י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אין עם מי לדבר

באמצע השבת: קיבל טלפון ללא סיבה מוצדקת; "תיכנס לבידוד"

עשרות אלפי ישראלים נדרשו להיכנס לבידוד לאחר שקיבלו הודעה ממשרד הבריאות. כשהם מנסים לחזור ולהבין מדוע - הם מגלים שאין מענה. "אני נזהר, לא מתקרב לאנשים, ולא ידוע לי על חולה מאומת שהיה בקרבתי"

באמצע השבת: קיבל טלפון ללא סיבה מוצדקת; "תיכנס לבידוד"
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"בשבת צלצל אצלנו הטלפון. מאחר שחשבנו שמדובר בנושא של פיקוח נפש, ענינו, ומעבר לקו הייתה נציגה של משרד הבריאות שהודיעה שמאחר ונחשפתי לחולה מאומת, עליי להיכנס לבידוד. מאחר והייתה שבת לא יכולתי לברר פרטים נוספים, אך אחרי שבת התחלתי לברר ואין לי מושג ליד מי יכולתי לשהות. אני נזהר, לא מתקרב לאנשים, ולא ידוע לי על חולה מאומת שהיה בקרבתי. אך מאז אני מתקשר ומתקשר ולא מצליח לקבל מענה אנושי".

הדיווח הזה, שהגיע ל'בחדרי חרדים', הוא אחד מתוך עשרות אלפים. בתקשורת דווח בימים האחרונים כי עשרות אלפי אזרחים שהתבקשו להיכנס לבידוד אינם מצליחים להבין מה פשר ההוראה, וגרוע יותר: כשהם מתקשרים למוקדי משרד הבריאות הם מגלים גם אחרי שעות (!) של המתנה, שהם לא מקבלים כל מענה כך שאין להם כל דרך לערער.

לפי הדיווחים, במהלך סוף השבוע החלו להישלח איכוני שב"כ לאנשים הקוראים להם להיכנס לבידוד. אך כל אלו שביקשו לערער ואפילו להבין ולקבל מידע, אינם יכולים לעשות זאת. מאחר ויציאה מהבית למי שמקבל הוראת בידוד נחשבת להפרת צו, אין להם אפשרות לצאת וכך הם נמצאים בהסגר בלי להבין מדוע.

באחד המקרים סיפרה אשה, אם שנמצאת בחופשת לידה, ל'ישראל היום' כי: "קיבלתי הודעת sms ממשרד הבריאות שאני צריכה להיכנס לבידוד עקב חשיפה ליד חולה קורונה ב30.6 בין השעות 22:00-23:00. הייתי בביתי בשעה הזו. אציין כי אני לאחר לידה ולא יוצאת מהבית בשעות אלו. מיד לאחר קבלת ההודעה חייגתי למשרד הבריאות, שם חיכיתי יותר משעתיים! על הקו ולא היה מענה, לבסוף השיחה נותקה. בבוקר חייגתי שוב, לאחר 40 דק' נעניתי ע״י נציגה, שלטענתה אצטרך בכל זאת להיות בבידוד ואין מה לעשות עם המצב למרות שהייתי בבית בשעה זו לבד עם בני בן השבוע".

"לאחר שיחה הלא נעימה עם הנציגה היא ניתקה לי את הטלפון בפרצוף. לא הגיוני שאני לבד בבית ואני מקבלת הודעה כזו שאני צריכה להיכנס שבועיים לבידוד כי כך משרד הבריאות החליט. אצטט את הנציגה שאומרת 'אין עם מי לדבר ואין למי לפנות, זה המצב ולפיו את צריכה לפעול'. אני מרגישה חסרת אונים ולא יודעת למי לפנות".

במקרה אחר שהגיע ל'בחדרי חרדים' סיפרה אשה העובדת כאחות בבית חולים, כי קיבלה הודעה דומה, וגם היא מנסה לקבל מענה וללא הצלחה. במשרד הבריאות העבירו אותה ללשכת הבריאות המחוזית אך גם שם הבהירו לה שאין להם כל דרך לדעת ליד מי שהתה ומה הסיבה לבידוד שנכפה עליה. "ברור לי שלא הייתי ליד כל חולה מאומת ולכן אין סיבה שאכנס לבידוד, אך בבית החולים אוסרים עלי להגיע ושם אומרים שכל עוד ההנחיה לא שונתה – עלי להישאר בבית", היא אומרת.

רבים אחרים טוענים כי מי שנפגע בעיקר הם בעלי טלפון כשר, שכן באפליקציית 'המגן' שמבוססת על איכוני השב"כ ישנה פונקציה של התעלמות מההודעה ומשלוח עדכון שמיידע את המערכת שמדובר בטעות. אך בעלי מכשירים כשרים אינם יכולים כלל להבהיר שההודעה בטעות יסודה.

ממשרד הבריאות נמסר כי ניתן לערער על איכוני השבכ במוקד 'קול הבריאות': "החל מיום חמישי נשלחים מסרונים רבים ממשרד הבריאות בעקבות איכוני השב"כ. כתוצאה מכך מתקבלות פניות רבות בנושא זה במוקד קול הבריאות 5400* וזמני ההמתנה גבוהים. משרד הבריאות פועל לשיפור הזמינות ורמות השירות בהקדם. משרד הבריאות מדגיש שקבלת מסרון מחייבת כניסה מיידית לבידוד ויש לנהוג בהתאם למסרון עד קבלת אישור רישמי אחר".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד