י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המלחמה ב'גנב השקט' של הראיה

ביה"ח 'מאיר' מציג: טיפול ללא ניתוח בגלאוקומה

מהפיכה בעולם ניתוחי העיניים: בבית החולים 'מאיר' החלו לטפל בגלאוקומה, באמצעות ניתוח זעיר פולשני המאפשר טיפול ללא ניתוח. הטיפולים מבוצעים בידי ד"ר אבנר בלקין, מומחה לגלאוקומה, שחזר לאחרונה מהשתלמות ייחודית שנערכה בנושא בקנדה • ומה ממליצים הרופאים לכל מי שעובר את גיל 40?

ביה"ח 'מאיר' מציג: טיפול ללא ניתוח בגלאוקומה
טיפול עיניים צילום: Nati Shohat/Flash90

'גלאוקומה' הינה מחלה שכיחה בגיל המבוגר ופוגעת ב-1 מתוך 20 אנשים מעל גיל 70. במהלך רוב המחלה החולים אינם מרגישים בדבר עד שהראיה מידרדרת, כך שלא בכדי הגלאוקומה מכונה "הגנב השקט של הראייה". הדרך הטובה ביותר למנוע אבדן ראייה מגלאוקומה היא להיבדק באופן שגרתי מגיל 40 אצל רופא עיניים, וגם קודם לכן - אם יש סיפור של גלאוקומה במשפחה.

ד"ר בלקין מספר על הניתוחים המתקדמים בעולם שהפכו מאז שובו לשגרה בבית החולים: "גלאוקומה", הוא מסביר, "הינה מחלה של עצב הראייה, הגורמת לפגיעה ולצמצום הדרגתי בשדה הראייה ועלולה להוביל לעיוורון בלתי הפיך. אחד מהגורמים העיקריים להיווצרותה הוא לחץ גבוה בתוך העין הנגרם כתוצאה מפגיעה באיזון שבין ייצור הנוזל בעין לבין ניקוזו. הטיפול בגלאוקומה מתרכז בהורדת הלחץ התוך עייני".

החידוש האחרון, הוא בהתערבות הניתוחית שנעשית כעת בצורה מינימלית. "ישנן מספר שיטות להורדת הלחץ בעין - שימוש בטיפות, שימוש בלייזר וכירורגיה. בנושא הכירורגי, האפשרות לבצע ניתוחים זעיר פולשניים בנוסף לאופציות הטיפוליות האחרות במחלה מהווים תוספת משמעותית ומבורכת ומאפשרים להתאים לכל חולה את הטיפול המיטבי בעבורו. ניתוחים אלו, המאופיינים ברמת בטיחות גבוהה ובהתאוששות מהירה, נחשבים למהפכה של ממש בעולם הטיפול בגלאוקומה".

בשנים האחרונות ניתוחים זעיר פולשניים לגלאוקומה החלו לצבור פופולריות ברחבי העולם. ד"ר בלקין עבר שתי תתי התמחויות בגלאוקומה, כאשר אחת מהן הייתה אצל מי שנחשב למוביל העולמי בניתוחים מסוג זה. ד"ר בלקין הוא רופא העיניים היחידי שעובד בישראל שעבר את ההכשרה אצל מומחה זה. "במהלך החודשים האחרונים ביצענו מספר רב של ניתוחים זעיר פולשניים במרכז הרפואי מאיר עם תוצאות טובות, ואני מתרגש מהאפשרות להציע את הטיפולים החדשניים הללו לחולים נוספים", הוא אומר.

 

גלאוקומה עיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד