1. עמוד הבית
  2. מומלצים
  3. צרכנות

חזרה לשגרת אכילה מאוזנת ובריאה

אז היינו בבית חודשים ארוכים, תרגלנו חיי משפחה אידיאליים, התנסינו בחוויות חדשות במטבח וכמובן- אכלנו.. אחת ההשלכות העיקריות של שהייה ממושכת בבית ומחוץ לשגרה המוכרת כשממד הזמן מתעמעם, היא שינויים בהרגלי האכילה, השינה והפעילות. כעת, עם החזרה לשגרה החדשה, למוסדות הלימוד של הילדים ולסדר היום הרגיל והמוכר, ניכרות השלכות התקופה האחרונה. זה בדיוק הזמן לתרגל מחדש חזרה להרגלים הטובים שילוו אותנו בשגרת החיים הקבועה שלנו

כתבה מקודמת, י"ד תמוז תש"פ 06/07/2020 17:09
תגיות:

סטארקיטס שגרת אכילה סטארקיטס שגרת אכילה צילום: יח"צ

מאת: רותי אבירי, דיאטנית קלינית, יועצת תזונה לחברת סטארקיסט

אז היינו בבית חודשים ארוכים, תרגלנו חיי משפחה אידיאליים, התנסינו בחוויות חדשות במטבח וכמובן- אכלנו.. אחת ההשלכות העיקריות של שהייה ממושכת בבית ומחוץ לשגרה המוכרת כשממד הזמן מתעמעם, היא שינויים בהרגלי האכילה, השינה והפעילות. כעת, עם החזרה לשגרה החדשה, למוסדות הלימוד של הילדים ולסדר היום הרגיל והמוכר, ניכרות השלכות התקופה האחרונה. זה בדיוק הזמן לתרגל מחדש חזרה להרגלים הטובים שילוו אותנו בשגרת החיים הקבועה שלנו.

הנה מספר עצות שיעזרו לכולנו לחזור לשגרה בקלות:

עליתם/ ירדתם במשקל?

אל תנסו לעשות דיאטות אינטנסיביות ולהוריד תוך יום את מה שעלה בכמה חודשים. ניסיון כזה לא רק שברב המקרים לא יצלח, אלא אף עלול להסתיים בעלייה נוספת במשקל. במקרה כזה החזרה לשגרה תהיה הפתרון הטוב ביותר. הגוף לא מעוניין להישאר עם המשקל שעלה בזמן קצר יחסית והחזרת הגוף לשגרת אכילה רגילה, תחזיר תוך פרק זמן קצר יחסית את משקל הגוף למשקלו הקודם. נסו לסמוך על הגוף ולהקשיב לתחושות הרעב והשובע הטבעיות והאינטואיטיביות שלו, ותיווכחו שבאופן טבעי ונינוח הקילוגרמים שעלו ירדו.
לברי המזל ביננו שדווקא ירדו כי אכלו מסודר והתעמלו יותר מתמיד, כדאי לנסות לשמר את מה שהקורונה יצרה באילוץ, אבל גרם לכם לאכול יותר בריא: הכנסת מאכלים בריאים הביתה? מיעוט הכנסת פיתויים? אכילת ארוחות מסודרות? או כל דבר אחר שתזהו שעזר לכם.

שוב אין לכם זמן לבשל?
אחד הדברים שעלולים להשתנות כעת הוא שאם בקורונה היה לנו זמן לבשל ולהשקיע בבישולים, הרי שכעת אנחנו עלולים למצוא את עצמנו שוב עם הרבה פחות זמן, וגובר הצורך להכין ארוחות בריאות אך מהירות ופשוטות להכנה.
אחת הדרכים לעשות את זה היא ע"י שימוש בטונה בקופסה.
הטונה בקופסה היא דג לכל דבר על יתרונותיו הבריאותיים הידועים והמוכחים והיא לא רק שלא מכילה חומרים משמרים (השימור נעשה ע"י שימוש בחום), אלא היא גם שומרת על רב הערכים התזונתיים שבדג הטרי!
אם נוסיף לכך את העובדה שכמעט תמיד יש לנו קופסת טונה זמינה מיידית לשימוש בבית, ואת העובדה המפתיעה שהטונה לא רק מתאימה לכריך או סלט בריאים ומזינים, אלא גם ניתנת לחימום (מחוץ לקופסה) ויכולה להוות מנה חלבונית בארוחה חמה ומבושלת, הרי שבידינו דרך נהדרת לחסוך זמן רב בהכנה של אפילו ארוחה חמה מאוזנת ומשביעה.

דרך נוספת להכין ארוחה בריאה בקלות ובמהירות היא ע"י שימוש בירקות הקפואים ששומרים על הערכים התזונתיים גם בהקפאה וקל להוציא את הכמות הרצויה, לחמם ולהוסיף בצד.

השעון הביולוגי שלכם השתנה ואתם עייפים רב היום?
מסתבר שעייפות גורמת לאכילה עודפת ולכן עלולה לגרום להשמנה.
ויש לכך הסבר פיזיולוגי: כשאנו עייפים, הגוף מפריש (גרלין) הורמון שמעורר תיאבון ותחושת רעב!
לכן נסו מהר ככל האפשר לחזור לשעות השינה שהייתם רגילים להן, גם מבחינת שעת ההליכה לישון וגם מבחינת מספר שעות השינה וכך תחסכו צריכת קלוריות מיותרות.

עשיתם/ לא עשיתם בכלל פעילות גופנית?
אם הקורונה גרמה לכם להפסיק כל פעילות שהייתם רגילים אליה, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם קושי לחזור לבצע פעילויות שביצעתם קודם לכן כבר כשיגרה. במקרה הזה, חשוב לנסות לחזור בהדרגה ולזכור שהגוף היה ללא תנועה תקופה ארוכה.
אם אתם ברי המזל שהקורונה דווקא פינתה להם זמן וביצעתם בה יותר פעילות ממה שעשיתם אי פעם בחייכם, אל תתנו לזה ללכת לאיבוד כעת בדיוק כשהגוף בכושר. נסיון לשמור על פעילות פעמיים בשבוע יהיה משמעותי עבור ההרגשה והבריאות עשרות מונים מול לחזור לחוסר פעילות בכלל.

 





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
;