י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לראשונה זה עשרות שנים

אכזבה גדולה לחרדים בניו יורק: לא יתקיימו מחנות קיץ עם לינה

לאחר שעתרו נגד מושל ניו יורק שאסר לפתוח את מחנות הקיץ במתכונתם המסורה מימים ימימה, גם השופט קובע סופית כי לאור התפרצות נגיף הקורונה הוא דוחה את העתירה ומאמץ את חוות דעתם של מומחי הבריאות • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

אכזבה גדולה לחרדים בניו יורק: לא יתקיימו מחנות קיץ עם לינה
ילדי ובחורי סאטמר יוצאים למחנה הקיץ צילום: אחים לעשאנסקי

אכזבה גדולה מאד לחרדים המתגוררים בניו יורק. השופט פסק כי בקיץ הקרוב לא יתקיימו קייטנות קיץ עם לינה בניו יורק בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

ההחלטה של השופט הגיעה אחרי תביעה של איגוד מפעילי הקעמפים היהודים נגד מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, בעקבות החלטתו לאסור את פתיחת קייטנות הקיץ ברחבי המדינה.

העמותה, המורכבת מעשרות מחנות קיץ, נאלצה להישאר סגורה - על אף שעסקים ומחנות יום (ללא לינה) מורשים להיפתח. התביעה ציינה גם את עמדתו החיובית של המושל כלפי הפגנות המוניות ברחובות ללא שמירת מרחק.

התביעה הגיעה לאחר הצהרת נציב הבריאות של מדינת ניו יורק, ד"ר האוורד צוקר, בהתייחסו למחנות קיץ: "לא נאפשר מחנות עם לינת לילה".

בהצהרה נאמר כי, "לאורך כל הדרך חשבנו על בריאות הציבור, אין החלטה אחת שקיבלנו על בסיס נתונים ומדע ולא על רגש. בעזרת המדע והנתונים הטובים ביותר הזמינים כעת, הגעתי להחלטה לאסור על מחנות ילדים ליליים לפעול העונה במדינת ניו יורק", אמר נציב הבריאות. מנגד, מחנות יום ללא לינה יאושרו להתקיים, והם יחלו ב-29 ביוני.

נציב הבריאות הוסיף כי "מחנות לילה הם דבר שקשה לנהל עם התרחקות חברתית מתאימה, וקשה לנהל נוהלי כיסוי פנים ושליטה בזיהום. במחנות לילה יש מסיבות התכנסויות וסידורי שינה באופן קרוב מדי המהווים סיכונים רבים מדי. במסגרת כזו, אפילו מקרה חיובי בודד אצל חניך או איש צוות יכול ליצור מצב בלתי נסבל ולהציף אנשי בריאות במחנה שאולי לא יוכלו להתמודד עם התפרצות זיהומית קשות מסוג זה".

מחנה קיץ חרדים ניו יורק אנדרו קואומו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד