ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"מתנהלת כמו בסטה בשוק"

לאחר האיום של גפני לפרוש מהממשלה - ליברמן והורביץ במתקפה

כפי שנחשף ב'בחדרי' - על כוונת הממשלה לדון בסגירת עולם הישיבות ודבריו של ח"כ גפני שאיים לפרוש מהממשלה באם ההחלטה תיושם. כעת, עולים חברי הכנסת ליברמן (ישראל ביתנו) והורביץ (מרצ) למתקפה על 'התקפלות' הממשלה • "אם גפני היה שר התיירות בתי המלון היו פתוחים"

לאחר האיום של גפני לפרוש מהממשלה - ליברמן והורביץ במתקפה
ליברמן/גפני/הורביץ צילום: פלאש90

בעקבות האיום של יושב ראש ועדת הכספים, יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני לפרוש מהממשלה באם הממשלה תדון בסגירת עולם הישיבות, בכנסת תוקפים את הממשלה שהתקפלה בעקבות האיום ששיגר אמש.

יו"ר ישראל ביתנו חה"כ אביגדור ליברמן אמר: "ברקע כל מה שקורה על הישיבות שמענו איומים של משה גפני שהמפלגות החרדיות עומדות לפרוש מהקואליציה במידה ותהיה הצעה לסגור את הישיבות". לטענתו, "יש ישיבות שנמצאו בהם מאות חולים מאומתים".

ליברמן תקף באומרו כי "זה שמשרד הבריאות הוציא את הישיבות מסדר היום מישיבת קבינט קורונה זה אומר שמקריבים את כלל הציבור על מזבח של לחצים או אינטרסים קואליציוניים. לכן זה דבר פשוט ובלתי סביר בעליל ואנחנו נלחם".

גם בסיעת מרצ תקפו את חבר הכנסת גפני והתנהלות הממשלה, יושב ראש מרצ חבר הכנסת ניצן הורביץ טען בישיבת הסיעה כי "הציבור מאבד אמון בהחלטות הממשלה במשבר הקורונה כי החלטות מתקבלות על פי אגו, אינטרסים ושיקולים פוליטיים, ולא לפי החלטות הגיוניות".

עוד אמר חבר הכנסת הורביץ, כי, "אם גפני היה שר התיירות אז כנראה בתי המלון או המסעדות היו נשארים פתוחים". שהוא מציין כי "עד עכשיו, לא רק שלא יצאה הכחשה של ח״כ גפני, שאיים שהם יעזבו את הממשלה אם יחליטו לסגור את הישיבות - אלא האיום התקבל, והישיבות לא יכללו בהנחיות החדשות לקורונה".

"לא יכול להיות שההחלטות מתקבלות על פי איומים של שר כזה או ח"כ אחר, צריכה להיות כאן איזושהי מדיניות", תקף עוד הורביץ, וטען כי "הממשלה מתנהלת כמו מסחרה או בסטה בשוק, שכל אחד צועק ולפי זה מקבלים החלטות".

כזכור, לאחר החשיפה ב'בחדרי חרדים' על כך שהממשלה צפוייה לדון בסגירת עולם הישיבות לבקשת משרד הבריאות והמל"ל, חבר הכנסת גפני הבהיר כי "באם תתקבל החלטה לסגור את הישיבות - אעלה למרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א ואמליץ בפניהם שלא להיות שותפים בממשלה כזאת".

בתוך כך, יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר תקף היום את השיקול לסגור את הישיבות. ח"כ אשר טען כי שיטת הקפסולות הוכחה כיעילה. "רוב הישיבות פועלות במסגרת של קפסולות בצורה מסודרת ויעילה" טען ח"כ יעקב אשר. "מדובר בעשרות אלפי בחורי ישיבות שנמצאים בתוך הישיבות ואחוז ההדבקה בהם כרגע עומד על פחות מ-0.01%".

אם יש מקומות שלא שמרו, כמו שבכל מקום יש הפרות פה ושם" הבהיר אשר, "צריך לטפל בזה נקודתית על ידי הוצאה למלוניות או כל טיפול קונקרטי אחר מול אותה ישיבה, אבל אם תהיה החלטה לסגור את עולם הישיבות זו תהיה החלטה שגויה מאוד".

יו"ר ועדת החוקה הסביר, כי "זו לא רק הבעיה שלנו כציבור מאמין שמודאג מקיום התורה, אלא גם מבחינת יעילות המלחמה בהתפשטות הנגיף זהו מהלך לא נכון, לקחת עשרות אלפי בחורי ישיבות ולשלוח אותם לבתים צפופים של עשר ושתים עשרה נפשות, זו טעות ואני מקווה שהדברים נכנסים לאוזן הנכונה ושלא יעשו טעויות בעניין הזה".

קורונה איבגדור ליברמן משה גפני יעקב אשר ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד