ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רבני מכון 'שיננא' לעידוד לימוד הרמב"ם היומי: "דרך לימוד הרמב"ם מקיפים את לימוד כל התורה כולה"

לקראת סיום המחזור לימוד הרמב״ם והתחלת המחזור החדש התכנסו רבני מכון 'שיננא' לעידוד לימוד הרמב"ם היומי לדון כיצד להרבות חילים לתורה ולהוסיף לומדים לקראת תחילת המחזור החדש בי"ח תמוז, על מנת שכל אברך ובחור ישיבה יוכל לעבור על "כל התורה שבעל פה כולה" דרך לימוד 'משנה תורה להרמב"ם' • המכון פתח כמה מסלולי לימוד ובחינות שבועיים וחודשיים נושאי פרסים ומלגות • כל הפרטים

רבני מכון 'שיננא' לעידוד לימוד הרמב"ם היומי: "דרך לימוד הרמב"ם מקיפים את לימוד כל התורה כולה"
לימוד הרמב"ם צילום: יעקב כהן

לרגל סיום מחזור לימוד הרמב"ם היומי כפי שהורו מרנן ורבנן גדולי ישראל זצוק"ל ויבלח"א גדולי הדור שליט"א, התכנסו רבני מכון 'שיננא', מכון לעידוד לימוד הרמב"ם היומי, לקראת תחילת המחזור החדש.

רבני מכון "שיננא" - הגאון רבי זושא הורביץ שליט"א, אב"ד קהילות החסידים אלעד, הגאון רבי משה בראנסדורפער שליט"א גאב"ד 'היכל הוראה' ובעל מחבר ספרי שו"ת 'היכל הוראה', הגאון רבי ציון כהן שליט"א אב"ד ורב העיר אור יהודה והגאון רבי דוד קדוש שליט"א ר״מ בכולל חושן משפט ׳דרכי תורה׳, דנו בדרכים לחיזוק ועידוד לימוד הרמב"ם היומי וקביעת סדרי לימוד בהיכלי הישיבות והכוללים. הגאון רבי חיים שמרלר שליט״א מרבני המכון שנבצר ממנו להשתתף מסר את ברכתו.

בכינוס המיוחד אמר הגר"ז הורביץ כי "הציבור כולו צריך ללמוד את הרמב"ם מידי יום שזהו נדבך מרכזי בידיעת התורה כיוון שהרמב"ם כתב על כל חלקי התורה. בנוסף, כבר אמרו גדולי ישראל בדורות קדמונים, שלימוד הרמב"ם זוהי סגולה ליראת שמים וכ"כ שצריך לעודד לימוד הרמב"ם מידי יום גם בישיבות ובכוללים".

הגר"מ בראנסדורפער אמר בכינוס כי "מאחר ומדובר במחזור לימוד חדש צריך לחדד את הנקודה שדרך לימוד הרמב"ם מקיפים את לימוד כל התורה כולה בדרך הלכה ברורה ונהירה ללמוד, כפי שטרח הרמב"ם ז"ל לדייק ולברור מלותיו בלשונו הזהב כשביאר כל מצווה והלכה למן היסודות והעיקרים ואת הפרטים המסתעפים ממנה".

הרב יוסף צבי צירקוס, ראש כולל ערב ללימודי משנה תורה, אמר בכינוס: "לימוד הרמב"ם נותן ללומד בהירות נפלאה בכל סוגיא וסוגיא. כל מי שלומד בקביעות את הרמב"ם זה נותן לו מושגים בלימוד בכל התחומים, גם בנושאים שבלעדיהם לא אמורה להיות לו שום היכרות.".

הגאון רבי ציון כהן אמר בכינוס: "כל מי שלומד רמב"ם בקביעות מקבל צוהר לחיים. זה כמובן לא על חשבון הלימוד הישיבתי ולא במקום לימודים אחרים. כל מי שילמד רמב"ם יקבל מתנה אמיתית לחיים. זה צריך להיות על שולחן של כל תלמיד ובן תורה. אם אנחנו רוצים שזה ייכנס לנחלת הכלל ויגיע לכל הציבור - צריך להנגיש את זה לציבור הן מבחינת אורך מסלול הלימוד והן מבחינת השיעורים שיימסרו לציבור ויעודדו עוד ועוד לומדים להצטרף".

הגאון רבי דוד קדוש אמר בכינוס: "מאוד חשוב להנגיש לציבור את הלימוד בצורה של חוברות ובשפה ברורה. צריך גם להדגיש שבזכות לימוד הרמב"ם מקבלים הבנה בכל השישה סדרים, גם בקדשים וטהרות, עבודה זרה וכל הלכות דעות. חשוב לזכור שהציבור ב"ה עמוס בהרבה פרויקטים ומסלולי לימוד ולכן צריך לאפשר מסלול קצר יותר למצטיינים שמבקשים לסיים את לימוד הרמב"ם בכל שנה ומסלול ארוך יותר שבו מסיים את לימוד הרמב"ם בכל שלש שנים".

הרבנים החליטו על פתיחת מבצעי לימוד מיוחדים, כאשר גולת הכותרת היא פתיחת תוכנית מיוחדת לאברכים ובחורים, במהלכה יוכלו להשיב מידי שבוע דרך הטלפון על שאלות נבחרות משבעת פרקי הרמב"ם היומי שנלמדו במהלך השבוע.

כמו כן יתקיימו תוכניות כתיבת 'חבורות' והערות על דברי הרמב"ם, כאשר החבורות הטובות ביותר יזכו את כותביהן במלגות מכובדות. הוסכם גם כי ייפתח קו טלפוני בו יימסרו שיעורים יומיים בפרק היומי ברמב"ם מפי טובי הר"מים.

בסיום האסיפה הוכרז על הוצאה לאור של חוברות כיס בשפה ברורה להנגיש את הלימוד היומי לציבור הלומדים כמו״כ על מנת לתת את האפשרות לכל החפץ לבוא ולהצטרף לסדר הלימוד היומי, יינתנו ספרי הרמב"ם כרך ראשון, ספר המדע, במתנה לכל מי שיתחייב להצטרף ללימוד.

מספר המוקד הטלפוני 03-5035060 בו ניתן להזין שם וכתובת שתשמש את המערכת לשליחת הספר.

לימוד הרמב"ם שיננא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד