ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פתוח אבל לא בטוח

הפרופסור: סיכוי סביר להידבק בנגיף גם במקומות פתוחים

אם עד היום חשבנו שהשהות באוויר הפתוח מגינה עלינו לחלוטין מהידבקות בנגיף, תתפלאו, פרופ' פראתר בראיון ל'וואלה' טוענת כי "אמנם השהות בחוץ אכן בטוחה יותר משהות בחלל סגור, אבל הסיכוי להידבק באוויר הפתוח בהחלט קיים"

הפרופסור: סיכוי סביר להידבק בנגיף גם במקומות פתוחים
פארק בעידן הקורונה צילום: פלאש 90

בעוד הקורונה ממשיכה להשתולל ברחובות, אלפי ישראלים יוצאים לים ולפארקים במחשבה שהשהות באוויר הפתוח תמנע מהם להידבק בנגיף. ובכן, כדאי שתחשבו על זה שוב.

"השהות בחוץ אכן בטוחה יותר משהות בחלל סגור", אומרת פרופ' קימברלי פראתר, מרצה לכימיה אטמוספרית במכון סקריפס לאויאנוגרפיה בקליפורניה ומומחית לרסס טיפתי בראיון לאתר 'וואלה'. פראתר הסבירה שהאוויר הפתוח והרוח מסוגלים לדלל די מהר את הנוכחות של הנגיף באוויר, אולם במגע קרוב בין אנשים, אפשר להידבק בקורונה גם באוויר הפתוח.

"הכל תלוי בכמה חלקיקים של הווירוס נמצאים באוויר, וכמה קרובים אתם לאותו אדם", אומרת פראתר. ולכן, אם למשל אתם אוכלים במסעדה באוויר הפתוח, אתם יושבים בקרבת אנשים ללא תזוזה וללא מסיכה ובאים במגע עם אנשי הצוות והמלצרים, כך שעל אף שמדובר במקום פתוח - הסיכוי להידבק קיים. 

ובכלל, יש סיכוי שתידבקו בווירוס גם ממישהו שחלף על פניכם בריצה או ברכיבה על אופניים, אבל מומחים מסכימים שהסיכון הזה הוא מינימלי. 

עם זאת, חשוב לזכור שעל כללי הריחוק החברתי - שמירת 2 מטרים וחבישת מסיכה, יש לשמור גם בחוץ. כי ככל שתבואו במגע עם יותר אנשים הסיכוי שלכם להידבק בקורונה גם באוויר הפתוח - גדל.

קורונה שטח פתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד