ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
שירות זהב

שיחה יזומה של דיאטנית מכבי סייעה לטיפול בקשיש במצוקה

שיחה יזומה שביצעה דיאטנית במכבי בתקופת הקורונה, העלתה כי חבר הקופה, בן גיל הזהב, סובל מכאבי שיניים עזים ואינו יכול לאכול • הדיאטנית יצרה קשר בהול עם מרפאת מכבידנט בעיר, ולאחר פחות מיממה זכה הקשיש לאבחון וטיפול מיידי – תוך ליווי קפדני לשמירה על בריאותו • מנהל מרחב מכבי בני ברק: " סיפורים רבים מגיעים אלינו בתקופה זו, כולם מתארים ברגש את הכרת התודה של החברים"

שיחה יזומה של דיאטנית מכבי סייעה לטיפול בקשיש במצוקה
מרכז מכבי צילום: יח"צ

השבתת המשק בחודשי הקורונה פסחה על צוותי מכבי ברחבי הארץ, והביאה עימה גל פעילות שוטף לכלל הצוותים בתחומים השונים. בימים אלה, מסכמים במכבי את הפעילות הענפה במחוזות ובמרחבים ומנהלים שגרה לצד הקורונה והיערכות אינטנסיבית לקראת החורף.
בחינת  הפעילויות ובדיקת הערך המוסף שהביאו לציבור מעלות אין ספור סיפורים אנושיים מרגשים, השלובים במסירות, קשב וחמלת הצוותים, לצד מקצועיות ומומחיות חסרת פשרות, שהביאו לסופם הטוב של הסיפורים הנוגעים ללב.

אחד מהסיפורים הניתנים לפרסום, החל בשיחה יזומה שביצעה גב' יוליה קולסניקו, דיאטנית במחוז המרכז, אל חבר מכבי מבוגר המתגורר בבני ברק. השיחה התקיימה כחלק מהשירות הייעודי לבני גיל הזהב שנפתח בתקופת הקורונה. במסגרתו, בוצעו עשרות אלפי שיחות טלפניות ע"י מטפלים ועובדים סוציאליים, שעקבו אחר מצבם הגופני והנפשי של החברים.

במהלך השיחה, דרשה הדיאטנית בשלומו של החבר, בדקה עימו מדדים שונים ועקבה אחר מצבו. החבר, שחש בדאגתה הכנה, שיתף כי הוא סובל מכאבי שיניים חריפים, המסבים לו סבל עז וכי אינו מסוגל לאכול. עקב גילו, הוא היה מנוע מלהגיע לטיפול במרפאת השיניים והיה אובד עצות. כששמעה זאת הדיאטנית, היא יצרה קשר מידיי עם ר' משה פרי, מנהל מרחב מכבידנט בבני ברק, שהתקשר לחבר תוך מספר דקות ותיאם עבורו תור דחוף לאבחון וטיפול במצב. תיאום התור התקיים תוך התייעצות עם רופא השיניים שדאג לחדר טיפולים מתאים שיקטין את הסיכוי של החבר להידבק ובמטרה לשמור על בריאותו. למחרת היום, זכה החבר לאבחון מקצועי ומהיר, ולטיפול 'עזרה ראשונה' מסור שהקל על כאביו באופן ניכר. ר' פרי תיאר כי: "הוא יצא מחדר הטיפולים עם חיוך גדול, אשרינו שזכינו לסייע לו".

מנהל מרחב בני ברק, ר' ברוך שטרן אמר כי: "סיפורים רבים מגיעים אלינו בתקופה זו. כולם מתארים ברגש ובדמעות את הכרת התודה של החברים, שזכו למעטפת מקצועית, חמה ומחבקת בערוצי השירות השונים שהפעילה מכבי. סיפור זה עלה כחלק מסיכום פעילות שירות השיחות היזומות לחברים בני 65+. כששמעתי את תיאור חיוכו המאושר של החבר – התרגשתי עד דמעות, ושמחתי לראות כיצד דאגתה הכנה של הדיאטנית, בשילוב היוזמה והמסירות של צוות מכבידנט, סייע לנו להביא לרווחה גדולה עבור החבר".

שירות השיחות היוזמות לחברי גיל הזהב מהווה חלק מפעילות ענפה שהפעילה מכבי בתקופת הקורונה. במסגרתה, פתחה הקופה מערך צוותי רפואה שהגיעו עד בית החברים בכדי לטול דגימות קורונה, הפעילה שת"פ עם ארגוני חסד רבים שסייעו בשליחת תרופות וסלי מזון לבתי המבודדים, ואף נרתמה למערך השירות של הרשויות המקומיות – במטרה להעניק מענה מדויק במוקדים הטלפונים ולסייע בהעברה למלוניות. חברי מכבי ששהו במלונית או בביתם קיבלו מדי יום שתי שיחות טלפון יזומות, בהן שוחחה עימם אחות הקופה שדרשה בשלומם וביצעה עימם את הבדיקות הנדרשות.

לצד כל הפעילות הענפה בתחום הקורונה, המשיכה מכבי להעניק שירות לכלל החברים באמצעים מתקדמים, תוך שמירה על בריאותם ככל הניתן. מרכזי בריאות האישה המשיכו בפעילות סדירה, רופאי המחוז הגיעו למרפאות, ובוצעו ביקורים טלפוניים עם החברים. בנוסף, רופאי המשפחה שלחו הודעות אישיות מוקלטות והנחו את מטופליהם במקצועיות וברוגע לגבי המצב המתעדכן והצעדים הנדרשים מצידם.

מכבי שירותי בריאות דיאטנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד