ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"תעזבו אותי, אני מתעלף"

הרבי התגרה בשוטרים ונעצר באלימות • צפו

תיעוד מעצרו של הרב אהרון בוימל שעורר סערה רבה, מביא את המשטרה לפרסם תיעוד משלה, בו הוא נראה מתגרה בשוטרים ומוריד את המסכה במקום ציבורי • צפו במעצר ובתיעוד ממצלמת אבטחה שמפרסמת המשטרה

הרבי התגרה בשוטרים ונעצר באלימות • צפו
הרב אהרן בוימל מברדיטשוב צילום: בחדרי חרדים

מעצרו של הרב אהרון בוימל, המכונה האדמו"ר מבארדיטשוב, עורר הערב (שני) סערה רבה. בתיעוד שמתפרסם בשעות האחרונות נראים שוטרים מכניסים את האדמו"ר לניידת משטרה תוך הפעלת כח רב. אלא, שתיעוד שמפרסמת המשטרה נראה הרב כשהוא מתגרה בשוטרים, מוריד את המסיכה במקום ציבורי ומנסה לתעד את השוטרים.

במהלך המעצר, נשמע הרב בוימל צועק לשוטרים: "תעזבו אותי, אני מתעלף, אני חולה לב". בהמשך נראה הרב בוימל נופל ושוכב על הרצפה, עד שכוחות ההצלה שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי.

בשיחה נסערת עם בחדרי חרדים אומר הרב בוימל: "איפה חברי הכנסת החרדים? מדוע לא מטפלים באלימות המשטרתית? אשתי בכתה לשוטרים שיעזבו אותי אותי לנפשי, אך הם המשיכו במעצר".

צילום: דוד קליין.

במשטרה טוענים, כי כפי שניתן לראות בתיעוד , מדובר בעוד פרובוקציה פסולה נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור.

"במהלך פעילות אכיפה של השוטרים בקניון רמות, ניגש אליהם אדם כשהוא מוריד מפניו את המסיכה בקרבת אנשים באופן מכוון ומתריס על מנת לעורר פרובוקציה ודורש מהם לרשום נגדו דו"ח", אומרים במשטרה.

מהמשטרה נמסר כי "השוטרים ביקשו מהחשוד לעטות מסיכה ללא הועיל. לאחר שהמשיך בסירובו לעטות מסיכה ועמד על דרישתו לרשום נגדו דו"ח, הם עיכבו אותו לצורך אכיפה. כשביקשו ממנו להזדהות מספר פעמים, הוא סירב, ובהמשך סירב גם לעיכוב לצורך זיהוי. השוטרים נאלצו לעוצרו ומשהתנגד למעצר נאזק. לאחר שזוהה והושגה תכלית המעצר, הוחלט להסתפק ברישום הדו"ח בגין אי עטיית המסיכה והוא שוחרר לדרכו".

בתיעוד נוסף שמתפרסם הערב, נראים צמד שוטרים קונסים ילדה קטנה בטענה כי לא עטתה מסכה. בתיעוד, נראית הילדה מייללת בבכי, אך השוטרים מסרבים לשחררה.

עדי ראייה ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', טוענים כי הילדה הורידה את המסכה למספר רגעים בכדי ללגום מהברד שקנתה. אך הדבר ככל הנראה לא שכנע את השוטרים שביקשו לרשום את הדו"ח בגין אי עטיית מסכה.

 

אלימות משטרתית אכיפה סלקטיבית אהרן שמואל בוימל הרבי מברדיטשוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד