י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הנגיף הוא מזימה ציונית"

הדו"ח מזהיר: עליה של 70% בהסתה אנטישמית מאז הקורונה

דו"ח מיוחד שהכינה המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית שהוצג היום (ב') בוועדת העליה והקליטה של הכנסת מגלה כי ישנה עליה של למעלה מ 70% בהסתה אנטישמית ברשתות החברתיות ביחס לתקופה שלפני הקורונה | "אם לא תהיה התגייסות, הקורונה תהיה הצרה הקטנה"

הדו"ח מזהיר: עליה של 70% בהסתה אנטישמית מאז הקורונה
שומרים מפטרלים בפלטבוש למנוע התקפות האנטישמיות צילום: באדיבות המצלם

בדיון בוועדת העליה והקליטה של הכנסת הציג יעקב חגואל דו"ח שהכינו החוקרים במחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית וחשף כי בעקבות משבר הקורונה עלה השיח וההסתה ברשתות החברתיות בלמעלה מ 70% מהתקופה שלפני הקורונה.

יעקב חגואל סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אמר בדיון בוועדת העליה והקליטה של הכנסת: "אם לא תהיה התגייסות של הממשלות לטיפול באנטישמיות, הקורונה תהיה הצרה הכי קטנה של יהודי התפוצות" "אני קורא לנציגי פייסבוק טוויטר ואינסטגרם לדיון בוועדה בנוגע לשיח האנטישמי שעובר ברשתות החברתיות ללא פיקוח וללא סינון".

הדו"ח מצביע על מגמה המחברת את משבר נגיף הקורונה יחד עם הקמפיין לדה לגיטימציה למדינת ישראל. התפתחות מעניינת בתקופה זו היא החיבור בין שתי תופעות: אנטישמיות ודה-לגיטימציה למדינת ישראל. קמפיינים של תנועת ה- BDS נוטים בדרך כלל להידרדר לאנטישמיות. כך למשל, קמפיין (שמופץ תחת ההאשטאג #COVID48) שהושק בערב יום השואה בישראל, משווה את נגיף הקורונה והשלכותיו על אזרחי העולם. ישראל והציונות, המתוארות כנגיף שאיתו מתמודדים הפלסטינים. נרשמו גם חיבורים מתהדקים בין קצוות אידיאולוגים, כאשר מקדמי אנטישמיות קלאסית (המשתייכים לימין הקיצוני הדוגל בעליונות לבנה) ומקדמי דה-לגיטימציה לישראל (המשתייכים לשמאל הקיצוני והאסלאם הרדיקלי) חולקים אלה עם אלה תכנים וקונספירציות ומשתפים אותם בפורומים ובלוגים.

גם העולם המוסלמי הצטרף למגמה ובשידורי הטלוויזיה משייכים את נגיף הקורונה לישראל. בטורקיה נטען על ידי כמה עיתונאים טורקיים כי "וירוס הקורונה הוא עלילה ציונית שהפיצו יהודים במטרה לצמצם את אוכלוסיית העולם".

ד"ר פאטיח ארבקאן, מנהיג מפלגת "רפאח" בנו של המנהיג הטורקי המוסלמי, סטי ונג’מטין ארבקאן, שנחשב לאביו הרוחני של רג’יפ טאיפ ארדואן, האשים את הציונות בהתפשטות נגיף הקורונה. "אף כי אין בידינו הוכחות מסוימות, הנגיף הזה משרת את מטרות הציונות לצמצם את מספר האנשים ולמנוע את הגדלת האוכלוסייה, ומחקר חשוב מבטא זאת".

סוכנות הידיעות האיראנית (PRESS TV) פרסמה כתבה בה ישראל וארה"ב הואשמו בהתפשטות של הנגיף באיראן ובכיר איראני אף אמר שהנגיף הוא כלי "לוחמה ביולוגית" נגד איראן וסין.

הקשר בין מותו של ג'ורג' פלויד לאנטישמיות: אנחנו רואים לראשונה חציית קו ברורה בצד השמאלי הפרוגרסיבי העמוק, שעובר להתקפה מאורגנת ואנטישמית על מוסדות יהודים, בתי כנסת ועסקים יהודים. כלומר, שבחסות המצב, גם התקינות הפוליטית, שהגנה על היהודים, נעלמה. הפורעים שלBLM ואנטיפה, מוחקים את הקו המפריד בין אנטישמיות "לגיטימית" שמתמקדת רק בישראל, אך לכאורה איננה קשורה ביהודים, לאזרחים אמריקאים יהודים. ועתה, האנטישמיות הקלאסית איננה חוששת עוד להרים ראש בארה"ב.

יו"ר ועדת העלייה והקליטה ח"ד דוד ביטן סיפר בוועדה: "כשהיינו במסגרת הביקורים בקהילות היהודיות היינו בצ'ילה, ושמה יש קהילה מאוד חזקה של פלשתיניים שהגיעו לשם בין 1914-1917. יש שמה חצי מיליון איש בקהילה והם מאוד חזקים כלכלית בדיוק כמו יהדות ארה"ב. הסטודנטים היהודים אמרו לנו שהם מפחדים להגיע לאוניברסיטה בגלל מה שקורה שמה. וזו תופעה שמביאה בעיה בקרב הקהילות היהודיות. רואים את זה. זו קהילה של בערך 30 אלף איש. בכל מקום ומקום זה ייחודי לו. כל אחד והסיבות שלו".

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אמר: "האחריות על שמירת אורח החיים של היהודים וההגנה עליהם במדינה הינה אך ורק על הממשלה, דם יהודים אינו הפקר. אם לא תהיה התגייסות של הממשלות לטיפול באנטישמיות, נגיף הקורונה תהיה הצרה הכי קטנה של יהודי התפוצות. אני קורא לנציגי פייסבוק טוויטר ואינסטגרם לדיון בוועדה בנוגע לשיח האנטישמי שעובר ברשתות החברתיות ללא פיקוח וללא סינון"

קורונה אנטישמיות יהודי התפוצות רשתות חברתיות ההסתדרות הציונית העולמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד