י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בתום ישיבה סוערת

דרעי לחץ והצעתו אושרה: בתי כנסת במתכונת של עד 19 מתפללים

טרם ישיבת הממשלה על ההגבלות החדשות ובהן חשש מסגירה מחודשת של בתי הכנסת, נועד השר דרעי עם ראש הממשלה, שר הביטחון ושר הבריאות והגיע עמם להבנות על הגבלת בתי הכנסת ל-19 מתפללים בלבד • עימות בישיבת הממשלה בין השר דרעי לבין בן שבת ואדלשטיין 

דרעי לחץ והצעתו אושרה: בתי כנסת במתכונת של עד 19 מתפללים
בית כנסת בעידן הקורנה צילום: גרשון אלינסון

בתום ישיבה סוערת בנושא ההגבלות הנוספות שיוטלו בעקבות הזינוק בתחלואה, שרי הממשלה אישרו שורה של הגבלות טרום סגר. נושא הסגר עצמו יעלה על הפרק אם מצב התחלואה יחמיר. התקבלה הצעת שר הפנים אריה דרעי שביקש למנוע את סגירת בתי הכנסת.

העימות המרכזי של דרעי התנהל עם ראש המל"ל מאיר בן שבת ושר הבריאות יולי אדלשטיין, שניהם חובשי כיפה, שטענו במהלך הישיבה כי אפשר להתפלל גם בחוץ.

דרעי מצידו אמר: "אם סוגרים מסעדות ועושים סגר כללי אני אחרון שאאבק רק על בתי הכנסת". עוד תהה דרעי "למה מסעדה מותר שאוכלים ורוקדים ובית כנסת ששומרים על ההנחיות. לא?".

השר אדלשטיין ובן שבת ניסו לטעון כי קיים הבדל בכך שבמסעדות קיים "שיקול כלכלי". דרעי השיב כי בתי הכנסת "הם הנשמה של עם ישראל".

קודם הישיבה, נועד השר אריה דרעי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר הבריאות אדלשטיין ובעקבות הדיון המקדים לישיבה, הם שינו את המסמך עם ההמלצה ל 19 איש בלבד בבתי הכנסת.

כזכור, משרד הבריאות והמל"ל רצו להביא היום לאישור הממשלה המלצה דחופה המבקשת לסגור את בתי הכנסת. טענתם הייתה שבתי הכנסת הפכו ל'מוקד סיכון' לאחר שעד כה נדבקו בהם מאות אזרחים ששהו בהם, ולכן אין מנוס אלא לסגור אותם מיידית. 

לטענת המל"ל, בתי הכנסת שהוגדרו עד כה כמוקדי סיכון ב'רמה 6', טיפסו בימים האחרונים והם הגיעו למקום הראשון, לצד המועדונים ואפילו יותר מהאולמות. עם זאת, גם מרכזי התרבות (קונצרטים) ממוקמים באותה רמה, ולמרות זאת כרגע לא נראה שיש היתכנות לסגירת מרכזי התרבות.

 

קורונה יולי אדלשטיין מאיר בן שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד