ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

משבר הקייטנות: פרוש התערב והביא פתרון

בהתערבות סגן שר החינוך מאיר פרוש, הוסר האיום להשבתת מערך הקייטנות והצהרונים שיתחילו לפעול כבר החל ממחר • "תהייה התחשבות עם אותן בעלויות שמפאת קוצר הזמן לא הצליחו להסדיר את כל הניירת הדרושה לרישיונות ההפעלה של הקייטנות"

משבר הקייטנות: פרוש התערב והביא פתרון
פרוש צילום: הדס פרוש / פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים': בעקבות האיום של מנהלי הקייטנות להשבית את מערך הקייטנות והצהרונים, סגן שר החינוך, מאיר פרוש התערב והביא לפתרון שיביא לחזרתם של הקייטנות והצהרונים כבר ממחר.

סגן השר פרוש שוחח הבוקר (שני), עם מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, שבעקבות שיחתו עם סגן השר דיבר על כך עם הגורמים המכריעים באגף האכיפה והרישוי במשרד החינוך והביא לפתרון מקובל על מנהלי המוסדות.

בלשכת פרוש עדכנו כי "המנכ"ל הודיע לסגן השר שתהייה התחשבות עם אותן בעלויות שמפאת קוצר הזמן לא הצליחו להסדיר את כל הניירת הדרושה לרישיונות ההפעלה של הקייטנות".

סגן השר פרוש ממליץ לכל בעלות ולכל גננת, לנהל רישום מדויק של התלמידים שמשתתפים בקייטנות. כך גם, ילדים שנרשמו ואינם משתתפים בעקבות מחלה או בידוד, על בעלי הקייטנות או הגננות להיות מצוידים עם אסמכתאות על סיבת אי ההשתתפות.

פרוש הבהיר כי הוא לוקח ערבות במערך הביקורות והבהיר כי "הבעלויות שיהיו עם אסמכתאות על החסר במספר המשתתפים, בגלל סיבות מובנות כגון הנ"ל ניאבק שיקבלו את מלוא התמורה".

כזכור, בעקבות קשיים בהפעלת צהרונים ובתי הספר וגני החופש הגדול, מנהלי הקייטנות החרדים הודיעו למשרד החינוך על סגירת הקייטנות והצהרונים מול קשיי הביורוקרטיה שמערימים עליהם משרדי הממשלה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מנהלי הקייטנות החרדיים שיגרו אמש (ראשון) מכתב להנהלת משרד החינוך בו הם מתלוננים על "חוסר האונים למול הביורוקרטיה ולמול מצב התחלואה ונוכחות הקטנה של הילדים בקייטנות ובצהרונים".

במכתב ששיגרו המנהלים ותוכנו הגיע לידי 'בחדרי חרדים', הם מלינים כי "לא חל שינוי משמעותי בהליך הרישוי, ויתירה מכך אנו נדרשים לסיים עם הפקת כלל הרישיונות עד להיום (שני). אנו חוזרים על דרישתנו לקבל פטור גורף מהליך הרישוי לקייטנות ולצהרונים, ולהסתמך על רישיון הגן הקיים לכל סמל ובתוקף עד 31.08.20".

עוד הם כתבו כי "ממצאי בקרות השטח שהחלו היום מעלים תמונת מצב מדאיגה, לאור מצב התחלואה וכמות המבודדים הגדולה בערים השונות, מתברר כי נתוני הנוכחות בחלק מהגנים עמדו על 50% ומטה בלבד. דרישתנו ודרישת הרשויות השונות לגבות מההורים דמי רצינות נענו בשלילה, ואשר יגורנו בא לנו".

במכתב מציינים מנהלי הקייטנות כי "לא נוכל לקחת אחריות על כמות הילדים הנוכחים בכל מסגרת, אנו דורשים כי התשלום בפועל ייעשה לפי רישום ילדים בכל מסגרת כפי שמבוצע באשכולות 5 ומעלה, ולא על פי נתוני נוכחות בפועל".

בשורה התחתונה מבהירים מנהלי הקייטנות והצהרונים: "אנו הח"מ המפעילים כ- 3,700 מסגרות של קייטנות וצהרוני הקיץ, בהם מבקרים כ- 150,000 ילדים מודיעים בזאת כי ביום שלישי 7.7.20 ייסגרו לאלתר כל הקייטנות והצהרונים שבבעלותנו. הודעות לספקי ההזנה ולהורים יצאו מחר בשעות הבוקר המוקדמות".

קורונה מאיר פרוש שמואל אבואב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד