י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתקפת מנע - שורת הגבלות חדשות

האולמות ייסגרו; ראש הממשלה מזהיר: "אנחנו כפסע מסגר מלא"

בצל העליה התלולה בנתוני התחלואה, התייחס ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה להגבלות החדשות: "אנחנו מייצגים את כלל אזרחי ישראל, ואם לא נפעל עכשיו, נידרש בהמשך לצעדים קיצוניים שישתקו את הכלכלה" • ראש הממשלה הדגיש כי אנחנו כפסע מפני סגר מלא

האולמות ייסגרו; ראש הממשלה מזהיר: "אנחנו כפסע מסגר מלא"
ראש הממשלה נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות העליה החדה בנתוני התחלואה, אישרה הממשלה שורה של הגבלות חדשות למניעת התפשטות הנגיף. 

ההצעה המעודכנת אותה הציגו אנשי משרד הבריאות ואושרה על-ידי השרים: סגירת אולמות התרבות, סגירת חדרי כושר ובריכות ציבוריות. המלונות יפעלו ללא ברים ומועדונים. ביטול קייטנות מכיתה ה'.

תחבורה ציבורית: עד 20 נוסעים באוטובוס, שיידרש להיות עם חלונות פתוחים וללא מזגן.

התכנסויות והתקהלויות אחרות: עד 20 משתתפים, במרחק של 2 מטר בין אחד לשני תוך חבישת מסיכות. - פעילות ספורט מאורגנת תתאפשר רק ללא קהל. (אין שינוי מהמצב הקיים).

בלחץ השר דרעי הומרה סגירת בתי הכנסת בהגבלתם לעד 19 מתפללים. מסעדות עד 20 איש בפנים, ועד 30 בחוץ.

בנוגע למגזר הציבורי, המשרד הציג תוכנית להעברתם של 30% מהעובדים לעבודה מהבית. 

כאמור, ההצעה עברה את אישור השרים, ובלשכת רה"מ אומרים כי הדבר מחייב את אישור מליאת הכנסת.

בפתח ישיבת הממשלה התייחס רה"מ בנימין נתניהו לעליה הדרמטית בתחלואה ולהחלטות שהתקבלו: אנחנו נדרשים לטפל במגפת הקורונה על הקרקע. המגפה מתפשטת, זה ברור כשמש. היא עולה בעלייה תלולה מדי יום, היא סוחבת איתה, בניגוד למה שנאמר לנו, שובל של חולים קשים. היום יש כ-90 חולים קשים, וזה מכפיל את עצמו כל ארבעה ימים. אם לא נפעל עכשיו - אנחנו נקבל מאות, ואולי למעלה מאלף חולים קשים בשבועות הקרובים, דבר שישתק את המערכות שלנו. לכן אנחנו נדרשים לצעדים מיידיים שימנעו מאיתנו את הצורך לעשות צעדים הרבה יותר קיצוניים בהמשך.

ברוב הדברים שמובאים לפניכם כאן, אנחנו לא נגענו. ההתמקדות שלנו היא בעיקר בהגבלות בהתקהלות במרחבים סגורים. זה לא קל. כל שר מייצג כאן ציבור כלשהו, כזה או אחר. גם אני, כולנו. אבל אנחנו מייצגים גם את כלל אזרחי ישראל, וכלל אזרחי ישראל יודעים, או צריכים להבין, שאנחנו חייבים כרגע לעשות פעולות מצומצמות עם הפגיעה הכלכלית המינימלית ביותר שאפשר, כדי להימנע מאותם צעדים קיצוניים שישתקו את הכלכלה. לכן, עלינו לעשות מעשה. כמנהיגים אנחנו נדרשים לטפל בכלל הציבור, בכלל אזרחי המדינה, ולכן ההחלטות האלו באות כחבילה.

אני מציין שבנפרד אנחנו נעבוד ונביא בקרוב מאוד חבילת קורונה כלכלית, כדי לעזור לכל מי שנפגע גם מהצעדים האלה שאנחנו עושים היום, וגם מדברים אחרים. לעזור לעסקים, לעזור לעצמאיים, לעזור לעובדים.

אלה שני צעדים שאנחנו צריכים לעשות, צעדי שמירה על הבריאות ומניעת סכנה לחיים, וצעדי עזרה לכלכלה. אני מבקש את הסיוע של השרים, ואני מבקש להעביר החלטות כבר בישיבה הזאת".

בנימין נתניהו ישיבת הממשלה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד