן לא נחקר בשום שלב בקשר לקבלת שוחד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד