י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משפחה שכזאת • טוב אח רחוק

משפחת שוואקי הוציאה שני זמרים גדולים: יעקב ויוסף חיים. כשזרח כוכבו של יעקב, יוסף חיים חשק גם - אך נתקל בהתנגדות • איך זה נגמר? • וגם: עיבוד מוזיקלי מיוחד של שני האחים • להאזנה

האחים שוואקי: הכל בא על מקומו בשלום?
האחים שוואקי: הכל בא על מקומו בשלום?

כמשפחה חאלבית מנומסת להפליא, היגרה משפחת שוואקה מסוריה לארה"ב, שם התברר כי מדובר במשפחה מוסיקאלית במיוחד: האח הגדול, משה דוד, הינו מלחין בחסד, ואילו האחים יעקב ויוסף חיים, הם בעלי קול נעים ויכולת הגשה מוסיקאלית משובחת.

לאחר נישואיו, פצח האח יעקב בקריירה מוסיקאלית. סיעתא דשמיא מרובה ליוותה אותו וכוכבו זרח בשמי המוסיקה היהודית בקצב מסחרר.

כשהאחיו הצעיר יוסף חיים ביקש לפצוח בקריירה מוסיקאלית משל עצמו, עלו השאלות: האם הדבר לא יבוא 'על חשבון' הקריירה של האח הגדול. השאלה כבדה שבעתיים בשל צבע הקול הזהה כמעט לחלוטין בין שני האחים. קרוב ל3 שנים לקח לאח הצעיר לעבוד על אלבום הבכורה שלו, אולם כבר כשהוציא את הסינגל 'לך אזבח' בפרוייקט 'סבב הריקודים השני' הגיעו האחים בינהם להסכמה לפיה האח הצעיר יקרא לעצמו 'יוסף חיים' לבד ללא איזכור שם המשפחה. כך, קיוו השניים, יתאפשר לכל אחד לפתח קריירה משל עצמו בכליו הוא וללא כרסום בקריירה של אח.

אלא שהסכמים מחייבים רק את אלו שהסכימו להם. מייד לאחר גיחתו לעולם של 'לא לפחד כלל' אלבום הבכורה של יוסף חיים, נודע לזמר ולמפיקו שלו' ווגשל כי מאחורי הקלעים היה בסביבתו של האח הגדול 'יעקב' מי שבחש בכלים ובשיטות שאינן מקובלות [ בלשון המעטה ] מנע מיוצרים למכור לחנים ו/או לעבד שירים לאח הצעיר.

הדברים רק הלכו והחריפו כשיוסף חיים שוואקי השתתף יחד עם אורי אברהם דוד גבאי בערי וועבער ליפא שמלצער ואחרים ב'קומזינג' של המנגנים. כשהגיע ה'קומזינג' לארה"ב דרש במפגיע אותו גורם בסביבתו של יעקב שוואקי למנוע את הפצת ה'קומזינג' בטענה כי ברשימת ה'קרדיטים' על עטיפת ה'קומזינג' הוצג הזמר כ'יוסף חים שוואקי'. המקרה עורר סאגה בפני עצמה, המנגנים שלחו נציג מטעמם בגיחה חפוזה בימי החגים לארה"ב עטיפת ה'קומזינג' הודפסה מחדש והשקט שב לשרור באופן מלאכותי.

יוסף חיים שוואקי, יש להוסיף הפעם, שחפץ לשמור על המרקם המשפחתי בלא להפריע לקריירה המוסיקאלית המבטיחה שלו. הודיע על 'התנתקות חד צדדית' ובימים אלו מתוכננת עלייתו לארה"ק ישראל. כאן הוא יתגורר ב'רמת בית שמש' וינהל מכאן את חייו ואת הקריירה המוסיקאלית שלו בתקווה כי הדבר יהיה לשביעות רצון כל הנוגעים בדבר.

אמרגני החתונות בישראל לא מסתירים את שמחתם וכמה מהם סיכמו באוזני הלילה: אנחנו בישראל הרווחנו, זמר בקנה מידה בינלאומי שיוכל להופיע מידי ערב בלא עלות של כרטיס טיסה במחלקה יוקרתית.

תושבי 'רמת בית שמש' יזכו לשמוע זמירות שבת בקול בצליל ובנועם המוכר כל-כך.

איש צוות 'בחדרי חרדים', מנדי אור, שהינו גם טכנאי סאונד משובח, הכין עבור 'מוצש מוסיקאלי' של רדיו קול חי 'טשולענט' מיוחד מתוצרת האחים שוואקי - ושמח להגיש אותו גם לכם הגולשים:


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד