י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשיפת 'בחדרי' • צפו

מסתמן: הישיבות ימשיכו לפי מתווה קפדני; בתי הכנסת ייסגרו?

חשיפת 'בחדרי חרדים': בעקבות הלחץ שהפעילו בסייעות החרדיות, מסתמן כי בעולם הישיבות ימשיכו כרגיל, תוך הקפדה חמורה ואכיפה מצד נציגי משרד הבריאות - שיסגרו ישיבות שלא יעמדו בכללים • גפני: אנחנו יוצאים מזה עם צלקת - מה חטאנו, מה פשענו? • צפו בתיעוד

מסתמן: הישיבות ימשיכו לפי מתווה קפדני; בתי הכנסת ייסגרו?
בחורי ישיבות לומדים עם מסכות צילום: שוקי לרר

הלחץ השפיע: לאחר הלחץ הפוליטי שהופעל מצד נציגי הסייעות החרדיות, מסתמן כי בעולם הישיבות ימשיכו כרגיל, תוך הקפדה חמורה ואכיפה מצד נציגי משרד הבריאות - שיסגרו ישיבות שלא יעמדו בכללים.

על פי המתווה שסוכם, ישיבות שפועלות על פי תוכנית הקפסולות ימשיכו כרגיל, כל עוד וקיים אצלם מספר נמוך של חולים. ישיבות שפתחו ללא קפסולות - יתבקשו להקפיד על ההנחיות ואף ייסגרו במקרה ויימצא בהן חולים.

יצוין כי בשעה זו (שני) מתכנסת הממשלה לדון על בהטלת מגבלות נוספים. כאשר נושא הישיבות ירד מהפרק בשלב זה. השרים ידונו על הטלת מגבלות על בתי הכנסת. ההצעה היא לסגור את בתי הכנסת.

בתוך כך, הבוקר יצא יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני נגד יוזמי המהלך לסגירת הישיבות ואמר: "עושה רושם שחושבים שלסגור את הישיבות זה הכי חשוב לנו". לדבריו, "אם יש הידבקויות ולא עומדים בהנחיות - לסגור בגלל שזה הדבר החשוב ביותר".

"אבל", אמר גפני, "ככה שרוצים לסגור את הישיבות אפילו שיש חלק גדול מהישיבות שאין נדבק אחד, אלה שבקפסולות כולם יודעים שהמציאות היא שאין נדבק אחד, מה אתה סוגר?".

גפני הוסיף ותקף, "יש מין הלך רוח כזה שזה הדבר שהכי קל לעשות, אבל אנחנו יוצאים מזה עם צלקת, אנחנו מתפללים להשם שהקורונה תסתיים, אבל מה חטאנו, מה פשענו - למה אנחנו שונים על על אחד אחר?".

עוד האשים את גפני את מקבלי ההחלטות, "על בני ברק עושים סגר ועל מקומות אחרים לא עשו, מישהו בדק כמה חולים יש בבני ברק? גם על הישיבות עם לא בודקים. אמרתי אתמול לראש הממשלה, יש חלק גדול מהישיבות שאחד לא נדבק".

משה גפני מתווה הקפסולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד