ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מתוך אחריות ודאגה

הח"כ שמוכן להתפטר מהכנסת ולנהל את הקורונה

"מוכן להתפטר מהכנסת ולהתייצב מחר בבוקר בראש גוף השליטה הארצי לטיפול במגיפה. אחריות, החלטיות ומנהיגות יציבה – זה מה שנדרש", כך אומר הערב ח"כ יאיר גולן, לשעבר סגנו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט

הח"כ שמוכן להתפטר מהכנסת ולנהל את הקורונה
ח"כ יאיר גולן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך הבלאגן השורר בקרב מקבלי ההחלטות על 36 השרים ו-8 סגני השרים, יש מי שמוכן ליטול על עצמו את תפקיד הפרויקטור ולנהל את משבר נגיף הקורונה. הוא אמנם מן האופוזיציה אבל הוא נושא בדרגת אלוף בצה"ל ושימש בעבר כסגן הרמטכ"ל גדי איזנקוט וגם פיקד במשך כמה שנים על פיקוד העורף. מדובר בחבר הכנסת יאיר גולן ממפלגת 'מרצ' שאמר זאת מעל בימת הכנסת.

בנאום שנשא מליאת הכנסת אמר ח"כ גולן: "אתמול קרה בישראל דבר דרמטי. פרופ' אלי וקסמן, היועץ של ראש הממשלה יצא אל התקשורת והודה: "איבדנו שליטה על המגיפה, ואין לנו מידע על מקורות ההדבקה. ארבעה חודשים לתוך המשבר ואין בישראל גוף שמרכז ומנהל את המאבק במגיפה. כרגע הדרך היחידה לבלום את המגיפה בצורה יעילה היא להקים מרכז שליטה, ולהעמיד בראשו אלוף בכיר שינהל את האירוע, לרתום את כל המשאבים של הצבא ולהנחות את כל הגופים הביצועיים במשרד הבריאות ומחוצה לו כמו משטרה, פיקוד העורף, רשויות מקומיות וכו'".

"הממשלה לא מבינה שאנחנו במצב חירום ובמקום לעסוק בזה 24 שעות ביממה - היא עוסקת בג'ובים ובדילים פוליטיים. ראש הממשלה עוסק במשפט שלו ובהקלות המס האישיות. במקום לתקוף את הנגיף - ראש הממשלה והשרים שלו תוקפים את היועץ המשפטי לממשלה. המצב הזה לא יכול להמשך יום אחד נוסף".

"מה שנדרש בעת הזו זו אחריות, החלטיות ומנהיגות יציבה. אני איש אופוזיציה, אבל זה הזמן להפסיק בתלונות ולעבור למעשים – זה הזמן להילחם על החיים".

"פיקדתי שלוש שנים וחצי על פיקוד העורף, גיבשתי את תפיסת ההפעלה שלו, והובלתי את הפיקוד בעופרת יצוקה, בזמן השריפה בכרמל של 2010. ביקרתי במוקדי אסון בעולם בהאיטי, בסין וביפן, זכיתי לתרגל עם הפיקוד ומשרד הבריאות אפילו אירוע של מגיפה- פנדמיה".

הח"כ מעל בימת הכנסת: "אני מוכן להתפטר ולהתייצב מחר בבוקר בראש גוף השליטה הארצי לטיפול במגיפה. גוף שיטפל בהתמודדות של האזרח, בהתמודדות של העיריות, שיעסוק בהסברה 24 שעות ביממה ובמגוון רחב של ערוצי שידור. גוף שיעסוק בחקירה, שידריך את האזרח, שיתאם את משרדי הממשלה, שיצור סדר בברדק שאנו עדים לו עכשיו. לא משנה לי לכמה זמן, לא משנה באיזה תנאים. מה שנדרש בעת הזו זו אחריות, החלטיות ומנהיגות יציבה. כי אנחנו נלחמים על החיים שלנו, אנחנו נלחמים על העתיד שלנו", כך גולן.

יאיר גולן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד