ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הנגיף האנטישמי

כולנו יחד: עושים סוף להתעמרות בציבור החרדי

ההתנכלויות כלפי המגזר החרדי, שחלקן הגדול מגובה בתיעודים, חצו כבר מזמן את הקו האדום. לצורך כך פתחנו מייל מיוחד בו תוכלו לדווח לנו על כל מקרה של פגיעה מכוונת על רקע חזותי, ואנו כאן נשתדל לעשות הכל ולהשמיע את הקול בכדי למגר את השנאה המשתוללת ברחובותינו

כולנו יחד: עושים סוף להתעמרות בציבור החרדי
אילוסטרציה צילום: unsplash

'אפליית המסיכות' 'הסגר החרדי' אלו רק חלק קטן משלל הכינויים והכותרות לידיעות שראינו בשבועות האחרונים. התיעודים וההסרטות של שלל ההתנכלויות כלפי המגזר החרדי חצו כבר מזמן את הקו האדום.

עובדים חרדיים המופלים לרעה במקום עבודתם, התעמרות מכוונת בעוברי אורח תמימים שכל 'אשמתם' היא חזותם החרדית, לעומת התעלמות מופגנת ממקביליהם החילוניים. הקריאות לסגור את בתי הכנסת בהם שומרים על כל סעיף הכי קטן מהנחיות משרד הבריאות, בעוד חופי הים, הברים ומקומות הבילוי מהווים מקור הדבקה חסר תקדים ללא אף גורם שיקרא לעצור את הזוועה.

שימת הלב והדגש על כל אירוע שמנשבת בו זיק של יהדות וקצת יידישקייט שיבוטל, או במקרה הטוב יתקיים תחת פיקוח הדוק ואכיפה מכבידה, בעוד אירועים אחרים שמקיימים בכירים באותה מערכת האוכפת את הציבור החרדי - מתקיימים ללא אף פיקוח מינימלי וללא שמירה על הכללים הבסיסיים ביותר של משרד הבריאות.

הסגרים התכופים והמכבידים על שכונות חרדיות שונות בזמן שישנם מוקדי הדבקה חמורים ורגישים הרבה יותר מאותם השכונות, ועליהם לא מוטל כלל סגר.

והאחרון הגדיל ההתעללות המכוונת כלפי ילדה קטנה שצעדה בתום עם אחיה, ותחת שתבוא הסברה, חיוך קטן ומסיכה, מהגוף האמון על אכיפת החוק - שבוודאי תשיג את התוצאה במהירות וביעילות רבה יותר, השוטרים מעדיפים לתת לה דו"ח לקול בכיותיה.

צאו וראו, מה בין בני ברק לתל אביב, בעוד שבערים החרדיות הלקח מהגל הראשון נלמד ומשונן היטב, בזמן שהציבור החרדי שחווה יותר מכל על בשרו את הכאב מהנגיף, עדיין מלקק את פצעיו, חסידים ואנשי מעשה בארץ ובחו"ל שהלכו לעולמם במיטב שנותיהם ל"ע, הרי שבערים החילוניות יותר הותרה הרצועה, וכל עוד שלא מדובר 'חלילה' באיזה קבר של צדיק או בחתונה יהודית וישיבה, אלא להבדיל במסיבת נשף של סיום תיכון, בגימנסיה או בעוד צעדה להנחלת איסורי תורה הרי שלא תראו את מיטב הכוחות נזעקים לאכוף את ההנחיות במארבים ובפטרולי רחוב.

מדיניות מקבלי ההחלטות הן בממשלה והן בזרוע המבצעת - משטרת ישראל, מעלה לאחרונה לעיתים תכופות שאלות וביקורת על האכיפה הסלקטיבית כלפי המגזר, והאכיפה בשטח מזכירה תקופות אפלות בהיסטוריה.

נדמה, כי החזות החרדית מזוהה היום לצערנו יותר מכל עם הפצת הנגיף, וההשלכות כמובן לא מאחרות מלבוא. בדמות ידיעות שזורמות בתקופה האחרונה מכל רחבי הארץ על התנכלות של אזרחים לאנשים בעלי חזות חרדית, באוטובוסים\ברחובות\ובחנויות המכולת.

ההסתה שמקורה בתקשורת הכללית ומהפוליטיקאים השייכים למפלגות האמונות על רדיפת כל דבר שבקדושה, זורעת רעל הרס וחורבן גדול פי כמה מהשלכות הנגיף בקרב העם.

והשתיקה? היא רועמת מתמיד. אין פוצה פה. ההרגשה היא שהותר הדם.

מי שידע טוב לצאת ולהילחם את מלחמתו של כל פעיל חופש נידח והזוי, מי שזעק את זעקת הדמוקרטיה והאפליה כנגד ציבורים קטנים בהרבה, מי שדואג לכל פושע צרוע וזב ש'חלילה' המערכת לא תחמיר עם עונשו, שותק כעת. איה הם כל לוחמי התקשורת? אבירי המוסר? אויבי האפליה? היכן נעלמתם?

הנזק העכשווי והעתידי הוא בל ישוער. אנו כאן ב'בחדרי חרדים' ככלי תקשורת מרכזי האמון על דאגה כנה לכלל קוראנו ובעיקר על הייצוג הנאמן של המגזר החרדי בזירת עולם החדשות והתקשורת, החלטנו להרים את הכפפה, לא עוד! תם העידן בו הציבור החרדי יושיט את הלחי השניה. אנו נזעק את זעקתם ונלחם את מלחמתם של הציבור הקדוש איליו אנו משתייכים ואותו אנו מייצגים, הציבור שאמון יותר מכל מגזר אחר על הציווי האלוקי של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' וביחד נשים סוף בס"ד לרדיפה האכזרית והרוח האנטישמית המנשבת בחוצותינו.

לצורך כך פתחנו מייל מיוחד בו תוכלו לדווח לנו על כל מקרה של פגיעה מכוונת על רקע חזותי, ואנו כאן נשתדל לעשות הכל ולהשמיע את הקול בכדי למגר את השנאה המשתוללת ברחובותינו. 

כתובת המייל היא: [email protected] באם נתקלתם במקרה המצריך טיפול אנא השאירו את פרטי המקרה ופרטיכם בצירוף תיעוד של האירוע. ובעז"ה נעשה כמיטב יכולתנו.

ניתן גם לשלוח הודעת ווטסאפ למספר - 0583288642

חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד