י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הכירו: ד"ר יעקב ליצמן, מעיני הישועה • גלריה

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וצמרת משרדו ביקרו בבית החולים 'מעיני הישועה' וחנכו חדר ניתוח חדש. ליצמן בסיור: אתגייס להרחבת השירותים הרפואיים והקמת יחידת צנתורים ב'מעיני הישועה'

הכירו: ד"ר יעקב ליצמן, מעיני הישועה • גלריה

"פעילות המרכז הרפואי 'מעיני הישועה' ראויה לכל שבח ואתגייס לאישור התוכניות להרחבת השירותים הרפואיים ובהם הקמת יחידת צנתורים והרחבת פעילות המחלקות לרפואת נשים בבית החולים – כך אמר סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן בביקור שערך היום (ה') במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' בבני ברק.

ליצמן אמר כי 'מעיני הישועה' רשם פרקים מזהירים של רפואה מקצועית איכותית בכל קנה מידה ו"עוד נכונו לו פרקים מזהירים בעתיד". הרב ליצמן הבטיח כי ימשיך לעמוד לימין בית החולים וילווה את התפתחותו והרחבת השירותים המופעלים בו. בהתייחס לנושא ה- M.R.I אמר סגן השר כי בשל העובדה כי הנושא נמצא עתה במכרז הוא מנוע מלהתייחס ספציפית לביה"ח "אולם לא סביר שבית חולים בסדר גודל שכזה לא יופעלו בו כל השירותים הרפואיים ובכלל זה שירותי M.R.I.".

אל סגן השר נלוו מנכ"ל משרדו, ד"ר איתן חי – עם וצמרת המשרד. הרב ליצמן ערך ביקור בכמה ממחלקות האשפוז ובהם; המחלקה הכירורגית, פנימית, פנימית מוגבר, טיפול נמרץ, הפגיה, מכון הדימות ובחדר המיון. סגן השר וצמרת משרדו שוחחו עם מנהלי המחלקות ועם כמה מהמאושפזים ובני המשפחות והתרשמו מאיכות הטיפול והמסירות הרבה של הצוות הרפואי. בתום הסיור התכבד סגן השר, הרב ליצמן בקביעת המזוזה ופתיחת חדר הניתוח החדש, הרביעי במספר, ששודרג בימים אלה.

בישיבת עבודה שהתקיימה בהשתתפות המנהל הרפואי, פרופ' מוטי רביד וחברי ההנהלה אמר מנכ"ל ביה"ח, ד"ר יורם ליוור כי ביה"ח 'מעיני הישועה' משרת את אוכלוסיית העיר בני ברק המונה מעל 160 אלף תושבים, כמו גם אוכלוסיה חרדית מהישובים: אלעד, מודיעין עילית ואשדוד. "כידוע לכם זוהי אוכלוסיה המבקשת ומקבלת שירותי רפואה מתקדמים על פי רוח ההלכה בניווטם של גדולי התורה בראשות מרן פוסק הדור בעל ה'שבט הלוי' שליט"א וחברי ועד ההלכה. אנו מתפקדים כבית חולים ציבורי כאשר המטרה היא להיות דוגמא ומופת בהענקת טיפול רפואי מקצועי, ברוח המצוינות וכהלכה. אצלנו קדושת החיים וכבוד האדם, הם הערך העליון – אמר ד"ר ליוור.

ד"ר ליוור הוסיף כי המרכז הרפואי 'מעיני הישועה', החוגג בקרוב שני עשורים, מעניק טיפול לכ-100,000 מטופלים בשנה ב- 14 מחלקות אשפוז, 5 מכונים, 9 מרפאות חוץ, 11 חדרי לידה, 4 חדרי ניתוח, 6 מעבדות, בנק הדם, ו- 6 חדרי מיון. "מאז 2006 חל בכל שנה גידול של כ – 10 אחוזים במספר ימי האשפוז. במספר הניתוחים, ובמספר התינוקות הנולדים בביה"ח".

ד"ר ליוור ביקש מסגן השר לסייע באישור משרדו להרחבת השירותים הרפואיים ובהם הקמת יחידת צנתורים והרחבת פעילות המחלקות לרפואת נשים בבית החולים. "השירות הקרדיולוגי שאנו נותנים כיום הוא בכל טווח הפעולות של קרדיולוגיה לא פולשנית כולל מבחני מאמץ, אקורדיוגרפיה, מיפוי לב בשיטות המקובלות - תאליום, טכנציום ויעוץ קליני. במכון עובדים כיום שלושה קרדיולוגים: פרופ' שלזינגר, פרופ' קליימן וד"ר אלימלך שהוא מומחה בקרדיולוגיה פדיאטרית והמכון בהחלט ראוי כעת להרחבת השרות גם לתחום הפולשני – אמר ד"ר ליוור.

"כידוע לך, 'מעיני הישועה', הוא בית חולים המתנהל על פי ההלכה ונהנה מאמון הקהילה החרדית. האווירה המיוחדת בבית החולים והקשר ההדוק עם הרבנים, מאפשרים לנו ליצור תנאים מתאימים לאכלוסיה שביה"ח משרת, במיוחד בנושא רגישים. כבי"ח הפועל עפ"י ההלכה מופנות אלינו זה מכבר בקשות רבות הן מצד רבנים והן מצד הציבור הרחב להרחיב את השירותים הרפואיים אשר יפעלו עפ"י האישורים ההלכתיים ובהתאם למגבלות. הקמת יחידת צנתור והרחבת פעילות המחלקות לרפואת נשים תאפשר לאוכלוסיה ייחודית זו, הסובלת מנגישות נמוכה לשרותי רפואה ייחודיים בשל הרתיעה לפנות למוסדות שמחוץ לקהילה, לקבל את השירות במצוינות וכהלכה – הוסיף ד"ר ליוור.

המנהל הרפואי, פרופ' מוטי רביד אמר כי ב'מעיני הישועה' מועסקים למעלה מ- 780 אנשי מקצוע, בתוכם צוות רפואי וסיעודי מקצועי ומיומן מהשורה הראשונה, בעלי ניסיון מקצועי עשיר ומגוון המונה כ- 100 רופאים, בהם 11 פרופסורים, כ-400 אחיות וכוחות עזר ואנשי צוות פרא רפואי ומתנדבים רבים המשתלבים במגוון שירותי התמיכה והעזרה בכל מחלקות המרכז הרפואי.

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר איתן חי – עם אמר כי העשייה ב'מעיני הישועה' היא ברמה לאומית. "לא ראיתי בי"ח שהצוות שלו בעל לב כל כך גדול ואגו כ"כ קטן. פגשתי במסדרונות חולים, מטופלים ובני משפחה ובעיקר צוות, שמחים. שביעות הרצון ניכרת בכל פינה. לא הצלחתי לחלץ מילת ביקורת אחת".

בתשובה לדברים אמר סגן השר, הרב ליצמן כי הפעילות המבורכת והמקצועית של 'מעיני הישועה' ניכרת בכל המישורים ובמיוחד ההשקעה המרובה של ההנהלה והצוות הרפואי להרחבת השירותים הרפואיים במקצועיות מרובה. הרב ליצמן ציין את העובדה כי 'מעיני הישועה' הנו כיום מספר 3 בישראל במספר הלידות וכי "הדבר מצריך את התגייסות משרד הבריאות לסייע בהתפתחותו והרחבת השירותים הניתנים בו". הרב ליצמן אמר כי יתגייס לאישור התוכניות להרחבת השירותים הרפואיים ובהם הקמת יחידת צנתורים והרחבת פעילות המחלקות לרפואת נשים בבית החולים".

























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד