כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"אנחנו הולכים למלחמה" • ראיון קרבי

יו"ר סיעת המפד"ל בבית שמש, שלום לרנר, מגיב להתקפות ראש העיר: "הוא מזיק לכולם, גם לציבור החרדי" • הוא שלח אותנו לאופזיציה, ואנחנו נפעל משם" • הסוף של הקואליציה קרוב מאד"

שלום לרנר. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
שלום לרנר. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

הישיבה הסוערת במליאת העיר בית שמש, סוקרה בהרחבה באתר 'בחדרי חרדים'. הישיבה שבסופה פוטרו חברי סיעת המפד"ל מהקואליציה העירונית, ובמקומם צורף אלי פרידמן מסיעת 'טוב, גרמה לבאזז גדול בתקשורת החרדית.

התנהגותם הפרויקטיבית של חברי סיעת המפד"ל סוקרו בהרחבה בעיתונות החרדית, שהבינה כי הפסוק 'אויבי איש – אנשי ביתו' הולך ומתגשם לנגד עינהם. גם עיתון 'המודיע' הרשה לעצמו לתקוף את יו"ר סיעת המפד"ל שלום לרנר, למרות שלפני מספר חודשים, רבים ממנויי העיתון עבדו למענו ללא לאות.

בראיון לאתר 'בחדרי חרדים' תקף אבוטבול את התנהגות חברי המפד"ל, וכינה אותה 'ברברית'. את חברי היעה הוא ניתח כמי שחותרים למריבות במקום לעשייה, והעיר בית שמש סוערת כפי שלא הייתה מעולם.

פנינו לנשוא הטענות, שלום לרנר, בכדי לקבל את תגובתו לדברים

• ישיבת מועצת העיר והקואליציה סוערת במיוחד.

"כן , נכון, ישיבה מיוחדת. לא בכל יום דנים בכזה נושא רציני כולם השתתפו כל חברי המועצה ובסוף הוכרע".

• בסוף הוכרע לדחות את בקשתכם.

"בסוף מה שקרה זה שמשה אבוטובול עם חברי 'יהדות התורה', הסכימו לאחר שנה לקבל את מפלגת טוב לקואליציה, ותמורת זה הם הצביעו איתם, ולכן יצא 10 – 9. גם מאיר בלעיש הצביע עם הקואליציה וזה התוצאה. זה רק התחלה כמובן אנחנו נמשיך ונאבק על מה שהובטח לא ניתן שירמו אותנו לא ניתן שיעשו מאיתנו צחוק ועכשיו כשאנחנו באופוזיציה, נילחם כאופוזיציה".

• ראש העיר משה אבוטבול אומר: אנחנו נותנים להן כל מה שהם צריכים.

"ראש העיר פשוט מרמה. הוא אומר שליש שליש שליש, אבל בפועל הוא עושה בדיוק הפוך. זה לא שיטה. לדעתי הוא פוגע בעיר, הוא פוגע גם בציבור החרדי, ולפי דעתי זה מה שיתברר, ולצערי הרב אני אומר את זה בכנות: זה כישלון אחד גדול וכולנו נצטער על זה".

• נצטער, אבל מה אתה יכול להגיד שראש העיר אומר שיש לו את התמיכה של כל הציבור , הציבור שבחר בו. הוא אומר: זה מה הם רוצים, מדובר רק בכמה חברי המפד"ל שמפריעים.

"הנה עובדה שהוא בקושי קיבל 10 מול 9, אחרי שנה שהוא התחיל עם קואליציה כמעט מקיר לקיר
הוא הגיע היום פחות משנה ל 10 מול 9. כשהיה צריך ללכת ולקנות את מפלגת טוב שבמשך כל השנה היה ווטו מצד הרבנים שלא רצו אותם בקואליציה, ורק ככה. הוא היה צריך לקנות את בלעיש שהוא סגן ומקבל את כל התנאים אחרת גם הוא לא היה תומך אבל הוא היה במיעוט ורק ככה הוא זכה זה לא דבר שיכול להחזיק מעמד הרבה זמן".

• למה אנחנו רואים שמפלגת טוב תהיה חברת קואליציה נאמנה.

"כן ,כן אתה יודע זה חברות כפויה. אתה מבין אם לא היו צריכים אותם וזילזלו בהם כל הזמן. בא נגיד שמתי שלא יצטרכו אותם שוב יזלזלו בהם ככה אני מעריך ואני רואה ממש קצר ימים כל הקואליציה הזאת".

• אתם ממש מרגישים בית שמש יוצאת לנו מהידיים ואתם נאבקים בכל הכח בהפגנות ובהצבעות נגד הקואליציה מה עוד מתוכנן, איך תמשיכו להיאבק?

"זה לא מהידיים שלנו. בית שמש זה של כולם. אנחנו מרגישים שבית שמש מנוהלת בצורה גרועה מאוד, וזה מה שאמרתי קודם, כל האוכלוסיות כולם, גם החרדית גם החילונית וגם הדתית, יפגעו מזה. אם העיר לא מתנהלת, טוב החלטות לא לעניין, הכל נעשה באיחור, הכל נעשה בשלומיאליות, הכל נעשה מתוך אינטרסים, זה לא מנוהל כמו שצריך אז כולנו נשלם את המחיר.

• אבל בהפגנות ראינו רק קומץ קטן של אנשים שצועקים

"תשמע תסתובב ברחוב תשמע הוא הצליח לאחד חוץ מהחרדים לאחד את כולם נגדו, זה המציאות היום הציבור מאוד ממורמר".

• אתה יודע שבציבור החרדי מאוד מאוד מעריכים את הצעדים האחרונים שלו.

"קודם כל אני גם חושב שזה לא כל הציבור החרדי. אני חושב שיש הרבה אנשים בציבור החרדי שמבינים שזה פשוט לא טוב להתסיס את הציבור הכללי נגד הציבור החרדי, זה רק יזיק לציבור החרדי. זה רק יזיק לבית שמש, וגם למקומות אחרים. יגידו, תראו ברגע שיש ראש עיר חרדי הוא לא יודע להסתדר עם הקבוצות האחרות. אני לא חושב שזה לכבוד אני לא חושב שזה חכם ואני חושב שזה יפגע בכולם".

• אתה כבר קיבלת את מכתב הפיטורין?

"כן. קיבלתי הלילה את מכתב הפיטורין. תשמע, זה גם לא צורה של להגיש מכתב פיטורין. אני יודע ובטוח שהרבה מאזינים זוכרים שגם לפני הבחירות הוא היה בא אלי מדבר איתי כל הזמן על שותפות נהיה ביחד לא משנה מי יבחר. אני לא כמו ראש העיר הקודם, אני אוהב לעבוד עם אנשים, ומאז, שום דבר מזה לא קוים. הוא התנהג במורה מאוד לא מכובדת ואני מצטער על כך".

• נפגעת?

"אני נפגעתי, כן. נפגעתי מהערב, ומכל הצורה של ההתייחסות. הוא מסתכל באופן מאד צר. והוא עדיין מסתכל על עצמו כנציג של מפלגה חרדית קטנה, במקום להסתכל על עצמו כראש עיר שמייצג את כל העיר, שרוצה להביא עתיד לכולם. שכולם יהיו מרוצים הוא מסתכל על עצמו כנציג של מגזר קטן. ןאני חושב שהוא פוגע בכולם".

• מה הצעדים שלכם אתם תנסו להיכנס שוב לקואליציה או שתחכו לו בפינה?

"לא לא. אנחנו הולכים להיות אופוזיציה לוחמת על כל הדברים שהם מתנהלים בצורה לא נכונה אנחנו נהיה שם נהיה לצד החוק לצד הסדר לצד ההיגיון ונפעל כאופוזיציה. הוא הרי החליט בשבילינו, שאנחנו נהיה אופוזיציה אז ככה שאין לנו התלבטות בקטע הזה".

• אבל אולי הוא חשב שאתם אופוזיציה בתוך הקואליציה?

"ברור שבזמן האחרון היינו אופוזיציה בתוך הקואליציה. מצד שני כשבן אדם בכל יום שני מאשים את מונטג, שהוא עושה דברים לא בסדר, אז מה הוא זורק אותנו. אם מונטג לא בסדר אז כנראה שזה משחק וזה לא אמיתי. נראה מה יהיה התוצאות בהמשך".


הכל בקול: 0529996600
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד