י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יליד ירושלים ואיש מירון

בגיל 95: נפטר הרב דרוק - מראשוני מקימי קרנות הצדקה

הרב ישראל דרוק ז"ל ששילב בתוכו את ירושלים של למעלה, נסיעות למירון בכל השנה, לצד קשר עם גדולי ישראל מכל החוגים - הלך לעולמו בגיל 93 • היה מראשוני מקימי קרנות הצדקה • הלווייתו תתקיים בצהריים

בגיל 95: נפטר הרב דרוק - מראשוני מקימי קרנות הצדקה
רבי ישראל שמואל דרוק ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבני ברק הלך הלילה (ראשון) לבית עולמו בשיבה טובה איש החסד הרב החסיד רבי שמואל ישראל דרוק ז"ל, מראשוני מקימי קרנות הצדקה בציבור החרדי ומשרידי דור דעה, והוא בן 93 בפטירתו.

הרב ישראל ז"ל נולד בכ' שבט תרפ"ז בשכונת בתי ראנד בירושלים, לאביו הרב בנימין דרוק ז"ל, מאנשי ירושלים של מעלה, נצר לחסידי צ'ורטקוב ולעליית תלמידי הגר"א, מהמשפחות המיוחסות שבירושלים.

אמו, מרת בת שבע ע"ה לבית טייטלבוים, נפטרה בדמי ימיה כחצי שנה לאחר שנולד. בעקבות זאת גידלו סבו הרב הצדיק עובד אלוקים הרב דוד אליהו טייטלבוים (הלר) זצ"ל, שהיה מנקיי הדעת בירושלים איש טבריה ומירון, נו"נ לגדולי עולם בעל 'תרומת הכרי' והט"ז, שגידלו כבנו מחמדו תוך שהוא לוקח עמו את בנו לבתי גדולי ישראל אשר בתקופה ההיא בירושלים.

בגיל 13 נפטר סבו והרב ישראל דרוק הצטרף לארגון האצ"ל וכל זאת לשם האידיאל של בניין ארץ ישראל, תוך שהוא שומר על כל המצוות קלה כבחמורה. בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת רבקה ע"ה בת הרב החסיד רבי משה הלוי הוניגסברג ז"ל, מראשוני תושבי בני ברק ומחסידי גור. בניו מחותנים עם כל גדולי ישראל. בערב כניסתו לחופה מרן החזו"א העתיר עליו מברכתו.

רב ישראל היה כל חייו איש חסד ועבודה, מראשוני מקימי קרנות הצדקה. עשרות בשנים ביתו היה פתוח לכל מאן דבעי בעצה וחסד. במהלך כל חייו היה משכים כל חצות לילה וקורא תיקון חצות וכן את כל ספר התהלים עד זמן עלות השחר ואז היה צועד לטבילת מקווה ותפילת הנץ. עשרות בשנים היה נוסע למירון, הן במהלך השנה והן בקיבוץ של חסידי ברסלב בראש השנה.

לצורך עבודתו בתחום הביטחון העתיק את מקום מגוריו מירושלים לבני ברק לרחוב טבריה 18, תוך שהוא לוחם ומצליח לסגור את האזור לנסיעות בשבת. הקים את בית הכנסת ראדז'ין ברחוב הרצוג 28 והיה גבאי בית הכנסת עשרות שנים. כשראה כי משהו אינו כשורה, פרש בעצת מרן הגרי"ז סולובייצ'יק זצ"ל הבריסקער רוב' ממקום עבודתו, ועבר לנהל את כולל ברסלב וחיידר ברסלב.

היה מקורב לאדמו"ר רב משה מרדכי מלעלוב זצ"ל, שאף כיבדו בטישים, וכן למרן הגאון רבי איסר זלמן מלצר, למרן פוסק הדור הגאון רבי שלמה זלמן אוירעבך, ולגאב"ד טשעבין זצ"ל.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי כל חייו ובכל הליכותיו התנהל ר' ישראל בפשטות. הוא היה מנותק מהתפתחויות הקדמה, ישב ולמד בכל זמן פנוי תוך שהוא מקפיד על שיעורי הדף היומי.

זכה והקים משפחה לתפארת, בניו הם בנו הרה"ג רבי יצחק דרוק, מרביץ תורה בשכונת הר נוף ומראשי ישיבת כף החיים בירושלים; הרה"ג רבי דוד דרוק, מרביץ תורה ומלמד תינוקות של בית רבן ואיש חסד ועשייה בשכונת רמת שלמה בירושלים; הרה"ג רבי בנימין דרוק, רב בית הכנסת הראשונים בני ברק, תלמיד חכם גדול, מרביץ תורה בישיבות ומרבני ארגון 'ערכים'.

נכדים ונכדות, ביניהם: הרב ישעיהו דרוק, מגדולי המטפלים והמחנכים בנוער הנושר ומראשי איגוד הענ"ף; הרב יענקי טאוב, ראש הקהילה הדתית חרדית בנס ציונה וראש כולת וולפסון; הרב בנימין דרוק, איש ציבור מפתח תקווה ועוזרו של ח"כ אליהו ברוכי; הרב יעקב דרוק, איש חסד וציבור מראשי הקהילה החרדית בגבעת זאב וממנהלי 'שיח סוד'; הרב דוד דרוק, איש חינוך לבחורי ישיבות, מוסר שעורים לאישי ציבור ועוסק בקירוב. ועוד נכדים ונכדות נינים ונינות, כולם הולכים בדרך התורה והיראה.

אחיו: הגאון רב חיים דרוק מרבני ירושלים; והרב זלמן דרוק, לשעבר סגן ראש עיריית ירושלים.

מסע ההלוויה יצא היום (שני) בשעה 14:00 בצהריים מבית המדרש ראדז׳ין ברחוב הרב הרצוג 28 בבני ברק, ובשעה 17:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים ומשם להר הזיתים - שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

רבי ישראל שמואל דרוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד