ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"מותקפות באלימות ובאכזריות"

"פצצה מתקתקת": כלל השירותים החברתיים מושבתים

כל השירותים החברתיים מושבתים החל מהבוקר ללא הגבלת זמן. העובדות הסוציאליות מלינות: "אנחנו מותקפות באלימות ובאכזריות ואין מי שיגן עלינו. אנחנו צריכות לסגור את החודש עם משכורות מבישות ועובדות בעומסים בלתי הגיוניים"

"פצצה מתקתקת": כלל השירותים החברתיים מושבתים
ילדים חרדים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החל מהבוקר (שני) מושבתים ללא הגבלת זמן כל השירותים החברתיים במשרד הרווחה החינוך והבריאות, הרשויות המקומיות, ביטוח לאומי, הרשות לשיקום האסיר, יחידות הסיוע לבתי המשפט, חקירות ילדים, פנימיות, וועדות להפסקת הריון.

יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני אמרה כי "אנחנו מותקפות באלימות ובאכזריות ואין מי שיגן עלינו. אנחנו צריכות לסגור את החודש עם משכורות מבישות ועובדות בעומסים בלתי הגיוניים. 1000 משרות של עו"ס עומדות ריקות כי אף אחד לא מעוניין לאייש אותן בשל העומס, מגיפת האלימות והשכר המביש. מערכת שלמה הוזנחה, יובשה וננטשה. פקידי האוצר רוצים לשבור את השירותים החברתיים ולסגור אותם. בלית ברירה אנחנו יוצאות לשביתה הגדולה ביותר בשירותים החברתיים, שכמוה לא הייתה עד היום".

שירות מבחן מבוגרים, ילדים ונוער - לא יוגשו תסקירים של עובדים סוציאליים, מי שביצע עבירות ונעצר על ידי המשטרה עשוי להשתחרר או להישאר במעצר ללא סיבה מוצדקת. נערים יוחזקו במעצר ללא ליווי של איש מקצוע ומצבם עלול להידרדר. עבריינים אלימים עלולים לחזוק לקהילה ולהוות פצצה מתקתקת.

הרשות לשיקום האסיר - לא יבנו תוכניות של עובדים סוציאלים לשחרור אסירים שביקשו שחרור מוקדם ובכך יימנע שחרורם. לא יהיה פיקוח וטיפול אחר אסירים משוחררים.

חקירות ילדים - לא יערכו חקירות ילדים. רק עו"ס חוקר ילדים יכול לחקור ילדים עד גיל 14. רק חוקר ילדים יכול לבדוק מול הנפגע/הפוגע (הילד) חשדות לפגיעה. ללא חקירה זו, כל אירוע עברייני שמעורבים בו ילדים מתחת לגיל 14 לא יטופל.

צווי הגנה - לא ינתן מענה של עו"ס לחוק נוער לפניות לצווי הגנה לילדים שעוברים התעללות פיזית, מינית, או הזנחה. הילדים ישארו בבית הפוגע. לא ינתנו הארכות צווים לשהייה במעונות והוסטלים. לא ינתן סיוע לקטינים במצבי סיכון.

יחידות הסיוע לבתי המשפט - לא יתאפשר לצדדים בהליכי גירושין להגיע להסדר ראייה/משמרות בגישור או בהליך משפטי. ילדים ימשיכו להיות קלף מיקוח בידי הוריהם.

פנימיות ומוקדי חירום - לא יערכו השמות של קטינים בסיכון לפנימיות, כפרי נוער ומוקדי חירום

חוק החוסים - לא ינתן מענה לחסרי ישע ובעלי עיכוב התפתחותי, קשישים במצב סיכון שעברו התעללות.

מענה לפגיעות במשפחה בבתי החולים - לא ינתן מענה לפגיעות שמגיעות למיון, חשד לאלימות במשפחה כלפי אישה או קטין.

טיפול בקשישים - לא ינתן מענה לפניות קשישים בנוגע לסיוע בקניית תרופות ומצרכים, טיפול רגשי בניצולי שואה, בדידות, מיצוי זכויות.

פניות משטרה - לא ינתן מענה לפניות משטרה בנוגע לאירועי אלימות של ילדים, עבריינות, שוטטות, נשים נפגעות אלימות.

פתיחת תיקים חדשים - לא ייפתחו תיקים חדשים בשירותי הרווחה.

השמות של ילדים עם צרכים מיוחדים -לא יערכו השמות, ילדים עם צרכים מיוחדים ישארו בביתם וללא מסגרת

עובדת סוציאלית שביתה כללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד