ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"הישג אדיר למערכת הביטחון"

לפנות בוקר: ישראל שיגרה את הלוויין החדש לחלל

בשעה 04:00 לפנות בוקר שוגר הלוויין "אופק 16" לחלל. השיגור בוצע באמצעות משגר לוויינים מסוג "שביט". חתומים על השיגור המוצלח מנהלת החלל במפא"ת, והתעשייה האווירית

לפנות בוקר: ישראל שיגרה את הלוויין החדש לחלל
לווין צילום: באדיבות המצלם

מנהלת החלל במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון, והתעשייה האווירית שיגרו בהצלחה היום (שני) בשעה 04:00 לפנות בוקר את הלוויין "אופק 16" לחלל. השיגור בוצע באמצעות משגר לוויינים מסוג "שביט", משדה ניסויים במרכז הארץ.

על פי תכנית השיגור המקורית, נכנס הלוויין למסלולו סביב כדור הארץ והחל לשדר נתונים. מהנדסי מנהלת החלל "אתגר" במפא"ת שבמשרד הביטחון, יחד עם מהנדסי התעשייה האווירית, החלו בסדרת בדיקות מקיפה ומתוכננת מראש, לאימות תקינותו ורמת ביצועיו עד לכניסתו של הלוויין לפעילות מלאה בתקופה הקרובה.

שר הביטחון בני גנץ: "הצלחת שיגור הלווין ״אופק 16״ הלילה היא עוד הישג אדיר למערכת הביטחון, לתעשיות הביטחוניות בכלל ולתעשייה האווירית בפרט. העליונות הטכנולוגית והמודיעינית של מדינת ישראל היא אבן יסוד בביטחונה. העובדה שישראל היא אחת מ-13 מדינות בעולם בעלות יכולת שיגור לחלל, אינה מובנת מאליה והיא עומדת בראש ובראשונה בזכות האנשים ששוקדים על המערכות הללו ומקדמים יכולות פורצות דרך לאורך השנים. נמשיך לחזק ולבצר את כוחה של ישראל בכל חזית ומכל מקום".

הלוויין "אופק 16" הינו לוויין תצפית אלקטרואופטי בעל יכולות מתקדמות. "אופק 16" פותח על בסיס ניסיון שצברה מערכת הביטחון בפיתוח לוויינים קודמים מסדרת "אופק", שמשוגרים לחלל החל משנת 1988. הלוויין שוגר לחלל באמצעות משגר הלוויינים התלת שלבי "שביט".

את פיתוח וייצור הלוויין והמשגר מוביל משרד הביטחון, באמצעות מנהלת החלל "אתגר" במפא"ת. התעשייה האווירית הינה הקבלן הראשי של הפרויקט- חטיבת טילים וחלל, באמצעות מפעל "חלל", מובילה את הפרויקט יחד עם מל"מ המפתחת את המשגר. בלוויין מותקנת מצלמה פרי פיתוח וייצור של חברת "אלביט מערכות", בעלת איכות טובה ביותר, עם ביצועי יחס איכות למשקל הטובים ביותר הקיימים בשוק. חברת "תומר"- החברה הממשלתית לייצור מערכות הנעה רקטית וחברת "רפאל" ייצרו את מנועי טיל השיגור. בפרויקט שותפות חברות רבות נוספות, בהן "רוקר" ו"סיאלו".

על ההובלה הביטחונית של מבצע שיגור הלוויין הופקד הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב). בפיתוח מעורבים באופן עמוק גם גורמי צה"ל שונים, בעיקר מחיל המודיעין וחיל האוויר והחלל. עם כניסתו לפעילות, יעביר משרד הביטחון את הלוויין לאחריות הפעלת 'יחידה 9900'- יחידת המודיעין הגיאוגרפי חזותי של אגף המודיעין בצה"ל.

לוויין ישראלי שיגור לוויין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד