ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
די לסטיגמות המרושעות

הפעילים רתמו את הח"כים והשר נגד התקשורת

שני אנשי תקשורת ופעילי רשת חרדיים רתמו שלושה חברי הכנסת חרדיים ואת שר התקשורת יועז הנדל נגד התופעה של הדבקת הסטיגמה בתקשורת הכללית, המציגה תמיד את החרדים באייטמים הנוגעים לנגיף הקורונה. הח"כים אף העלו את הנושא המקומם במליאה • צפו

הפעילים רתמו את הח"כים והשר נגד התקשורת
יאיר לוי ואריאל אלחרר עם הח"כים צילום: באדיבות המצלם

יוזמה במשכן: אנשי התקשורת יאיר לוי ואריאל אלחרר הקימו יוזמה היום (שני) בכנסת במטרה להוקיע את פעילות התקשורת הכללית שמנסה להדביק את הסטיגמה של התפשטות הקורונה בציבור החרדים, והצליחו להגיע לתוצאה עם התחייבות משר התקשורת יועז הנדל לפעול בעניין.

השניים הגיעו לכנסת עם עשרות צילומי כתבות בתקשורת הכללית על הקורונה והמצב בישראל, בהן מוצגים דווקא החרדים, והציגו אותם לחברי הכנסת ישראל אייכלר, מיכאל מליכאלי ואוריאל בוסו שאף העלו את הנושא לסדר היום של הכנסת.

הבשורה היא שבמהלך הפגישה בלשכתו של חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, הצטרף שר התקשורת ח"כ יועז הנדל, שגינה את התופעה וציין כי מדובר בעוול של ממש. השר סיכם עם חבר הכנסת מלכיאלי כי הוא יטפל בעניין בדחיפות.

כמו כן, חברי הכנסת העלו את הנושא בנאומים שנשאו במליאת הכנסת. חבר הכנסת ישראל אייכלר אמר: "ישנה תופעה מסוכנת שעורכי אתרים שמים תמונה של חרדים על כל כתבה של קורונה גם כשהיא לא קשורה לחרדים בכלל. זו תעמולה תת הכרתית שהחרדים הם מפיצי המחלות. אני רוצה לציין לשבח את המו"לית של גלובס שקיבלה תלונה כזו והסירה מיד את התמונה".

גם חה"כ מיכאל מלכיאלי עלה לנאום במליאת הכנסת והתייחס לנושא שאמר: "לא ייתכן כי כלי תקשורת המכבדים את עצמם מצמידים תמונה של יהודי חרדי בכל דיווח על התפשטות נגיף הקורונה, בעת הזו נדרשת אחדות בין כלל חלקי החברה הישראלית ולא להיפך...".

"ישנם כמה צדיקים בסדום, אך מדובר על מיעוט, זו תופעה מסוכנת שעליה להיפסק באופן מיידי, דמם של הציבור החרדי הותר משל היו מפיצי חיידקים", הוסיף מלכיאלי שטען כי "לצערי הרב התנהלות המשטרה בררנית אלפי המגזר החרדי, הרשת קורסת מסרטוני אימה - דיי".

חה"כ אוריאל בוסו מש"ס אמר בדבריו במליאה: "מדובר בתופעה מסוכנת שמחלחלת יותר ויותר ועלינו לעשות הכל בכדי להפסיקה לאלתר! הציבור החרדי נאבק בנגיף הקורונה ונזהר יותר מכל מגזר אחר ולצערי מנסים לצייר את ההיפך מהמצב האמיתי בשטח".

יועז הנדל שנאת חרדים מיכאל מלכיאלי אוריאל בוסו ישראל אייכלר קורונה כלי תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד